X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעולם האונליין כשתנועה לאתרים יכולה להיסחר עבור כסף, קידום אתרים הופך לתעשיה משגשגת. חשוב מאד לאתר להופיע גם בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו גם בתוצאות הממומנות של מנועי החיפוש השונים. בעוד שפופולריות של סוגי מידע ותוכן שונים נעה בין קהילות האינטרנט השונות, אסטרטגיית קידום מוצלחת צריכה להתמקד בכל סוגי התכנים הרלוונטיים לאתר
▪  ▪  ▪

אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש
בעולם האונליין כשתנועה לאתרים יכולה להיסחר עבור כסף, קידום אתרים הופך לתעשיה משגשגת. חשוב מאד לאתר להופיע גם בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו גם בתוצאות הממומנות של מנועי החיפוש השונים. בעוד שפופולריות של סוגי מידע ותוכן שונים נעה בין קהילות האינטרנט השונות, אסטרטגיית קידום מוצלחת צריכה להתמקד בכל סוגי התכנים הרלוונטיים לאתר.
לדוגמא: הודעה לעיתונות שיוצאת לאינטרנט צריכה להתפרסם גם באתרי החדשות, באגרגטורים של החדשות (google news) ובאתרים החברתיים כגון Digg. פרסום בסיסי של הודעה לעיתונות כבר אינו מספק הד תקשורתי מספק. כדי שההודעה תגיע לקהלים רחבים יש לשתול אותה במספר אתרי חדשות רלוונטיים.
הצמיחה של הוידאו ברשת
הצמיחה של האינטרנט המהיר ושל תוכן תואם פס-רחב הזמין ברשת יצרה בעיה דומה כלפי תכני וידאו אונליין. הצמיחה המהירה של אתרי וידאו מבוססי גולשים כגון youtube, מייספייס וידאו, אמבטיה, פליקס ועוד, יחד עם הגידול המתמיד של אתרי הוידאו המסורתיים כגון CNN ו-BBC, הפנו נפח גדול מתשומת לב הגולשים לחיפוש ולצריכה של תכני וידאו. מעבר תשומת הלב הזה מייצר סוג חדש של תנועה ברשת ועל תעשיית קידום האתרים להתאים את עצמה למגמה זו.
מהי אופטימיזציית וידאו למנועי חיפוש? ברמה הכי פשוטה קידום וידאו בא להבטיח שתוכן הוידאו של אתרכם ימשוך מקסימום תנועה.
הערך של וידאו ברשת
עבור יצרני תכנים ועבור משווקים, שני סוגי הוידאו ברשת בעלי הערך הגדול ביותר הם סרטוני וידאו עם ערך כלכלי וסרטוני וידאו עם ערך קידומי. החלטה לגבי אסטרטגיית הקידום נובעת מסוג הוידאו שאנו מעוניינים לקדם.
וידאו בעל ערך כלכלי - Monetized video
וידאו בעל ערך כלכלי אמוד לייצר רווח בכוחות עצמו. הרווח נובע בדרך כלל מפרסום בתוך או ליד הוידאו, תשלום עבור צפייה, ומנויים לצפייה. למרות שפרסום בתוך סרטוני וידאו הוא בעל ערך רב, פרסום זה הוא עדיין בשלב התפתחותי. לכן, אתרים רבים המציעים תכני וידאו בחינם מבססים את רווחיהם על סמך פרסום באתר ליד הוידאו (google adsense, באנרים וכו'). במקרה של תשלום על סמך צפייה (Pay per-view), רכישה (Pay per own) או מנוי, משתמש יכול לגשת לתוכן פרימיום איכותי. תכנים תמורת תשלום מוגנים במערכת ניהול זכויות דיגיטלית (DRM Digital Rights Managment) על-מנת להבטיח שרק המשתמשים ששילמו עבור התכנים יוכלו לגשת אליהם. אין אפשרות לשכפל או להפיץ את הוידאו (לפחות לא באופן חוקי).
בין אם התוכן הוא בתשלום או בין אם ההכנסה היא באמצעות פרסום, נקודת המפתח ברמת הקידום של וידאו בעל ערך כלכלי היא שיש צורך בשליטה מלאה בתוכן על-מנת לכלכל אותו כראוי.
