איש העסקים זקי רכיב הביע היום (ב') אמון בעיתון
מעריב, לאחר שנכנס כשותף בעיתון. "אני בשלב בחיים שאני מחפש את האתגר הזה, ולכן נכנסתי ל'מעריב'", אמר רכיב בשיחה שקיים עם
חגי גולן, עורך "גלובס", בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
"'מעריב' הוא עסק מאוד מבטיח, עסק טוב, אני מסתכל לאיזה אופק אתה יכול לקחת את העסק הזה, ואני רואה בו עסק שיכול להבטיח ולהגיע לאופקים רחוקים", הוסיף רכיב. "אני בא ל'מעריב' ממקום אחר ומסתכל מנקודות מבט של חדשנות. התשתיות הקיימות שם מבחינת חדשנות הן גבוהות".
רכיב התייחס גם לעולם התוכן באינטרנט ואמר: "עוד אין מודל עסקי בעולם האינטרנט שבו בעלי התוכן יכולים להרוויח. אי-אפשר להרוויח מתוכן באינטרנט; זה גן-העדן של הגנבים. בא גוגל, מושך את התוכן ולא צריך לשלם כלום". בהמשך ביקר שוב את גוגל ואמר: "אנשים לא נכנסים לגוגל בשביל גוגל אלא בשביל תוכן של אנשים. זה כאילו מישהו בא אליי הביתה ומחפש לי דברים בשביל המודל העסקי שלו".
רכיב קרא לשותפיו ולמתחרים לחשוב ביחד על דרך המעבר למדיה החדשה באופן שיהיה מצב של "Win-Win", באמצעות חדשנות וחשיבה לטווח ארוך. הוא קרא גם למעורבות רגולטורית במציאת פתרונות שיאפשרו תחרות בסביבת האינטרנט: "אין סיבה שמי שמייצר תוכן ומשקיע כל-כך הרבה לא יוכל להעביר אותו בדרכים שונות כדי ליצור את מינימום הסקאלה, כי בלי זה אי-אפשר להתחרות; יש אולי שתי חברות בעולם המדיה שמרוויחות כסף בישראל".
רכיב הוסיף כי "הבעיה היום היא שישנה נהירה לעולם האינטרנט; חלק מהאנשים לא טורחים לקרוא עיתון, ובאינטרנט לא פותח עדיין מודל שבעלי התוכן יכולים להרוויח. בגלל שבישראל אנחנו צורכים תוכן בעברית - אנחנו יכולים להגשים ציונות של 2010 ולהיות אור לעמים, וכאן יש לשתף פעולה עם כל אנשי התוכן. על במה זו אני קורא לכל הקולגות מהתוכן לבחון שיתוף-פעולה כדי שנגיע למקומות חדשים".