X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק קנאה צהובה ועזה יכולה להניע שאלה על הסיבה להנחת "פלאפל" נוסף על כתפי אב-בית-הדין-הצבאי לערעורים אברהם פריד (פריצי) אינו מבין דבר בענייני צבא, לכן, כדאי להקשיב לדבריו
▪  ▪  ▪

עיניו של פריצי צרות בדרגת האלוף החדשה, שהונחה זה עתה על כתפי אב-בית-הדין-הצבאי לערעורים (מה שמו, לכל הרוחות? כשלמדתי סוף-כל-סוף את השם ישי בר, החליפו אותו).
אין ספק, רק קנאה צהובה ועזה יכולה להניע שאלה תמוהה על הסיבה להנחת "פלאפל" נוסף על כתפיו של איזה תת-אלוף אלמוני, שמגיע לו קידום. מתוך אי-הבנה מוחלטת בעניינים צבאיים, נזכר פריצי, "פעם אלוף היה מפקד חיל... ואילו לפרקליטים נתנו מקסימום דרגת סגן-אלוף או אלוף-משנה, ומשום מה זה לא מנע מצה"ל מלנצח במלחמות. היום הפרקליטים מקבלים דרגת אלוף, הלוחמים בשטח נזקקים לעו"ד פרטי, וצה"ל מפסיד בקרבות ...".
לא הייתי מגזים, כמו פריצי, אך גם לא הייתי ממעיט בתבונת הכותב. כיוון שאינו מבין דבר בענייני צבא, כדאי להקשיב לו. יש לנו צבא כושל מאוד, שמנפק לנו אינפלציה של כישלונות - מבצעיים, מינהליים, מודיעיניים ותחזוקתיים - ושל גנרלים. צה"ל מנפק לנו חדשות לבקרים תת-אלופים ואלופים בשפע כה רב, עד שקשה לזכור מי הוא מי. לבטח, איני יכול להבין למה. לפני יותר מעשור התברר, שיש בצה"ל הרבה יותר תא"לים (בריגדיר-ג'נרל) מאשר בצבא ארצות-הברית, הגדול ממנו פי שלושה לפחות. הנתון הזה, למיטב ידיעתי, לא השתנה, אלא הוחמר.
שבעה מיליארד ש"ח נוספו השנה לתקציב העצום מדי של מערכת הביטחון - בתואנה, שיש להתכונן היטב למלחמה הבאה. ובשנה הבאה יוקצו למערכת הביטחון 50.5 מיליארד ש"ח - גם בהמלצת ועדת ברודט, שסיפרה לנו בדוח שלה, שמערכת הביטחון וצה"ל מנוהלים בבזבוז משווע. אלה סכומים אדירים, שיכלו לתת לנו תרופות מצילות-חיים, בריאות, רווחה וחינוך בשפע לכל. הם יכלו לתת מחשב ואינטרנט לכל ילד. הם יכלו להניח רכבת קלה בכל ערי ישראל וביניהן, להרחיב את כבישינו, לסלול לידם מדרכות ראיות להולכי-רגל ושבילים לרוכבי אופניים, ולהקים פארקים ומגרשי משחקים. הם יכלו לפתח מרכזי תרבות, תזמורות, מקהלות ומגרשי ספורט להמונים. אלא שחיים טובים, בריאות, הנאה, רווחה, נחת וחינוך אינם יוצרים ביטחון. לדעת גנרלנו, את הביטחון יוצרות רק את משכורותיהם הדשנות.
בניגוד להצעותי הנלוזות, שנועדו לצרכים בני-חלוף וטיפשיים, הנובעים מחלומותי באספמיא, רוב המיליארדים הללו מממנים את משכורותיהם של אנשי צבא הקבע, את תנאי שירותם ואת תנאי פרישתם - כולם נדיבים למדי. לא כמו הקצבאות הדלות למנוצלי השואה, או לאמהות חד-הוריות. חולים, הנוטים למות צריכים להתחנן אל נדיבים, כדי לקבל עוד קצת ימים של אושר בחיק משפחותיהם כשרוב הכסף הזה (שוב - חמישים מיליארד וחצי שקלים!) יילך על מפקדות מיותרות בעורף, על משתמטים במדים, שמאכלסים אותן לעייפה (גם בצבא הקבע), ועל קצונה בטלנית, שאינה מנפקת לנו ביטחון. צבא המילואים יקבל רק מלים ריקות והבטחות, שאיש אינו מתכוון לקיימן.
הצבא מתאמן עכשיו במרץ. מעניין לפי אילו לקחים מנהלים את האימונים הללו ואת הקמת המפקדות (שרובן נסגרו ערב המלחמה הקודמת)? הרי צבאנו האמיץ לא חקר שום מלחמה ממלחמותיו בארבעת העשורים האחרונים - ובעיקר, הוא עבד בשיטת הקרנפים והג'מוסים: עוד ועוד (more of the same, קוראים לזה אצל הדוד סם), ומה שלא הולך בכוח יילך אולי בעוד יותר כוח.
אחרי המלחמה הבאה - כמו אחרי המלחמה האחרונה ואחרי זו שלפניה - לא יהיו לנו חינוך, בריאות, ספורט, רווחה ועוד זוטות, כצפוי. אז יתברר, ששוב חסרו כספים לרכישת אמצעי לחימה, ציוד מגן אישי (בעברית - קסדות ואפודי-מגן) ועוד, כמתוכנן.
המלחמה הבאה צפויה - בניגוד לדברי ההרגעה מקריית הממשלה - כמו קודמותיה. חלשים מזמינים התקפה עליהם, וישראל משדרת כבר הרבה עשורים חולשה, בלבול וחוסר-ישע.
"לחלשים - מרביצים", אמר ולדימיר פוטין בערבו של יום הטבח בבסלאן. זכרו את דבריו ואת פריצי כשתארע המלחמה הבאה.