וידאו בעל ערך קידומי - Promotional video
סרטוני וידאו אלה מכילים הודעה קידומית. דוגמאות לסוגי סרטונים בעלי ערך קידומי: סרטוני מיתוג, טריילרים של סרטים, וידאו קליפים לשירים ועוד. סרטוני וידאו קידומיים לא מניבים ערך כלכלי באופן ישיר. יש להפיץ אותם לעבר כל פלטפורמה אפשרית לקבלת מספר הצופים הרב ביותר. לעתים הציפיות מקטע וידאו כזה די מעורפלות - סרטוני מיתוג לדוגמא. במקרים אחרים ישנה מטרה ממוקדת יותר כגון סרטון קידומי המכיל את כתובת האתר או קריאה לפעולה שהגולש אמור לנקוט בעקבות הפצת הסרטון. המפתח בסרטון קידומי הוא כמות, המטרה היא שכמה שיותר אנשים יצפו בסרטון.
חשוב לציין שפעמים רבות שני סוגי תכני הוידאו (ערך כלכלי וערך קידומי) משלימים אחד את השני. בייחוד שירותים המפיצים סרטוני וידאו בעלי ערך קידומי על-מנת לקדם את תכני הוידאו בעל הערך הכלכלי.
מכיוון שבשני המקרים ככל שיש יותר צפיות בסרטי הוידאו הם מחוללים ערך רב יותר, עלינו לבצע קידום וידאו לשני סוגי תכני הוידאו. ההבדל בין סוגי התכנים הוא באופן הקידום. במקרה של וידאו בעל ערך כלכלי, על הסרטון עצמו להישאר באתר התוכן בלבד. יש לדאוג לאינדוקס נכון שיבטיח שגולשים המחפשים ביטויים ומילות מפתח רלוונטיים יגיעו לעמוד התוכן הנכון באתר. במקרה של וידאו בעל ערך קידומי המטרה היא לזרוע את הסרטון בכמה שיותר מקומות ולספק את הסרטון בצורה שתאפשר העתקה והעברה קלה ופשוטה לשירותים נוספים.
מהו חיפוש וידאו וכיצד הוא עובד?
מנועי חיפוש וידאו ברשת מאפשרים לגולשים להכניס ביטויים ומילות מפתח כמו מנוע חיפוש רגיל. אולם במקום עמוד תוצאות רגיל, הגולשים מקבלים סרטוני וידאו רלוונטיים מרחבי הרשת. בעוד שמנועי החיפוש המסורתיים מיומנים באינדוקס, הבנה ומיון של תוכן מבוסס טקסט ברשת הם אינם מתאימים לחיפוש וידאו. הם מתרכזים בתוכן הטקסט באתר, ובמידע המטה של העמוד ולא בודקים את קובץ הוידאו עצמו. מנועי חיפוש הוידאו צמחו על-מנת לפצות על חולשות אלה של מנועי החיפוש המסורתיים. כיום טכנולוגיות החיפוש בוידאו הולכות ומתפתחות בצעדי ענק.
הדור הראשון של חיפוש וידאו
הדור הראשון של פתרונות חיפוש בוידאו התבסס על מידע מטה (Meadata). כמו במנועי חיפוש רגילים, העכבישים של מנועים אלה סורקים את הרשת, בודקים ומתעדים תוכן לאינדוקס. בניגוד למנועי החיפוש הרגילים, עכביש זה מתעלם מעמודי טקסט ומתמקד רק בתוכן וידאו (ולפעמים גם אודיו). ברגע שנמצא תוכן כזה הוא נבדק עבור מידע מטה רלוונטי. מידע מטה הוא התוכן הטקסטואלי הניתן לקובץ וידאו על-מנת לתאר אותו ויכול להכיל תגיות אותן סיפק המשתמש, כותרת, תקציר, תמלול הדיבורים בוידאו, ואפילו תוכן הקיים בקובץ עצמו לגבי מאפייני הסרטון (קצב פריימים, תאריך יצירה וכו').
