X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על בית ספר מוזר בדרום הארץ, על מורים ומחשבים והשרה לדוגמה על מינוי דיינים, פרידמן שפועל ללא המניע הקבוע ועל ברוך מרזל כשובר מחירים, זליכה וקרנות המזבח, בעיות כשרות במסיבת סילבסטר ועוד
▪  ▪  ▪

שני סוגי מוסדות ציבוריים יתחילו ביום ראשון את שנת הפעילות שלהם. בתי הספר ובתי המשפט. לפעמים נדמה ששניהם סובלים מאותה בעיה: העומדים בראשם חושבים שהם הוקמו למענם ובטוחים שהם קיימים בזכותם.

אחוזי ביצוע

מבקר המדינה גילה בסיור שערך בקריית שמונה כי כמחצית מהמקלטים הציבוריים בעיר לא שופצו מאז המלחמה. בשביל מה הוא נוסע לצפון? שיסייר קודם במדף הדוחות במשרדו שלו. הוא יגלה ש-90% מכל הדוחות שלו ושל קודמיו גם הם לא טופלו. אז 50% מקלטים בצפון - זו הצלחה.

בגלוי

יש משהו יפה במינוי דיינים. הדברים שם נעשים בגלוי ובלי צביעות. בפעם שעברה מונו 15 דיינים שחלקם פשוט הבנים והאחים של שרים ועסקנים: 3 מונו מהכיפות הסרוגות, 6 מש"ס ו- 6 נוספים מהחרדים (ש"ס אצל הדתיים זה לא חרדים. בקושי נחשבים לשומרי שבת).
עכשיו המפד"ל דורשת 5 דיינים מטעמה, ש"ס רוצה עוד 3 וברקע בוחשים מנהיג הליטאים הרב שלום אליישיב ומנהיג הספרדים עובדיה יוסף. הכל גלוי, שקוף וברור: הדיינים בישראל מתמנים ע"פ חלוקה מפלגתית ונפוטיזם משפחתי. דיינים, למי שלא זוכר, הם שופטים, וככה ממנים אותם.

בדרך למטה

זליכה נאחז בקרנות המזבח וטוען שבגלל שהוא "חושף שחיתויות" הוא זכאי להשאר בתפקידו לנצח. זליכה מונה בזמנו ללא מכרז וכמינוי אישי של שר האוצר ביבי נתניהו, אז למה אסור לשר האוצר הנוכחי להחליפו ולהביא במקומו איש חדש? בעיקר שקדנצית 4 השנים של זליכה לוותה בלא מעט מחלוקות ומריבות באוצר, כולל פרישת בכירים רבים וטובים שאמרו עליו שמדובר באיש דורסני כוחני ומניפולטיבי שלא ניתן לעבוד איתו. גם פרשת המכרז בו הוא נתן לייזמים פרטים זכות לסלול כביש אגרה בכניסה לירושלים, בלא שמישהו במדינה ידע על כך ובלא שהכנסת אישרה זאת, מצביעה על התנהגות בעייתית שדורשת לפחות חקירה. אבל חשיפת שחיתות לא מחייבת מתן קביעות. יש לו מה להעיד? בבקשה. שיעיד. יש שחיתויות שהוא רוצה לחשוף? שיחשוף. תנו לו מדליה על זה. אבל ההגנה על חושפי שחיתויות מיועדת לפקידים קטנים ולעובדים מן השורה, ולא נועדה לשמש לאחיזת בכירים ומקורבים שמונו אישית וללא מכרז לתפקידי המפתח במדינה. הללו צריכים להיות מוכנים ללכת הביתה אישית וללא שום ועדה ושימוע. בדיוק כמו שמונו.

החוגגת

אישה תבעה את מסעדת קולומבוס מהרצליה בבית הדין לתביעות קטנות. האישה ובן זוגה נסעו לחגוג עם חברים במסעדה בליל סילבסטר האחרון, אולם בזמן הארוחה היא גילתה שהמסעדה מגישה באירוע מאכלי ים ובשר חזיר ולכן עזבה את המקום וישבה לבדה באוטו כי "אוכל כזה מגעיל אותה" בהיותה שומרת כשרות.
בעלה והחברים נשארו לחגוג ומכיוון שהמסעדה חייבה אותם במחיר המלא שנקבע לשולחן לאותו ערב, האישה תבעה אותה. בסוף זה נגמר בפשרה של 100 ש"ח.
אבל גבירתי – מה את מתעסקת בקטנות? תזמיני ל-23 לדצמבר טיסה לרומא וכרטיסים לוותיקן ואז תגישי תביעה כמו שצריך: עם כל עצי האשוח, המיסה של האפיפיור והמרכבה של סנטה קלאוס, תוכלי להגיש נגדם תביעה ייצוגית על הפגיעה ברגשותיך וקלקול אווירת החג שלך.

