X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיחת-טלפון ישירה עם הפקידים שמעבר לקו נמנעת מקשישים, חולים ונכים הרתוקים לבית, והמבקשים בס"ה לשלם באמצעותה עבור שירותים שונים
▪  ▪  ▪

יותר ויותר גופים ומוסדות ציבוריים למיניהם מונעים, משום מה, מלקוחותיהם מענה טלפוני-אנושי, כבימים עברו, לצורך גביית החשבונות בכרטיס-אשראי עבור השירותים השונים שהם מעניקים להם. במקום זאת הם מעמידים עתה לרשותם מספר אופציות-תשלום אחרות - למן הוראת-קבע, דרך תשלום בבנק, ועד להקשת הפרטים המבוקשים באינטרנט או בטלפון - הכל לפי הוראותיו העיקשות של ה"גולם", שאליו מתקשרים מקבלי השירותים.
מענה אנושי? הס מלהזכיר. חלפו הימים הטובים שניתן היה לשלם בדרך זו, באמצעות כרטיס האשראי, עבור חשבונות הטלפון, הארנונה, המים, החשמל ושאר ירקות. מה לעשות, אבל המוטיבציה לחסוך, בדרך זו, בכוח-אדם לצורך גביית התשלומים, פוגעת קשות בציבור לא-מבוטל של קשישים, חולים, נכים ומוגבלים בתנועותיהם, שאין באפשרותם לצאת מן הבית, או שאינם מודעים לביצועים הטכנולוגיים, בטלפון או באינטרנט, לצורך מימוש התשלום המבוקש. אלה ואחרים נכספים לימים הטובים של פעם, בעבר הלא רחוק כל כך, כאשר ניתן להם לחייג, לצורך מימוש התשלום, בטלפון הביתי ולקבל מענה קולי-אנושי חם מעבר לקו, בלא צורך להאזין לקשת ארוכה ומייגעת של הוראות-ביצוע טכנולוגיות של "גולם" קר. יתר על כן: השיחה האנושית עם פקיד-ת המוסד הגובה הניבה, בדרך כלל, פירות בזמן קצר יותר וגם פישטה את תהליך התשלום עצמו.
למען המוגבלים
באחרונה אני נתקל לא אחת בזקן בא-בימים, בנכה, בחולה הרתוק למיטתו, או בסתם מאן-דהוא שהטכנולוגיה הבסיסית ממנו והלאה. כל אלה אינם מסוגלים לעקוב או לבצע את צרור ההוראות של הגולם הטלפוני לצורך ביצוע התשלום, מה גם שנבצר מהם, בכורח הנסיבות, לצאת מהבית. רק השבוע נתקלתי בישיש, בשנות ה-80 המאוחרות שלו, חולה כרוני, המרותק לכסא גלגלים, שכל מבוקשו היה לשלם את חשבון הטלפון שלו, בכרטיס-אשראי, באמצעות מענה קולי-אנושי. לאכזבתו הרבה הוא גילה, מהר מאוד, כי הדבר פשוט נבצר ממנו ושלא באשמתו. במקום המענה הקולי האנושי הציע לו ה"גולם" הטלפוני שלל אופציות אחרות, אלא שמה לעשות, לזקן שלנו אין אינטרנט, אין לו יכולת לצאת מן הבית אל הבנק, הוא אינו רוצה לשמוע על הוראות-קבע, שמניסיונו המר ניגבו ממנו, לא אחת בעבר, גם לאחר תום המועד החוקי לגבייתן. ואם לא די בכך - הוא גם מתקשה למלא אחר הוראות ה"גולם" הטלפוני לצורך גביית התשלום בכרטיס אשראי.
כל מה שמבקש הזקן החביב והתמים הזה הוא לשלם את חובו באותה דרך שלה הורגל בעבר, כאשר השיב לשאלות הקול שמעבר לקו, שתמיד הנחה אותו, בסבלנות רבה, מה עליו לעשות. עכשיו, כשהדבר נמנע ממנו, הוא צפוי לקבל, במקרה הטוב, התראה בדואר על פיגור בתשלום, תוך איום בניתוק קו הטלפון, ובמקרה הרע - הקו ינותק, כעבור זמן קצר, אפילו ללא התראה, והוא הרי זקוק לו כל כך במצבו המידרדר.
אז, במחילה מכבודם של נותני השירותים המתוחכמים: אל תקשיחו את ליבכם למיסכנים האלה. מה לעשות, אבל הטכנולוגיה של המאה ה-21 אינה מדברת אל ליבם והם גם לא יוושעו ממנה. על כן, הואילו נא להחזיר לטלפון את כבודו האבוד והנגזל של המענה האנושי-הקולי.
איך אמר פעם הפילוסוף והוגה הדיעות הדגול, מרטין בובר? "בשיח בין אדם לרעהו - צריך תמיד לשמוע את הקול האנושי"!

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  29/08/2007   |   עודכן:  29/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו גל
בעולם האונליין כשתנועה לאתרים יכולה להיסחר עבור כסף, קידום אתרים הופך לתעשיה משגשגת. חשוב מאד לאתר להופיע גם בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו גם בתוצאות הממומנות של מנועי החיפוש השונים. בעוד שפופולריות של סוגי מידע ותוכן שונים נעה בין קהילות האינטרנט השונות, אסטרטגיית קידום מוצלחת צריכה להתמקד בכל סוגי התכנים הרלוונטיים לאתר
קרוליין ברמץ
כל תינוק זקוק בכל שלבי ההתפתחות לחוויה והתנסות בתנועה אקטיבית על-מנת להתפתח    כבר בשלב ראשון באמבטיה התינוק יכול להרחיב את מגוון היכולות התנועתיות שלו ועקב כך לשפר את ההתפתחות המוטורית
שלמה אידן
הדמוקרטיה במהותה היא "שלטון העם, על-ידי העם, למען העם"; הפרדת הרשויות אינה אלא כלי שנועד לשרת מטרה זאת. במהלך השנים הפך בית המשפט העליון לרשות-על הרומסת ברגל גסה החלטות שתי הרשויות האחרות. תיטיב לעשות נשיאת בית המשפט העליון, אם במקום לנהל מלחמת סמכויות ויוקרה, תפעל לשיפור המערכת שבראשה היא עומדת
ארז תדמור, רונן שובל
עוצמתה וחוסנה של המדינה נמדדים לא במספר הטנקים והמטוסים שלה, ולא בכמות המזומנים ואיגרות החוב שברשות הבנקים שלה, אלא במידת רצונו של העם לקשור את גורלו במדינה והארץ ובמידת המחויבות שחשים לאלו בני העם. מאמר מיוחד לרגל יום השנה ה-110 לכינוס הקונגרס הציוני הראשון
יוני בן-מנחם
הירידה בפופולריות של החמאס ברחוב הפלשתיני היא מסוכנת לישראל. גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי התסכול בשורות ארגון החמאס מכך שאינו זוכה ללגיטימציה בין לאומית או אפילו ללגיטימציה פנים פלשתינית מספיקה תדחוף את הארגון לעשות פיגועים נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il