להגברת האפקטיביות נעשה שימוש בעכבישים מוכווני תצוגה. עכבישים אלה פותחו לראשונה על-מנת לפתור בעיות של חיפושי תמונות ותצלומים. עכביש מוכוון תצוגה בוחן את חלקי העמוד באתר בסביבות קובץ הוידאו הנסרק, ומשתמש באלגוריתם מיוחד. סריקה מוכוונת תצוגה בוחנת את המאפיינים הפיזיים של העמוד, מנתחת את העיצוב ומחליטה מהם החלקים הקרובים יותר או המקושרים לסרטון הוידאו. לאחר מכן, תכנים אלה מתווספים למידע המטה שכבר נאגר לגבי קבצי הוידאו המאונדקסים. מאחר ועמודים רבים מכילים תיאורים ומידע לגבי הסרטונים שאינו קיים במידע המטה הרשמי, גישה זו יכולה לספק מידע נוסף על משמעות קובץ הוידאו המאונדקס.
הבעיה בדור הראשון של חיפוש וידאו היא שמנוע החיפוש תלוי במידע המטה שמספק בעל האתר. בדרך כלל מידע המטה נרשם כלאחר יד ללא מחשבה מרובה. במקרה הטוב המידע יהיה מצומצם ולוקה בחסר, במקרה הרע המידע יהיה שגוי ומטעה באופן מכוון. הדור הראשון של החיפוש בוידאו הוא פתרון סביר המסתמך על טכנולוגיות סריקה קיימות על-מנת לפשט את תהליך האינדוקס. אולם שיטה זו מגבילה את מידת החשיבות של קובץ הוידאו עצמו, בעצם ההתמקדות בחלקי הטקסט מסביב, שלהם יש חשיבות משנית לעומת קובץ הוידאו עצמו.
הדור השני של חיפוש וידאו
הדור השני של חיפוש וידאו עלה כתגובה לליקויי הדור הראשון. בנוסף לסריקת מידע המטה, הדור השני מנסה להבין ולהפיק משמעויות מקובץ הוידאו עצמו. מנועי חיפוש השייכים לדור השני של חיפוש וידאו משתמשים בטכנולוגיות כמו זיהוי קולי, ניתוח וזיהוי חזותי, וזיהוי תווי וידאו אופטיים. כל זאת על-מנת לאפשר ליישום הסורק להקשיב, לראות, לצפות ולקרוא את הטקסט המופיע בתוכן הוידאו עצמו. בנוסף על אספקת המידע, גישה זו מספקת מידע אובייקטיבי. אם סרטון וידאו מכיל דיאלוג או תוכן קולי בנושא מסוים - קובץ הוידאו אכן עוסק באותו נושא, בעוד שסרטון וידאו המתויג כבעל תוכן מסוים יכול להיות בעל תוכן שונה לגמרי.
הדור השני בשימוש לרוב המוסדות ממשלתיים ובתאגידים למעט האתרים blinkx ו Podzinger המשתמשים בטכנולוגיות הדור השני עבור חיפושי וידאו (וגם אודיו) לקהל הרחב.
בלי קשר לסוג הטכנולוגיה בהם משתמשים מנועי חיפוש הוידאו, גם הדור הראשון וגם הדור השני קיימים ופופולריים מאד. לקמפיין קידום וידאו מוצלח חשוב להתייחס לשני דורות חיפושי הוידאו.
קידום וידאו - video SEO
כיצד להציג את הוידאו עבור אופטימיזציה: מידע מטה (metadata) - גם הדור הראשון וגם הדור השני של מנועי חיפוש וידאו מתייחסים למידע המטה. במקרה של הדור הראשון זהו המידע העיקרי לפיו מאונדקס סרטון הוידאו. חשוב מאד להציג מידע מטה עשיר ורלוונטי שמנועי החיפוש יוכלו לאתר בקלות.
לפני שנכנסים לעובי קורת מידע המטה יש לקחת בחשבון מספר שיקולים:
מידע המטה אובד, בדרך כלל, במהלך המרות: חשוב מאוד ליצור מידע מטה, אולם חשוב מאד גם להכניס את המידע בכל פעם שהוידאו נכנס לשירות חדש או מומר לפורמט אחר. רק בגלל שלקובץ .mov שלכם היה מידע מטה נפלא לא אומר שyoutube לא יתעלמו ממנו כשתעלו את הסרטון לשירות שלהם.