הכשרה לחיים

אני לא מכיר את ביה"ס "אשל הנשיא" שבנגב, אבל הוא אמור להיות בי"ס מעניין או מוזר מאד. ביה"ס החליט שתלמידי כיתות י' וי"א שלו יצטרפו השנה לעבודה מקצועית במפעל "תרכובות ברום" ויעבדו שם כפועלים, יחד עם חונך צמוד, וידרשו לעמוד בכל המשימות החובות והמטלות של העובדים הרגילים במפעל. מנהל ביה"ס , זאב מילר, הסביר שהמטרה היא "ללמד את התלמידים מהי המשמעות של להיות פועל מן השורה". לא הבנתי: זה בי"ס לערבים?

הסוציאליסטים

מפלגת העבודה בצרות כספיות ומתכננת למכור סניפים ורכוש, כולל שטחים חקלאים שברשותה. בין השאר היא הודיעה על כוונתה לבטל את הסכם העבודה הקיבוצי שיש לה עם עובדי המפלגה. לא רע. אפילו ביבי לא היה מצליח לעשות זאת טוב יותר. רק אל תשכחו למכור גם את שם המפלגה. אחרי ביטול הסכמי העבודה השם "מפלגת העבודה" עלול להשמע קצת פאתטי?

השוואת מחירים

חיילי "דוכיפת" שסירבו לפני חודש לבצע את הפקודה לפינוי שתי המשפחות בשוק של חברון ונידונו ל-28 ימי מאסר, יזכו בשבוע הבא לפרס כספי שינתן להם בטקס הוקרה שיתקיים בישוב בית חורון. על כל יום שישבו בכלא הם יקבלו 1,000 ש"ח, ובסה"כ 28,000 ש"ח לכל סרבן.
ברוך מרזל, ממארגני האירוע הסביר שהכסף בא מתורם בארה"ב ונועד לשמש משקל נגד לאיומי ומעשי צה"ל, כיוון ש-28,000 ש"ח זה סכום עצום בשביל צעיר בסדיר. יש משהו משותף בין מרזל לבין פעילים אחרים שמשלמים לצעירים שמתנגשים עם צה"ל, אם כי בעזה משלמים להם פחות.

ללא מניע?

שר המשפטים פרידמן נכנע לש"ס ושינה ניסוח בטיוטת חוק הירושה. היכן שהיה כתוב ש"בני זוג" שחיים יחד יכולים להוריש זה לזה נכסים בלי צוואה, הוא שינה את הניסוח ל"איש ואישה" החיים יחד. הניסוח הזה עלול לעשות בעיות בירושות של הומוסקסואלים ולסביות שחיים ביחד, כיוון שאינם "גבר ואישה".
למרות שחצי עולם, או לפחות העליונים, מחפשים כל הזמן את ראשו של פרידמן, דווקא המעשה הזה עבר לו בשקט. הם עוזבים אותו במנוחה, כיוון שהם לא יודעים איך לטעון שהוא נכנע לש"ס כדי לפגוע בביניש, למרות שבסתר ליבם הם בטוחים שזו הסיבה.

מנהיגה לדוגמא

מכיוון שאיזה 400 מיליון ש"ח עוכבו-זמנית בוועדת הכספים של הכנסת, איימה שרת החינוך שהיא לא תפתח את שנת הלימודים. השבתת כל מערכת החינוך בגלל עיכוב של 400 מיליון ש"ח. תודה. בזאת היא כתבה לארגון המורים את טקסט ההסבר לשביתה שלו שתפרוץ אחרי סוכות. אם היא מוכנה להשבית בשביל כסף, אז גם להם מותר.

סטטיסטיקה שקטה

מספר הילדים עד גיל 4 מהמגזר הערבי שנפגעים מתאונות דרכים הוא גבוה פי 35 ממספרם באוכלוסיה הכללית. זה אומר הכל. גם על תרבות הנהיגה במגזר הערבי, גם על איכות הכבישים בגליל אבל גם עלינו. לא בדיוק הזדעזענו מהנתון.

שיטות הוראה

באמצע שנות ה-90 עשה משרד החינוך מבצע של "מחשב לכל ילד" וביזבז מאות מליוני שקלים, כי שכחו לבקש מהילדים ללמד את המורים איך מפעילים מחשב. עברו 10 שנים ועכשו מנסה משרד החינוך, יחד עם איזו עמותה חביבה, לארגן למורים מחשבים וללמד אותם איך להפעילם. סתם ילד לומד להפעיל מחשב בתוך 4 שעות, ואחרי יום הוא כבר פורץ לאתר של הפנטגון. סתם דיירת מבית הקשיש ע"ש אלדסהיימר מפעילה מחשב אחרי הדרכה של 10 שעות ואחרי יומים היא כבר גולשת באינטרנט ועושה שובל של גלי טוקבקים, אבל המורים צריכים קורס של 112 שעות. 112 שעות כדי ללמוד להפעיל מחשב?
לא שהמורים לא אינטליגנטים. הם דווקא כן. עובדה: 112 שעות נותנות למורים 2 נקודות ל"גמול השתלמות" - וזה מה שחשוב למערכת החינוך. אז קודם הם יבזבזו 112 שעות בקורס שמעניק "גמול השתלמות", ואח"כ הם יחפשו איזה תלמיד שיסביר להם בהפסקה איך פותחים מחשב.

