X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-11 בספטמבר 1941, שישים שנה לפני אסון "התאומים", קרא לינדברג לבדלנות אמריקנית והאשים את היהודים ואת העיתונות בבעלות יהודים כזרזים לכניסת ארה"ב למלחמה
▪  ▪  ▪

אסון מגדלי "התאומים" (11.09.2001) יצר תיאוריות קונספירציה בארצות הברית, כמו על-פי התניה צפויה. על-פי הקונספירציה האנטישמית הצפויה היהודים הם שגרמו לאסון "התאומים", הם אלו שתכננו כביכול וגרמו להרס, והם שארגו את חוטי העכביש שיובילו כלפי האיסלאם. גם הבוץ של המלחמה בעירק ביוזמת הנשיא ג'ורג' וו. בוש יצר תיאוריית קונספירציה שהיהודים הם שהובילו למלחמה בעירק, מתוך אינטרסים יהודיים- ישראלים, ובעטיים סובל הציבור האמריקני היום ממלחמה מיותרת שהם גרמו לה.
מתברר שהמכניזם הזה, שריד ימי ביניימי, להאשים את היהודים בכל אסון, הוא פטנט ישן. לאורך ההיסטוריה של היהודים בגלות הם הואשמו בכל אשמה אפשרית: כמוצצי דם, כתאבי בצע, כמרעילי בארות, כמפיצי חיידקים של מגפות וכמי שאופים מצות לפסח בדם ילדים נוצרים.
בדיקה של ספרות אנטישמית לאורך הדורות מלמדת שזו טכניקה אנטישמית ישנה. מי ששיכלל את זה לרמה של מצע פוליטי היה אדולף היטלר, בספרו "מלחמתי". הספר היה עם הזמן הזרז למסע פוליטי לכיבוש השלטון בגרמניה, וסיסמת הבחירות שלו הייתה "היהודים הם אסוננו".
על-רקע תזה אנטישמית זו מעניין לבחון את התנהגותו של צ'רלס לינדברג בימי מלחמת העולם השנייה. הוא זכה לתהילה בשל נועזותו עוד בצעירותו והיה סמל גבורה בעיני אזרחי ארצות הברית. בצעירותו בוודאי גם היהודים בארצות הברית ראו בו סמל לאומי אמריקני והעריצו אותו. צריך לזכור שהוא היה בן של מהגרים שבדים לארה"ב ואביו היה בין המתנגדים לכניסת ארה"ב למלחמה בתקופת מלחמת העולם הראשונה. ב-1924 שימש כטייס צבאי בחיל האוויר האמריקני, ואחר כך עבד כטייס דואר אוויר אזרחי בקו סט. לואיס בשנות העשרים.
תחילת פרסומו היה במאי 1927 כשהטיס מטוס חד כנפי משדה התעופה רוזוולט בלונג איילנד לפריז בשלושים ושלוש שעות ושלושים דקות, וזו הייתה טיסת סולו (טיסת יחיד) טרנס אטלנטית ראשונה ברצף אחד. המסע שלו עורר אז השתאות והערצה, והוא הפך לגיבור בן לילה. ב-1928 זכה בתואר "איש השנה" של העיתון "טיים".
נשיא ארצות הברית דאז, קולידג', העניק לצ'רלס לינדברג את עיטור העוז ומינה אותו לקולונל בצבא ארצות הברית, והוא אז בן 25 בלבד. שני פרטים ביוגרפיים חשובים: הוא נשא לאישה שנתיים לאחר הטיסה הטרנס אטלנטית את הסופרת אן מורו, בתו של שגריר ארה"ב במקסיקו. שנה לאחר מכן, נולד לו בן, צ'רלס לינדברג ג'וניור. בהיות הילד בן שנתיים הוא נחטף מבית המשפחה בניו ג'רזי, וגופתו נמצאה בחורשה. הרוצח נתפס ולאחר משפט מתוקשר הוצא להורג בכיסא החשמלי ב-1936.