ניקוי מידע מטה: כלי היצירה והפצת קטעי הוידאו מכניסים לרוב כמויות גדולות של מידע מטה לא רלוונטי לתוך הקבצים. ניתן לנקות את הקבצים מכל מידע שיסיח את מנוע החיפוש מהעיקר. דוגמאות לכלים שישאירו את מידע המטה נקי: Sorenson Squeeze, Autodesk cleaner, CastFire.
כותרת ותיאור (Title & Description): כותרות ותיאורים הם הטקסטים הכי נפוצים לקטעי וידאו, אם אתם מארחים את קובץ הוידאו בשרות אירוח בסגנון youtube - מלאו את הכותרת ואת התיאור במקומות המיועדים לכך. אם קובץ הוידאו נמצא על אתר משלכם, הכותרת והתיאור בדרך כלל יישלפו על בסיסי הקרבה שלהם לוידאו עצמו. על-מנת להציג את קובץ הוידאו בצורה הטובה ביותר באתר גנרי, מומלץ לשים קובץ וידאו אחד בעמוד עם כותרת טקסט פשוטה, ותאור שיימצא ליד הוידאו עצמו. במקרה של קישורים לקובץ הוידאו או תגיות אחרות, מומלץ להשתמש בטקסט עוגן בתוך קישורים אלה.
שם הקובץ: אם אתם מקשרים לקובץ ספציפי הנמצא על שרת, וודאו ששם הקובץ מובן ותיאורי. רצוי שם קובץ עם מקפים או סימן מפריד אחר בין המילים. לדוגמא: music-news-video.wmv במקום video.wmv או musicnewsvideo.wmv.
תגיות: תגיות תופסות נפח גדול יותר בשיקולים של מנועי חיפוש, הן ברמת הוידאו והן ברמת החיפוש הרגיל. אם אתם משתמשים בשירותי אירוח כגון youtube, תינתן לכם ההזדמנות להוסיף תגיות. לרוע המזל שירותים אלה נגועים (בייחוד youtube) בתגיות לא רלוונטיות כאשר גולשים רבים "מזהמים" את רשימת תגיות הוידאו בעשרות ולעתים מאות ביטויי חיפוש שאינם רלוונטיים לקובץ הוידאו עצמו. אפשר לראות שיטה זו באמצעות חיפוש ביטוי פופולרי בשירות הוידאו. לשיטת התגיות 2 חולשות עיקריות - 1. זה מוציא שם רע לבעל הוידאו שרשימת התגיות שלו ארוכה ומיותרת, אם החיפוש מחזיר קטע וידאו לא רלוונטי הסבירות היא גבוהה שזה ישליך באופן שלילי על כל התוכן או המותג המוצגים בוידאו. 2. ככל שהבעיה גדלה מנועי חיפוש מנסים להילחם בה, ובדומה להענשות של מנועי חיפוש מסורתיים - דוחקים את קטעי הוידאו ה"מזבלים" לתחתית רשימת התוצאות.
מפת אתר: רוב מנועי חיפוש הוידאו מאפשרים רישום מפת אתר, כתובת התחלתית של אתר, או כתובת RSS. יש לנצל אופציה זו ולספק למנוע החיפוש רשימה פשוטה של כתובות המכוונות לעמודים פרטניים המציגים וידאו. אם עקבתם אחרי העצות במאמר זה - כל עמוד יכיל קטע וידאו אחד. אם מפת האתר תכלול גם פיד של RSS ניתן לספק מידע מטה בRSS עצמו.
RSS (Really Simple Syndication)
:RSS הוא סטנדרט פרסום והפצת תכנים מבוססי זמן בפורמט XML. שלוחת המדיה של RSS נקראת MRSS , שלוחה זו מאפשרת למפיצי תוכן לספק תיאורי תוכן, מולטימדיה וקישורים בכל רחבי הרשת. בנוסף לאספקת מידה המטה הסטנדרטי, MRSS מחזק את יכולות RSS 2.0 להקיף את סוגי המדיה כמו קטעי וידאו קצרים וקליפים מתוכניות טלוויזיה. מקדם הוידאו משתמש בRSS ובMRSS כדרך נוספת לתיאור הוידאו עבור מנועי חיפוש הוידאו. תוודאו שאתם ממלאים בRSS את כל השדות האפשריים והרלוונטיים במידע מטה מדויק ורלוונטי.