תאריך:  31/08/2007   |   עודכן:  01/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
פריצי, נפלת על הראש?
נחום שחף  |  31/08/07 15:13
 
- לא כל מי שכותב משהו שאנחנו לא
ט.ג.מ.  |  31/08/07 19:04
 
- טגם מה את מבלבלת את המוח
חלי  |  31/08/07 20:25
 
- פריצי דובר אמת והוא עוד מגן על
ב. גבריאל  |  1/09/07 00:39
 
- פריצי תוקף את זליכה עקב המאבק
האמת הפשוטה  |  1/09/07 06:44
 
- האמת הפשוטה: לא מנכ"ל אומ"ץ
ועצמאי בדעותיו  |  1/09/07 09:29
 
- העלילות נגד זליכה בידיעות אחרו ל"ת
האמת הפשוטה  |  1/09/07 12:38
2
זליכה - היריקה בפני אומ"ץ ...
לא ראוי   |  31/08/07 15:20
3
השבוע , זליכה מקבל פרס המופת
שושפרי  |  31/08/07 17:23
4
פרידמן ובתי משפט רבניים
ע.ג1  |  31/08/07 18:52
5
112 שעות? פריצי זה נתון אמיתי? ל"ת
גרשון ה   |  31/08/07 21:37
6
לכל היותר אפס
שמחה ניר, עו"ד  |  31/08/07 21:57
 
- הצעתך, מענינת. אגב, גמול-
הניה  |  1/09/07 23:03
7
זה בושה ועדת האותות של אומץ
אזרח דואג   |  1/09/07 02:05
8
פריצי בהיותךמנכל אומץ חייב לקב
שושפרי  |  1/09/07 10:26
 
- בהיותך אישה תתמכי בבייניש ?
מוח דפוק  |  1/09/07 11:03
9
סרבני הפינוי כן ראויים לפרס
פריצי עוצם עינים  |  1/09/07 11:58
10
פריצי, מה אתה עושה באומ"ץ? ל"ת
אתה מהמחנה השני!  |  1/09/07 16:02
11
אשל הנשיא - דוגמא לנתק במדינה
לא מורה. סתם.  |  1/09/07 16:57
12
פריצי יחליט מהו דרכו
אזרח אכפתי  |  1/09/07 18:08
 
- אומ"ץ מיללת כמו חתול שנשרט...
כל הכבוד לפריצי  |  1/09/07 18:48
13
מאמרו של פריצי
דוברת אומ"ץ  |  1/09/07 22:47
 
- ומה עם השחיתויות שהוא ביצע ?
חיימון  |  2/09/07 22:19
14
הפסיד במשפט הדיבה
מרדכי גרייבסקי  |  2/09/07 11:59
 
- עדין מוצצת למליונר ?
חבריך בתקשורת  |  3/09/07 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
נוהג רווח במחוזותינו, כאשר אנו מציינים מקורותיו של אדם אנו ממהרים להצמיד לו את תובנותינו בדבר קטלוגו למחנה הימין או השמאל    האומנם כך ראוי? מפתיע למדי, אך מה שהיה נכון עד לא מכבר אינו כה ברור יותר
פרופ' רן חרמש
החלטתו של ברק לבטל את הסכם העבודה הקיבוצי של מפלגתו עם עובדיה, חייב להדליק נורה אדומה אצל כל מי שמאמין שעבודה אינה סחורה, אלא סטאטוס חברתי
נסים ישעיהו
יהודי שנמצא במצוקה קיומית והוא מתעלם ממצבו האישי ונחלץ לסייע לחברו, יש בזה פריצת גדר לכיוון החיובי    בכוחה של פריצה זו להפוך את הקללה לברכה
אלעזר לוין
כך אמרה רק לפני שלושה ימים: "אין לי שמץ של מושג היכן בועז... הוא לא התקשר איתי מאז שנפרדנו... אני מתחננת לקצת מידע ממנו"    האמת: היא הייתה לידו
יוסי אחימאיר
הגדר היא רק התקן אחד בשורה של אמצעים מערכתיים שיש לנקוט, כדי שבפעולה משולבת ימנעו את מה שקרה בשבת. קיר הבטון המזדקר השמימה אין לו ערך בלי הלוחם שמפטרל לידו ובלי האלקטרוניקה שסורקת אותו 24 שעות ביממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il