X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האלימות בכל צורותיה היא קוד החברה הישראלית. אנחנו חיים בתוך יורה רותחת, כאן במזרח התיכון, והמתח וסף הרוגז הנמוך מאוד, מכלים כל חלקה טובה שאי פעם היה לנו חלק בה, ואנו לא עושים דבר
▪  ▪  ▪

לפני כ-15 שנים עברנו לגור בישוב שקט, יושב על הר מהרי הכרמל, בתים אדומי גגות, מוקפי גינות פורחות ומטופחות, תאווה לעינים, גן עדן אמיתי.
אבל כמו תמיד יש תמיד פה ושם תפוחים רקובים בערמה, שמרגישים למרבה הפלא, טוב מאד עם עצמם. ניהול חיי היום יום של אנשים אלה, מתנהל בקולי קולות, אינו כבול למוסכמות, לא מתחשב בחוקים העירוניים, או בסביבה, או בשכנים בהקשר לשקט בשעות המנוחה, ואף לא מטריד אותם להפריע את מנוחת השכנים, אפילו בשעות המאוחרות של הלילה.
כל השכנים יודעים בדיוק מתי הם מגיעים עם מכוניותיהם לסביבה, הם נכנסים לרחוב כאשר המערכת הקולית שלהם במכונית מופעלת בעצמה מחרישת אוזניים, ואם מישהו מעיר הערה, התשובה הניתנת היא, שיש בהם שמחת חיים, והשכנים שונאים שמחה!
במקרה כזה אם אדם מתלונן, הוא זוכה למסע צלב מצדה של המשפחה, שיכול להמשך לאורך כל התקופה מגוריו ברחוב, אם הוא לא מסתלק מן הרחוב, ומחפש לו מקום מגורים חליפי, הוא לא יהנה יותר מחייו באיזור.
זה מתחיל מהשלכת אשפה, משריטה של מכוניתו, ריקון מאפרת מכוניתם בגינתו, כל דבר שאפשר להשליך מעבר לגדר אל תוך מתחם ביתו, אפילו עכברים מתים הושלכו לגינתו. הם שוטפים את מבואות הבית שלהם עם צינור [מחסור במים בארץ אינו נוגע להם], וכך את כל הלכלוך מחצרם הם מעבירים הלאה לשכנים, שאתרע מזלם לגור במורד [מקום נמוך יותר מביתם]. ואז ברגע שכל הליכלוך הזה נמצא בפתח ביתם של השכנים, באופן אוטומטי הופך לכלוך זה להיות הלכלוך הפרטי של השכנים.
אם מישהו תלה אי פעם יהבו בטיפולה של המשטרה במקרים אלה התבדה, יש צורך להגיע למשטרה [להפסיד שעות עבודה] להגיש תלונה, השוטר מגיע, מקשיב גם לשקרים שאנשים אלה משמיעים, הם אינם מוגבלים ע"י חינוך או מילה "גסה" אחרת כתרבות או התחשבות או הומניות, אלה אינם מילים הנמצאות באוצר הווקבילרי שלהם. כמו כן אם השכנים מבוגרים מאוד ו\או חולים מאוד, דבר זה קטן עליהם, אין לו כל משקל.
תשובת המשטרה כרגיל במקרים אלה היא שאין עניין לציבור בתלונה זו, והסיפור נגנז. אנשים שמחפשים שקט, יחסי שכנות טובה, או אפילו רק אי עימות, הם הם האנשים השליליים על-פי התפיסות של אנשים אלה, וחלילה להיות אוהבי ניקיון, זה שלילי מאוד. בסיכום, אם אינך סובל בשקט את מעשיהם, אתה נידון לכליה!
לכן מסתבר שהאלימות בכל צורותיה, היא קוד החברה הישראלית. אנחנו חיים בתוך יורה רותחת, כאן במזרח התיכון, והמתח וסף הרוגז הנמוך מאוד, מכלים כל חלקה טובה שאי פעם היה לנו חלק בה, ואנו לא עושים דבר.
במקום שנורמות התנהגות אלה יגונו ע"י הציבור הרחב, וינדו סוג כזה של אנשים מכל חברה נורמטיבית, איש איש קרוב אצל עצמו בלבד, עד שזה לא עובר את הסף לתוך ביתו פנימה.

תאריך:  29/08/2007   |   עודכן:  29/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היתכן שהאלימות תנצח?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם ביטויה של האלימות ל"ת
בכבישים?  |  29/08/07 11:09
2
מזדהה עם כל מילה, ותיקונים..
גידי גל  |  29/08/07 13:56
3
הנה גודל האסון, שאין תגובות
הגשש  |  18/11/07 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שיחת-טלפון ישירה עם הפקידים שמעבר לקו נמנעת מקשישים, חולים ונכים הרתוקים לבית, והמבקשים בס"ה לשלם באמצעותה עבור שירותים שונים
זיו גל
בעולם האונליין כשתנועה לאתרים יכולה להיסחר עבור כסף, קידום אתרים הופך לתעשיה משגשגת. חשוב מאד לאתר להופיע גם בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש כמו גם בתוצאות הממומנות של מנועי החיפוש השונים. בעוד שפופולריות של סוגי מידע ותוכן שונים נעה בין קהילות האינטרנט השונות, אסטרטגיית קידום מוצלחת צריכה להתמקד בכל סוגי התכנים הרלוונטיים לאתר
קרוליין ברמץ
כל תינוק זקוק בכל שלבי ההתפתחות לחוויה והתנסות בתנועה אקטיבית על-מנת להתפתח    כבר בשלב ראשון באמבטיה התינוק יכול להרחיב את מגוון היכולות התנועתיות שלו ועקב כך לשפר את ההתפתחות המוטורית
שלמה אידן
הדמוקרטיה במהותה היא "שלטון העם, על-ידי העם, למען העם"; הפרדת הרשויות אינה אלא כלי שנועד לשרת מטרה זאת. במהלך השנים הפך בית המשפט העליון לרשות-על הרומסת ברגל גסה החלטות שתי הרשויות האחרות. תיטיב לעשות נשיאת בית המשפט העליון, אם במקום לנהל מלחמת סמכויות ויוקרה, תפעל לשיפור המערכת שבראשה היא עומדת
ארז תדמור, רונן שובל
עוצמתה וחוסנה של המדינה נמדדים לא במספר הטנקים והמטוסים שלה, ולא בכמות המזומנים ואיגרות החוב שברשות הבנקים שלה, אלא במידת רצונו של העם לקשור את גורלו במדינה והארץ ובמידת המחויבות שחשים לאלו בני העם. מאמר מיוחד לרגל יום השנה ה-110 לכינוס הקונגרס הציוני הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il