פורמט: החלטה לגבי פורמט קובץ הוידאו היא החלטה קריטית והיא תלויה באופני השימוש בקובץ הוידאו. זה פחות משמעותי עבור הקידום עצמו. אם אתם משתמשים בשירותי שיתוף ואירוח, ישנה רשימה של הפורמטים המקובלים והקובץ מקודד מחדש לפורמט זה או אחר ולטווחי רזולוציה שונים עבור הוידאו שיוצג באתר בסופו של דבר. פרט אחד שחשוב לזכור הוא שמנועי חיפוש שונים מאפשרים לגולשים להגביל את אפשרויות החיפוש באמצעות בחירת פורמטים ספציפיים. אם יש מספר עותקים של הוידאו באתר, בפורמטים שונים, גדלים הסיכויים שהסרטון יופיע בתוצאות החיפוש גם אם הגולש יגביל את תוצאות החיפוש. מצד שני פחות מ1% מהגולשים משתמש בשיטת הניפוי הזאת.
אם אתם מארחים את קובץ הוידאו באתרכם, יש בידכם שליטה גדולה יותר לגבי תהליך בחירת הפורמט. במקרה כזה אתם יכולים לבחור איכות גבוהה ודחוסה כגון mpeg4 או איכות נמוכה יותר כמו flash. רוב הפורמטים נתמכים על-ידי מנועי חיפוש הוידאו העיקריים והסבירות היא נמוכה שתבחרו בפורמט שאינו נתמך על ידם.
מידע מטה - בתוך הפורמט: תלוי בכלים בהם משתמשים להפיק ולקדד את תוכן הוידאו, לעתים קרובות ניתן יהיה להכניס מידע מטה לתוך קובץ הוידאו עצמו. בדומה לתגיות id3 המתייגות קבצי mp3, תגיות אלה מקודדות בתוך קובץ המדיה עצמו וניתנות לקריאה על-ידי כל מנוע המאנדקס את התוכן. בעוד שהשימוש במידע מטה כזה הוא נדיר יחסית, השימוש בו עלול לגדול, לכן מומלץ להפיץ כל עותק של מידע המטה לעמוד האינטרנט או לRSS בתגיות אלה. ישנם פורמטים בהם ניתן להכניס: תגית כותרת, תיאור, תגיות טכניות לגבי סוג הפורמט, איכות הקידוד ואפילו תמלול שלם של תוכן הוידאו. בכל המקרים ככל שהמידע יהיה מפורט ורלוונטי מספיק, הסבירות שיופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות גבוהה.
ניהול תוכן: כפי שהוזכר מקודם, יש שני מודלים לניהול תוכן המתייחס לאלה הרוצים לשפר את קידום הוידאו שלהם.
1) וידאו בעל ערך כלכלי המתארח באתר ספציפי. על-מנת להפיק לבעל התוכן רווחים, מצריך שצופי האתר יצפו בו באתר עצמו.
2) וידאו בעל ערך קידומי ושיווקי המתארח באתרים אחרים.
בשני המקרים מעוניינים לקבל מקסימום צפיות. במקרה הראשון מעוניינים להבטיח שקטע הוידאו לא ישוכפל או יועבר (זה נכנס כבר לתחום של ניהול זכויות דיגיטליות DRM). מומלץ שכל קטע וידאו כזה ללא קשר לסוג ההכנסות, יסומן בלוגו או סימן מזהה (watermark), ואם אפשרי, אז רצוי להוסיף את כתובת האתר לאורך הסרטון. הגרפיקה או סימון המים - ממש כמו האייקונים הקטנים של ערוצי הטלוויזיה, מזהים מול צופי הסרטון את מקור הקובץ ומראים להם היכן ניתן לצפות בו. כך ניתן להבטיח שגם אם התוכן יועתק ויועבר למקורות אחרים עדיין הוא יתמוך בזהות המותג. בדרך כלל מעתיקי התכנים לא יטרחו להוריד את הסימנים הנ"ל.