הפעילות הציבורית של צ'רלס לינדברג הביאה לחשיפה הדרגתית של גישתו האנטישמית ליהודים. תקופה קצרה שהה הזוג לינדברג באנגליה, והם שבו לאחר שצ'רלס נקרא לדגל. על-פי בקשת צבא ארצות הברית, הוא יצא כנציג אמריקני לגרמניה ללמוד על כלי התעופה של גרמניה. ואסור לשכוח: בתקופה זו שלטו הנאצים בגרמניה, והשליט (הפיהרר) היה היטלר.
החשיפה של לינדברג לקרינה הגרעינית של הצבא הנאצי עוררה בו, כנראה, את זרעי הפורענות האנטישמים. הוא נסע לשליחויות הללו לגרמניה בטיסות הלוך ושוב, ויצא גם לצפות באולימפיאדת ברלין ב-1936, שבה נכח גם היטלר. לינדברג כתב אז מכתב לחבר: "אין ספק שהיטלר הוא אדם גדול".
אשתו אן מורו כתבה אז בנימה ביקורתית על העיתונות האמריקנית. היא הביעה תרעומת על "ראייתנו הקריקטורית את היטלר כליצן, בשילוב עם התעמולה היהודית החזקה מאוד (כמובן) בעיתונות שבבעלות יהודית."
העמדה של לינדברג כלפי הנאצים לא נעלמה מנגד עיניהם: המשטר הנאצי תיגמל את לינדברג במדליון יפה. הוא עוטר במדליון המוענק לזרים ששרתו את הרייך השלישי: צלב השירות של הנשר הגרמני, מדליון הכולל ארבעה צלבי קרב קטנים. את העיטור העניק לו הרמן גרינג, בפקודת היטלר. למרות עמדתו זו ולמרות שהוא הביע אהדה לכיבוש הנאצי של צ'כוסלובקיה, לינדברג גויס כקולונל בצבא ארה"ב, עם ההיערכות של ארה"ב למאבק בהיטלר.
לאחר פלישת היטלר לפולין ב-1 בספטמבר 1939 לינדברג היה מודאג מהשפעת היהודים על העיתונות התוקפת את היטלר: "אנחנו מודאגים מתוצאות ההשפעה היהודית בעיתונות, ברדיו ובקולנוע שלנו".
באפריל 1940 נאם לינדברג ברדיו: "הסיבה היחידה לכך שאנחנו בסכנת הסתבכות במלחמה היא שיש באמריקה גורמים רבי השפעה המעוניינים שנשתתף בה. הם מייצגים מיעוט קטן בעם האמריקני, אבל הם שולטים בחלק הארי של מכונת ההשפעה והתעמולה". הציבור שנושא בתוכו מלידה גנים של חשש מהיהודים הבין בדיוק למי מכוונים דבריו.
המגמה הבדלנית האמריקנית שעולה כל פעם מחדש כשאמריקה מתערבת להציל את שלום העולם היתה קיימת גם אז, ולינדברג היה אחד מראשיה. באוקטובר 1940 נוסד הוועד הבדלני שניסה למנוע מאמריקה להתערב בנעשה באירופה: "ועד אמריקה תחילה". הוועד התכנס אז באוניברסיטת ייל.
ב-23 בינואר 1941 הופיע לינדברג בפני הקונגרס האמריקני וביקש לקיים משא-ומתן עם גרמניה הנאצית על הסכם נייטרליות עבור ארצות הברית. הנאומים של לינדברג בפני עצרות המוניות בזכות עמדה זו של "אמריקה תחילה" עוררו עליו כעס בממשל, ולאחר שנוכח לדעת שגם הנשיא רוזוולט מפקפק בנאמנותו לצבא ארה"ב, לינדברג הודיע על פרישה מן הצבא. לבקשת נציגי הממשל, הוא סרב להחזיר את המדליה שקיבל מן הנאצים.
והנה הגענו ל11 בספטמבר. הפעם מדובר ב-11 בספטמבר 1941, ממש שישים שנה לפני 11 בספטמבר 2001. נראה לי שהמאמר שלי הוא הראשון החושף את הצירוף המצמרר של שני אירועים קטסטרופליים שארעו בתאריך 11 בספטמבר בפער של 40 שנה. באסיפה מתוקשרת של לינדברג ששודרה גם ברדיו, הוא יצא בגלוי למען עמדתו זו של בדלנות אמריקנית. הפעם נקט לינדברג לשון גזענית ברורה והאשים ב-11 בספטמבר את "הגזע היהודי" כבעל השפעה על עמדת ארה"ב לצאת למלחמה בנאצים "ממניעים לא אמריקניים".
