X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרוליין ברמץ   |  מרכז רפואי שיבא
כל תינוק זקוק בכל שלבי ההתפתחות לחוויה והתנסות בתנועה אקטיבית על-מנת להתפתח כבר בשלב ראשון באמבטיה התינוק יכול להרחיב את מגוון היכולות התנועתיות שלו ועקב כך לשפר את ההתפתחות המוטורית
▪  ▪  ▪

מים משמעותו כיף! רוב האוכלוסיה ניהנית ממים ומים הם חלק אינטגרלי של חיינו.
עובר ברחם מתפתח בסביבה נוזלית תומכת ולאחר הלידה תינוקות אינם מגלים פחד ממים. תינוקות רכים ניהנים מחום המים באמבטיה וממגע המים על עורם, מאוחר יותר ככל שהתינוק מתפתח מבחינה מוטורית שפריצים, התזות ותנועות במים הופכים את האמבטיה היומית לאירוע מיהנה.
משחק עם צעצועי מים וחפצים אחרים תוך כדי שהייה במים מהווים מקור מיהנה של פעילות אקטיבית בחיי התינוק הרך. רצוי להשקיע בשלב ההסתגלות של התינוק למים, מסיבה עיקרית, למנוע טביעה ומתוך ידע שהמים תורמים להתפתחות פסיכומוטורית תקינה.
תנועה: המים מאפשרים לתינוק לבצע תנועות תלת-מימדיות ותנועות שמחוץ למים כמעט ואינם ניתנים לביצוע. כל תינוק זקוק בכל שלבי ההתפתחות לחוויה והתנסות בתנועה אקטיבית על-מנת להתפתח. כבר בשלב ראשון באמבטיה התינוק יכול להרחיב את מגוון היכולות התנועתיות שלו ועקב כך לשפר את ההתפתחות המוטורית.
שימוש בתכונות המים של כוח הציפה יחד עם המערבולת שנוצר מאפשרים לתינוק חוויה ואפשרות ביצוע תנועה אקטיבית חופשית יותר. התנועה במים איטית יותר, דבר אשר מאפשר זמן תגובה ארוך יותר מכאן התינוק מפתח תגובות שיווי משקל. נעשו מחקרים רבים על הקשר בין תנועה והתפתחות פסיכומוטורית של התינוק. במים ניתן גם לפתח דימוי גוף, לשפר התמצאות במרחב וכישורים ויזומוטורים. גילוי חלקי הגוף והכרת הגוף כיחידה שלמה מהווה חלק משמעותי בהתפתחות הילד.

תנוחה ראשונה: על הגב

להחזיק את התינוק בתמיכה בטוחה כשראש התינוק נתמך על-ידי שורש כף ידך, אצבעותיך אוחזות בכתף הנגדית של התינוק. אחיזה בתנוחה זו משאירה יד חופשית למשחק עם המים.
ניתן להרטיב את ראשו של התינוק בעדינות, ללטף את גופו עם המים החמים ולאפשר חוויה תחושתית של מגע המים בגופו. כאשר היד השניה תומכת מתחת לברכיים של התינוק, ניתן להניע אותו בתנועה עדינה לכיוון הראש ולכיוון הרגליים. התינוק יחוש הפחתה במשקל גופו עקב ירידה בהשפעת כוח הכובד, תחושת הרפיה.
ניתן להניע את התינוק בסיבוב קל לצדדים, השפעת הגרר בגלל המערבולות שנוצרות במים מורגש בחלק הדיסטלי של הגפיים, בכפות הרגליים ובכפות הידיים. על הגב אפשר לפתח קשר עין טוב עם התינוק וקשר עין יד.

תנוחה שניה: על הבטן

ניתן ואף רצוי להשכיב את התינוק על הבטן במים. תנוחה זו מעודדת שליטת ראש. חשוב לשם לב שהתינוק אינו בולע מים, מגע קל של השפתיים במים מאפשר לתינוק לבצע בועות, הוצאת מים, נשיפה בתנוחה זו. יש לזכור כשהתינוק על הבטן מופעל לחץ על בית החזה הגורם לעליה בהתנגדות לשאיפה ומעודד נשיפה.
מעברים: מבטן לגב - ניתן לבצע מעברים בתמיכה בטוחה על הבטן ועל הגב.
ישיבה: כאשר התינוק גדל כמובן שניתן להוסיף משחקי מים רבים בישיבה.
התפתחות הילד מחוץ למים הוא משכיבה לעמידה ובהמשך הליכה נגד כוח הכובד. במים התפתחות התינוק מתחיל בתנוחה ורטיקלית, כלומר עמידה והוא מתקדם לשכיבה - שחייה, לכן תבניות תנועה אשר נרכשו ביבשה משתנים כאשר נכנסים למים.
לסיכום, הפעלת התינוקות במים תורמת להתפתחות המוטורית הקוגניטיבית והנפשית של הפעוט במהלך הפעילות במים התינוק לומד להכיר את גופו, מפתח ביטחון עצמי ומפתח כישורים חברתיים
החוויה הינה מהנה גם לילד וגם להוריו ומאפשרת זמן איכות של הורה וילד.
במרכז הרפואי שיבא תל השומר מתקיימים חוגי הפעלת תינוקות ושחיית תינוקות. הפעילות במים מלווה בשירים, משחקים ומועבר על-ידי מדריכים מוסמכים עם ניסיון רב, אהבה ומקצועיות.

אתר נשים שיבא
קרוליין ברמץ הינה מנהלת בריכת השיקום, מרכז רפואי שיבא
תאריך:  28/08/2007   |   עודכן:  04/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אידן
הדמוקרטיה במהותה היא "שלטון העם, על-ידי העם, למען העם"; הפרדת הרשויות אינה אלא כלי שנועד לשרת מטרה זאת. במהלך השנים הפך בית המשפט העליון לרשות-על הרומסת ברגל גסה החלטות שתי הרשויות האחרות. תיטיב לעשות נשיאת בית המשפט העליון, אם במקום לנהל מלחמת סמכויות ויוקרה, תפעל לשיפור המערכת שבראשה היא עומדת
ארז תדמור, רונן שובל
עוצמתה וחוסנה של המדינה נמדדים לא במספר הטנקים והמטוסים שלה, ולא בכמות המזומנים ואיגרות החוב שברשות הבנקים שלה, אלא במידת רצונו של העם לקשור את גורלו במדינה והארץ ובמידת המחויבות שחשים לאלו בני העם. מאמר מיוחד לרגל יום השנה ה-110 לכינוס הקונגרס הציוני הראשון
יוני בן-מנחם
הירידה בפופולריות של החמאס ברחוב הפלשתיני היא מסוכנת לישראל. גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי התסכול בשורות ארגון החמאס מכך שאינו זוכה ללגיטימציה בין לאומית או אפילו ללגיטימציה פנים פלשתינית מספיקה תדחוף את הארגון לעשות פיגועים נגד ישראל
צבי גיל
אין כל סיבה שבעולם שכשמדובר במעשה בלתי חוקי כמו למשל "עלייה לחומש", אשר כדי לסכל אותה או כדי להשתלט על מפירי החוק דרושים כוחות רבים של המשטרה, של משמר הגבול ושל הצבא, שמפירי החוק לא ישאו בהוצאות
עידן יוסף
מוטב היה אילו היתה התקשורת עושה את מלאכתה ונותנת את ההסבר האמיתי לדברי הרב עובדיה יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il