ממה מומלץ להימנע
נגנים הבנויים רק על טכנולוגיית פלאש ודפים דינמיים לגמרי: אתרים רבים מציגים את התוכן שלהם כשהוא מבוסס על טכנולוגיית פלאש בלבד או על טכנולוגיית בניית אתרים דינמית אחרת. אתרים כאלה קשים לסריקה, להוצאת מידע ובעיקר מקשים להבדיל בין קטע וידאו אחד למשנהו. באופן כללי עדיף לשים את קטעי הוידאו באופן הנגיש ביותר האפשרי אם זה באמצעות הזנות RSS, ספרייה עם מפת אתר נלווית, או פשוט היררכיית HTML של וידאו אחד לעמוד שיכולה להיסרק דרך עמוד השורש/בסיס.
נגנים קופצים: נגנים קופצים מאונדקסים על-ידי רוב מנועי החיפוש, אולם בניגון הוידאו באמצעות נגן קופץ (Popup) מסתכנים בחסימת הנגן באמצעות כל מיני חוסמי פופ-אפים בדפדפנים.
כיצד והיכן לרשום סרטוני וידאו
כאשר אתם מארחים את קובץ הוידאו באתר שלישי, יש לקחת בחשבון מספר שיקולי אופטימיזציה כבר בתהליך העלאת הקובץ. אופטימיזצית הקובץ בשלב זה תבטיח שקטע הוידאו ייוצג כיאות לצד קטעים חופפים אחרים על אותו השרת. שיקול זה שונה כאשר הוידאו מתארח באתר משלו.
בין אם התוכן מתארח באתר מארח שלישי, או באתר משלכם יש לנקוט בפעילויות אופטימיזציה למען מנועי החיפוש. מנועי החיפוש סורקים סוגי תוכן מרובים, לכן ללא קשר לסוג התוכן או למטרת הוידאו, מנוע החיפוש ניגש אליו במקום האחסון שלו. משתלם לחשוב על מנועי חיפוש הוידאו כמקור לתנועה נוספת ולחשיפה גדולה יותר.

קידום אתרים
מנהל שיווק בחברת אקטיביטק קידום אתרים שיווק באינטרנט.
תאריך:  29/08/2007   |   עודכן:  29/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרוליין ברמץ
כל תינוק זקוק בכל שלבי ההתפתחות לחוויה והתנסות בתנועה אקטיבית על-מנת להתפתח    כבר בשלב ראשון באמבטיה התינוק יכול להרחיב את מגוון היכולות התנועתיות שלו ועקב כך לשפר את ההתפתחות המוטורית
שלמה אידן
הדמוקרטיה במהותה היא "שלטון העם, על-ידי העם, למען העם"; הפרדת הרשויות אינה אלא כלי שנועד לשרת מטרה זאת. במהלך השנים הפך בית המשפט העליון לרשות-על הרומסת ברגל גסה החלטות שתי הרשויות האחרות. תיטיב לעשות נשיאת בית המשפט העליון, אם במקום לנהל מלחמת סמכויות ויוקרה, תפעל לשיפור המערכת שבראשה היא עומדת
ארז תדמור, רונן שובל
עוצמתה וחוסנה של המדינה נמדדים לא במספר הטנקים והמטוסים שלה, ולא בכמות המזומנים ואיגרות החוב שברשות הבנקים שלה, אלא במידת רצונו של העם לקשור את גורלו במדינה והארץ ובמידת המחויבות שחשים לאלו בני העם. מאמר מיוחד לרגל יום השנה ה-110 לכינוס הקונגרס הציוני הראשון
יוני בן-מנחם
הירידה בפופולריות של החמאס ברחוב הפלשתיני היא מסוכנת לישראל. גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי התסכול בשורות ארגון החמאס מכך שאינו זוכה ללגיטימציה בין לאומית או אפילו ללגיטימציה פנים פלשתינית מספיקה תדחוף את הארגון לעשות פיגועים נגד ישראל
צבי גיל
אין כל סיבה שבעולם שכשמדובר במעשה בלתי חוקי כמו למשל "עלייה לחומש", אשר כדי לסכל אותה או כדי להשתלט על מפירי החוק דרושים כוחות רבים של המשטרה, של משמר הגבול ושל הצבא, שמפירי החוק לא ישאו בהוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il