וכך אמר לינדברג: "איננו יכולים להאשים אותם על שהם דואגים לאינטרסים שלהם, אבל אנו חייבים לדאוג לאינטרסים שלנו. לא נוכל להרשות לתשוקות הטבעיות ולדעות הקדומות של עמים אחרים להוביל את ארצנו לחורבן". לאחר ההתקפה היפנית על פרל הארבור והכרזת המלחמה של ארה"ב על גרמניה, איטליה ויפאן נפסקה פעילות הוועד של "אמריקה תחילה" וקולו של לינדברג לא נשמע עוד בנושא זה לאחר תבוסת הנאצים. לאחר מותו נקרא נמל התעופה הבינלאומי במינסוטה על שמו, וכן נמל התעופה בסן דייגו.
מתברר שהשנים יש להן נטייה לעמעם את העבר ואת האמת. לנו כיהודים אסור לשכוח את עמדתו האנטישמית של לינדברג, ואת תרומתו השלילית למסע הסתה נגד יהודים בארצות הברית במלחמת העולם השנייה.
בדורנו תיעד הסופר היהודי האמריקני פיליפ רות את דמותו של לינדברג. הוא כתב רומן בדיוני המתאר את עלייתו לשלטון של לינדברג בארה"ב. הספר הוא חזות אפוקליפטית שחורה מה היה עלול לקרות לעולם החופשי עם צ'רלס לינדברג היה מכהן כנשיא ארצות הברית ומכונן באמריקה משטר פשיסטי ("הקנוניה נגד אמריקה", הוצאת כינרת זמורה ביתן מודן, מתרגמת שרה ריפין, 2007). באחרית דבר לספר מוקיע רות את לינדברג ומביא את עיקרי התפיסה האנטישמית שלו.
מדי שנה במועד הזיכרון של 11 בספטמבר, נזכור בצד אסון מגדלי "התאומים" את העמדה הפרו נאצית של לינדברג במהלך מלחמת העולם השנייה.

תאריך:  12/09/2007   |   עודכן:  12/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזכור גם את צ'רלס לינדברג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הזוג לינדברג היו שונאי יהודים
אורן לחמן  |  12/09/07 17:15
2
מי זוכר מי היתה התולעת
paganus  |  12/09/07 18:42
3
אתה ראשון יה קזה.
ינקי דודל  |  13/09/07 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד שרן
כל עניין שדרות התחיל בגלל הטענה שאיפוק הוא כוח. כשנורה הקסאם הראשון, ונפל בשטח פתוח, ישראל היתה צריכה להגיב בצורה קשה וחסרת פרופורציה
יואב עציון
כל מי שבבחירות הקרובות ישים בקלפי פתק עם האותיות אמת הריהו כאומר לדרוזים בכלל ולמשפחת יוסוף בפרט כי דמם הוא הפקר וקורבנם הוא קורבן שווא
שבתאי עזריאל
ביום 04.09.07, נאם עו"ד יורי גיא-רון, ראש לשכת העורכדינים בישראמוז בישיבה הראשונה של מועצת הלשכה. יורי אמר שברצונו להציב את עמיתיו "במקום איכותי עוד יותר" מה שמשום מה לא נראה כבעיה. להלן יורי מספר עצות מאזרח פשוט
ד"ר אברהם בן-עזרא
משמע, כן צריך לעניין אותנו כל מה שקורה מעבר לחומות, שומה על מדינת ישראל לצורך הבטחת קיומה - להבטיח כי לשום מדינה באזור אשר היא דיקטטורת-טרור במשטרה, כדוגמת: ירדן, לבנון, מצרים, סוריה, לא יהיו אמצעי לחימה המהווים איום פוטנציאלי
יוני בן מנחם
צום חודש הרמדאן יתחיל השבוע, דבר שמעסיק מאוד את המוסלמים וגם לפנינו תקופה של חגים. צריך להמשיך עם זאת לשמור על הערנות ולזכור שנוכל לעבור בשלום את המשבר אם ננהל אותו נכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il