תאריך:  23/08/2007   |   עודכן:  23/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה מקנא פריצי בפצ"ר-שמצ"ר?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
בראבו
צבי מרום  |  23/08/07 08:45
 
- ל 1 כמה עצוב שאתה כה צודק  ל"ת
אשר דעדוש  |  20/09/07 00:06
2
טעון מענין
ע.ג1  |  23/08/07 08:51
3
בדקת מה היה תפקידו של פריצי?
אתה תופתע  |  23/08/07 09:58
 
- זה רק מוריד מערכו
ניקולאי  |  23/08/07 10:29
 
- פריצי גידל קישואים בנח"ל
חבר גרעין  |  23/08/07 12:46
4
יניב ומנדלבליט - 2 קרייריסטים
תובע צבאי  |  23/08/07 12:11
5
וגם להעלות גיל היציאה לגמלאות
יגאל י.  |  23/08/07 12:45
 
- תמורה מלאה להכשרתם
אביתר בן-צדף  |  23/08/07 22:06
6
קריסת מערכות
ע. סובול  |  23/08/07 20:42
 
- מעירים לי שלא כול נפל משפטי
הנ"ל  |  23/08/07 21:56
7
בעיות במערכת המשפט בצהל
קדמי  |  24/08/07 02:25
8
תרופות מצילות חיים כאן בארץ???
patrick173  |  18/09/07 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ב-20 באוגוסט חיסל חיל האוויר חוליה של משגרי קסאם פעילי חמאס    הדרך שבה הציגו גורמי הסברה מרכזיים את האירוע, שיכול היה לשמש כנשק הסברתי יעיל מול ארגון טרור ההולך ומקבל הכרה, מציירת תמונה עגומה של מערך ההסברה.
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד שרון פישמן
במסגרת החקירה הראשונית של רשויות המס, אשר הינה בדרך כלל סמויה, יש להיזהר מביצוע מעשים אשר ביצועם יכול לגרור אישומים חמורים יותר ואף עשויים להוות עילה למעצר או מעצר עד תום ההליכים
נרי אבנרי
לך הביתה אבי דיכטר. אתה לא מתאים. הקידום של "הכתם" ניסו שחם, והדילוג על חושף השחיתות במשטרה אפרים ארליך מוכיחים בעליל, שאתה מסתכל על המשטרה, מנקודת מבט של פוליטיקאי כושל. אילו ראית את הארגון שאתה עומד בראשו מצד מקבלי השירות, שחם היה בחוץ, וארליך היה זוכה בכבוד וקידום
גורי גרוסמן
אלה שהחמיצו את התובנות של ירון לונדון, יכלו ליהנות מחוכמתו של רזי ברקאי כשסיכם את הראיון: "שקט הוא רפש, והחמאס יכול ללמוד מהסקר כי ישראל מבינה רק כוח"
ד"ר צ'לו רוזנברג
על כל שר לעבור בדיקה קוגניטיבית לגילוי מידת היכולת של זכרונו לאחסן מידע. כאן לא תהיה עבודה רבה, כך יש לצפות. אך למען לא תהיינה הפתעות, מן הראוי לבצע גם בדיקה פשוטה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il