X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל שנייה מאותן שניות שנחום ברנע הקליד את רשימתו הארסית נגד זליכה, הייתה טעונה בזדון אין כמו השימוש הציני במשפחה שכולה, כדי להוכיח את מה שמיליוני צרכני תקשורת בישראל יודעים: לכלבים האדומים, אין קווים אדומים
▪  ▪  ▪

בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה בריאה, התקשורת חופשית. ישראל איננה דמוקרטיה בריאה. כאן התקשורת מתמסרת. נותנת את עצמה מרצונה החופשי,
תקשורת כזאת, לא משרתת את האזרחים ו/או את הדמוקרטיה. מה שבאמת מעניין אותה, זו אידיאולוגיה אדומה, שמאלנית. אם מקובל לכנות את העיתונאים "כלבי שמירה", הרי שהכלבים הישראלים, נגועים בסכיזופרניה קשה. תוצאה בולשביקית של הכלאה לא מוצלחת בין כלב ציד לכלבת שעשועים.
נחום ברנע, הוא אחד ממנהיגי "עדר הכלבים האדום". גם השבוע, נעץ שיניים בבשרו של החשב הכללי ירון זליכה. זאת הסכיזופרניה. בזמן שהוא נועץ את שיניו בזליכה, הוא חושב על אולמרט וזנבו רוטט. מאז הניצחון הסוחף על נסראללה, לא ידע ראש ממשלתנו, רגע אחד של מנוחה. הוא נע על מסלול עתיר מטעני צד. התחושה אצל רוב הפרשנים היא, שאם זה לא יהיה וינוגרד שיעיף אותו באוויר, זה יכול להיות מזוז.
מה שיכול למנוע את סילוקו של ראש הממשלה, זה מאמץ ברוטאלי של "העדר האדום", לפרק את כל המוקשים בדרכו. זליכה הוא אחד המוקשים, וברנע הוא אחד המפרקים. קראתי בעיון רב את מאמר ההתקפה של ברנע על זליכה (ידיעות-אחרונות / 31.8.07), ולא ידעתי את נפשי. נחום ברנע "הגדול", חתן פרס ישראל לתקשורת, הפשיט את עצמו מכל כללי האתיקה, וככה כשהוא עירום מאתיקה, הקליד בשכיבה את מאמרו.
"זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש", כותב ברנע. "הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט. אולמרט לחוד וזליכה לחוד. ושני המקרים הבאים יוכיחו". במקרה הראשון כותב ברנע, זליכה מנע ממשפחה שכולה קבלת תשלום שלפי דעתו של הכותב מגיע לה. ובמקרה השני, זליכה הערים קשיים על האלוף קפלינסקי, והמפכ"ל לשעבר משה קראדי, שרצו מימון קורס באוניברסיטת הארוורד.
לנחום ברנע אני מציע לקרוא שוב את מה שכתב, בהיפוך שמות. "אולמרט הוא מנהיג שהכוח עלה לו לראש. הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על זליכה. זליכה לחוד, ואולמרט לחוד. ושני המקרים הבאים יוכיחו זאת" (כמובן שיש יותר משני מקרים שמוכיחים שאולמרט הוא "איש מסוכן וחסר מעצורים".).
ולגופו של עניין. קראתי פעמיים, ותהיתי: אלה שתי הוכחות שזליכה הוא איש מסוכן? יום לאחר פרסום מאמר הבלע של ברנע, כתב יואב יצחק מאמר המפריך את רשימתו, ויומיים אחרי, פרסם זליכה מאמר תגובה ב"דה-מרקר". "בניגוד לשקריו של ברנע בטורו", כתב זליכה, "תמכתי בבקשה להחזר הכספים ששילם ניסן שלו ז"ל, והחלטתי לאשרה". בדיוק הפוך.
המכה על אמינותו ומניעיו של ברנע, נחתה מכיוון האב השכול עמוס שלו. בראיון שנתן לרזי ברקאי (גל"צ / 2.9.07), הביע האב השכול את זעמו על העיתונאי, שלא טרח לדבר איתו בטרם ישגר את כזביו לעיתון. "נחום לא התכוון לדאוג למשפחה", קבע האב השכול, והוסיף: "נחום ברנע נתן את עצמו ככלי לשימוש במלחמה על גב משפחה שכולה". "נתן את עצמו", הוא אמר. לזה התכוונתי כשאמרתי "תקשורת מתמסרת".
את טענת הכזב על ההתעמרות במשפחה שכולה, ניתן להגדיר כשיא השפל. כל שנייה מאותן שניות שברנע הקליד את רשימתו, הייתה טעונה בזדון. אין כמו השימוש הציני במשפחה שכולה, כדי להוכיח את מה שמיליוני צרכני תקשורת בישראל יודעים: לכלבים האדומים, אין קווים אדומים.
מנקודת מבטם של היושבים בטריבונה, ברור שהקרב בין אולמרט וזליכה, זמנו קצוב. יגיע רגע שבו המציאות תכריז על המנצח בין השניים. במקום שברנע ישב בטריבונה ביחד עם אוהדי אולמרט (המכנה המשותף שלהם: שנאת ביבי), יפצח גרעינים ויכסוס ציפורניים, הוא השליך את עצמו לזירה, ומאז הוא חובט בזליכה. ומה אם יתברר שהחשב הכללי צודק, והאיש חסר המעצורים אהוד אולמרט, אכן עבריין?
במקרה כזה, כל אחד היה מתבייש בגין תמיכתו ב"איש הרע", והמלחמה שאסר על ה"איש הטוב". לא נחום ברנע. כל זמן שהוא אחד ממנהיגי "העדר", הוא חסין בושה. בדיוק כמו נודיסטים שלא מתביישים איש מרעהו, כך "כלבי העדר האדום". הם ימשיכו להתערטל מהאתיקה, ולהפיץ את המסרים שלהם בשכיבה, כשהם עירומים.
נחום, תקום!- תלבש אתיקה, ורק אח"כ תקליד את הגיגיך.

תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאדומים אין קווים אדומים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ההשוואה לכלבים עלבון לכלבים ל"ת
ברנע חזיר יהיר  |  3/09/07 17:51
2
נרי חשוב לרגע!
יופיטר  |  3/09/07 19:27
 
- אותה סיבה, בגללה אין איש קורא,
הניה  |  3/09/07 20:33
3
ברנע יצא מהארון וגם נהנה ל"ת
א מ רול  |  3/09/07 22:27
4
בסדר, הבנו ואנו יודעים, אך מה
שאול אבידור  |  4/09/07 09:00
5
יש כלבים שחורים,אין כלבים אדומ ל"ת
רועה גרמני  |  4/09/07 10:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
נחום ברנע וידיעות אחרונות חצו את כל הגבולות ואפילו הצליחו לעקוף את דנקנר בסיבוב (טוב, דנקנר לא קיבל פרס ישראל) מאחר שמועצת העיתונות מועלת בתפקידה, אנא ישפוט הציבור את ידיעות אחרונות ונחום ברנע
נחום שחף
כתב עיתון הארץ, אהוד אשרי, קורא לסלק את זליכה החשב הכללי של משרד האוצר על שחשף חשד לשחיתויות ראש הממשלה    "אפילו אם זליכה צודק בעניין אולמרט, הוא צריך ללכת"    חשיפת השחיתויות מכונה בפי השופר הנאור "טהרנות מוגזמת" ובלגן מיותר "מי צריך את הבלגן הזה"?
אלישע האס
סערת החרם האקדמי של איגוד המרצים הבריטי עוד לא שככה וכבר מגיע החרם הבא    החרם שהכריז סגן שר הביטחון על אוניברסיטת בר-אילן בשל דברי פרופ' הלל ויס
ד"ר אלון לנג
ד"ר יש לי טעם מר בפה - האם זה בגלל כיס המרה שלי?
איתמר לוין
מה פירוש המושג "דירקטור חיצוני"?    למה התכוון המחוקק, מה חושב על כך הציבור ומהו המצב בפועל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il