X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת מעריב המשיכה להציג ירידה בהכנסות והפסדים בדוחות הרבעון השני
▪  ▪  ▪
רכיב. צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון [צילום: ראובן קסטרו]

הושלמה עסקת מעריב (0.0%, 368.0): ד"ר זקי רכיב יעביר 15 מיליון דולר בתוך שבועיים ויחזיק ב-44% מהעיתון - כך נמסר הבוקר בהודעה לבורסה. רכיב התחייב להעביר 5 מיליון דולר עד לתאריך ה-6 בספטמבר ועוד 10 מיליון דולר עד ל-16 בספטמבר. במסגרת העסקה אמור רכיב להזרים לחברה 57 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות בסכום של 46 מיליון שקל והענקת הלוואה של 11 מיליון שקל.
עם השלמת העסקה, יחזיקו רכיב ועפר נמרודי 44% ממעריב כל אחד, והשאר יוחזק בידי הציבור. רכיב אף צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון בעיתון.
אתמול, חצי שעה לפני חצות, פירסמה הקבוצה, שנפגעה בשנים האחרונות מכניסת העיתון החינמי "ישראל היום", את תוצאותיה לרבעון השני של 2010 ולחצי השנה כולה. הקבוצה ממשיכה להציג ירידה בהכנסות והפסדים ומסבירה את הקיטון הממשך בירידת מחירי המודעות עקב החרפת התחרות בשוק, בעיקר בשל גידול משמעותי בהדפסת "ישראל היום".
ההפסדים המתמשכים של מעריב הביאו לשחיקה בהון החברה ולהון חוזר שלילי. נכון לסוף יוני עומד הונה החוזר השלילי של מעריב על 163.5 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה הצטמצם ב-77% בחצי השנה הראשונה של 2010 וב-88% ב-12 החודשים האחרונים ומסתכם כעת ב-8.4 מיליון שקל בלבד. על-פי הדוחות, במצב הנוכחי, המשך פעילותה של הקבוצה במתכונתה הנוכחית והיכולת לעמוד בהתחייבויותיה תלוייה בהשלמת ההסכם עם זכי רכיב.
מכירות הקבוצה ירדו ברבעון השני של השנה ב-8% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-82.7 מיליון שקל. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה בהכנסות ממודעות והפצה. עם זאת, צומצמה עלות המכירות, דבר שהוביל אותה להציג עלייה של 31% ברווח הגולמי ל-20 מיליון שקל. הוצאותיה של קבוצת מעריב עדיין גבוהות מהכנסותיה. ברבעון השני של השנה הגדילה הקבוצה את הוצאות המכירה והשיווק שלה ב-12.5%, בעיקר לשם קידום מכירת המנויים, ל-25.2 מיליון שקל.
קבוצת מעריב ממשיכה להציג הפסד תפעולי של 16.3 מיליון שקל ברבעון, אך הוא נמוך יותר מהפסד תפעולי של 23.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. בשורה התחתונה, מסיימת קבוצת מעריב את הרבעון השני של 2010 עם הפסד של 22.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 26.5 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל.
קבוצת מעריב נשלטת על-ידי הכשרת היישוב (0.46%, 3077.0) (61%) ומחזיקה בעיתון היומי מעריב, מגזין הנשים "את", "מעריב לנוער", "רייטינג", "נשיונל ג'יאוגרפיק", "עיצוב", "להיות הורים", "גורמה" ו"ביג טיים". בשליטתה גם אתר האינטנרט NRG והוצאת הספרים ספרית מעריב.
באמצע יולי הועברו ניירות הערך של הקבוצה להיסחר ברשימת השימור, עקב אחזקות ציבור נמוכות מהמותר, של 10% בלבד. ברשימת השימור נסחרים הניירות פעמיים ביום בלבד, ושם היא תשהה עד שתשפר את מצבה, או שלאחר שנתיים תימחק מן המסחר.
גם במבט חצי שנתי מתקבלת תמונה דומה: ירידה בהכנסות, גידול קל ברווח הגולמי והמשך הצגת הפסדים, אם כי מצומצמים יותר. הכנסות הקבוצה בחצי השנה הראשונה של 2010 ירדו ב-6.6% לעומת התקופה המקבילה ל-174 מיליון שקל וההפסד התפעולי הסתכם ב-24.4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 29.5 מיליון שקל בחצי השנה הראשונה של 2009. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד החצי-שנתי ב-33 מיליון שקל, לעומת 37.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
סך התחייבויתיה של קבוצת מעריב עומדות כיום על כ-230 מיליון שקל, שאמורים להיות משולמים בארבע השנים הקרובות. התחייבויותיה לבעלי האג"ח עומדות על 70 מיליון שקל וחוב נוסף של 165 מיליון שקל לבנקים, אותו ייקנה, ככל הנראה, רכיב מהבנק בעסקה פרטית. נכון לסוף יוני נמצאים בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בשווי של 4.4 מיליון שקל.
את הרבעון האחרון של 2010 שמתחיל היום תתחיל מעריב עם קופת מזומנים בשווי מיליון שקל. עם הזרמת הכספים מעסקת רכיב, היא צופה כי תסיים את 2010 עם 26.6 מיליון שקל במזומן בקופה. בהמשך מתכננים מעריב ורכיב, לפי התוכנית הכספית המפורטת בדוחות, לעבור לתזרים תפעולי חיובי בשנים 2011-2012, שייצב את מצבה. התוכנית העסקית שאמורה לשפר את התזרים, מתבססת על חיזוק ותגבור חלקים בעיתון שהינם רווחיים, יחד עם ביטול או צמצום חלקים שאינם תורמים לרווחיות, וחיזוק הסינרגיה בין ערוצי התוכן של הקבוצה.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  01/09/2010   |   עודכן:  01/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמה עסקת מעריב: זקי רכיב יעביר 15 מיליון ד' בתוך שבועיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נסיון פטטי להחיות גוויה
אליהו חיים   |  1/09/10 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד האוצר הודיע כי הרכב הממשלתי ששימש את בני משפחת שרון למרות שאביהם, ראש הממשלה לשעבר מחוסר הכרה כבר מספר שנים, הוחזר אל המשרד והנהג ששירת אותם חזר למחלקת התחבורה
אלעזר לוין
תשלם 30 מיליון שקל    שתי החברות יתאמו הצבעות והחלטות
איציק וולף
שר הביטחון והרמטכ"ל ערכו תדרוך מיוחד לכתבים בעקבות הפיגוע סמוך לקריית ארבע    ברק קרא למנהיגי המתנחלים לנהוג באיפוק    הרמטכ"ל הבטיח שצה"ל ישים את ידיו על הרוצחים ומשלחיהם
אלעזר לוין
תשלם כ-8.5 מיליון שקל    תבנה 84 דירות לציבור הדתי    800 אלף שקל לדירת 4 חדרים
יפעת גדות
החברה משלבת את טכנולוגיית ה-SpineAssist עם מוצר ההדמיה שפיתחה ותספק תמונות תלת-ממד בחדרי ניתוח    קיבלה את אישור ה-FDA    תספק פתרון שלם לחדרי הניתוח לעמוד-שדרה בפולשנות מזערית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il