X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המועצה האמריקנית לדירוג סרטים דחתה את הערעור של חברת ההפצה של הסרט התיעודי, בשל "דימויים קשים של זוועות השואה, הכוללים עירום"
▪  ▪  ▪
לא לקהל צעיר [צילום: עכבר העיר]

נדחה הערעור שהגישה חברת ההפצה של הסרט התיעודי הישראלי "שתיקת הארכיון" על ההחלטה להגביל את הקרנת הסרט לבני 17 ומעלה בארצות הברית. בדיון שהתקיים ביום חמישי בלוס אנג'לס, שטחה הבמאית הישראלית יעל חרסונסקי לפני ועדת הערר של המועצה האמריקנית לדירוג סרטים את טיעוניה נגד הגבלת גיל הצופים בסרט. חרסונסקי טענה כי סיווג זה עלול למנוע מבני נוער רבים שיעור חשוב בהתבוננות ביקורתית ואתית בחומרים מצולמים.
למרות זאת, בהחלטה שהתקבלה ברוב של 12 נגד שלושה, קבעה המועצה להשאיר על-כנו את הסיווג R שקבעה לסרט באחרונה, בגלל "דימויים קשים של זוועות השואה, הכוללים עירום" שמופיעים בו. הכוונה לצילומי ארכיון הכלולים בסרט, של נשים היורדות למקווה ושל גופות המוטלות עירומות.
"שתיקת הארכיון", שזכה בחודשים האחרונים בפרסים בפסטיבל סאנדנס, בפסטיבל הוט-דוקס הקנדי ובפסטיבל ירושלים, מועמד לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר, והוא בוחן את הפער בין זיכרון לתיעוד, באמצעות סיפור הפקתו של סרט תעמולה נאצי שצולם בגטו ורשה במאי 1942, זמן קצר לפני שתושביו נשלחו להשמדה. ב-18 בחודש עתיד "שתיקת הארכיון" לצאת להקרנות בניו-יורק, יומיים לאחר מכן בלוס אנג'לס ואחר כך בבתי קולנוע נוספים ברחבי ארצות הברית. לקראת ההקרנות הללו, הוגש הסרט למועצה האמריקנית לדירוג סרטים כדי שתעניק לו סיווג צפייה, ובשבוע שעבר הופתעו יוצרי הסרט לגלות כי המועצה החליטה לסווגו כמתאים לצפייה למבוגרים בלבד.
"הטיעונים שלהם היו שנאלצו לפסול את הסרט בגלל העירום. בחייכם", אמרה אמש חרסונסקי, השוהה בניו-יורק, להארץ. "אצלם עירום שמהווה עילה לפסילה הוא כזה שבא עם קונוטציה מינית, ומה שקורה בסרט הזה - אם היה סיכוי כלשהו לגאול את הנשים בסצינת המקווה מההשפלה, זה באמצעות הדיון שמתקיים בסרט על טבע הצילום, על האופן שבו זה צולם. ובזה אני רואה ערך חינוכי: לחנך צופים צעירים להסתכל באופן ביקורתי על מה שנערך עבורם. אבל את חברי הוועדה זה לא שכנע. מבחינתם העירום יותר חזק מהכל. ילדים היום חשופים לכל כך הרבה דימויים של אלימות חסרת פשר, ולהחליט לסווג R דווקא סרט כזה שדן באתיקה של הצילום - קשה לי להבין את זה. אבל אני לא חלק מהחברה הזאת וכנראה שהקודים שלנו שונים. לי קשה להתייחס לעירום הזה כעירום. זה משהו שמעבר לזה. זה הגוף בלי הנשמה שלו. זה נורא".
חרסונסקי מסבירה, שמשמעותו של הדירוג R בארצות הברית אינו רק שילדים בני 17 לא יכולים להיכנס לאולם בלי ליווי הורה, אלא גם שמורה שרוצה להקרין את הסרט בבית ספר, צריך להחתים לשם כך את כל הורי התלמידים. עקב כך עלול הסיווג למנוע מבתי ספר רבים לקנות את הדי-וי-די של הסרט כדי להציגו לתלמידים.
עוד טענה חרסונסקי לפני המועצה, כי הדירוג שמוענק בה לסרטים שונים אינו נעשה לפי קריטריונים אחידים. "סרט שהפיק סטיבן ספילברג ב-1998, ‘ימים אחרונים', כולל את התיעוד הכי מזוויע שנותר מהתקופה הזאת - הוצאה המונית להורג, היחידה ששרדה על פילם, מלטביה. משהו שמאוד קשה לצפות בו. והסרט הזה קיבל את הדירוג PG13, כלומר דירוג שמגביל צפיה של ילדים מתחת לגיל 13".
"שתיקת הארכיון", סרטה הראשון של חרסונסקי, הוא קו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית, שהפיקו איתי קן-תור ונעמי שחורי, בתמיכת יס דוקו והקרן החדשה לקולנוע.

תאריך:  08/08/2010   |   עודכן:  08/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכה ליוצרי "שתיקת הארכיון": יוגבל מגיל 17
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר אונליין
למעלה מ-100 אלף כרטיסים נמכרו עד כה לקומדיה המדוברת של הקיץ
איציק וולף
השלושה שדדו מאות אלפי שקלים ותכשיטים מביתם של בני זוג משפרעם    בני הזוג נכלאו במרתף הבית לאחר שהשלושה איימו כי ישחטו אותם
תלם יהב
חואן מנואל סנטוס נכנס לתפקידו אמש וכבר התחייב לנסות ולשקם את היחסים עם ונצואלה    הוגו צ'אווס, נשיא ונצואלה, לא נשאר חייב ואמר כי הוא מוכן "לפתוח דף חדש"
יפעת גדות
מאפשר להסדיר את מעבר האזרחים והתיירים בין ישראל וירדן וכן אזרחים ישראלים ירדניים העובדים ב"אזור הסחר החופשי" ישראל-ירדן
איציק וולף
בעקבות פניית ראש הממשלה הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי יקיים עוד היום פגישה דחופה עם פרקליט המדינה ועם ראש אגף החקירות במשטרה על-מנת לבחון את פרשת 'מסמך גלנט'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il