X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שלושה חדשים יגיע יום השנה השני מאז שקע ראש הממשלה אריאל שרון בתרדמת. ניתן לשער שבשנתיים אלו לא היה שרון מודע למתרחש סביבו. ניתן גם לשער במלוא הוודאות שמתרדמת זו שרון לא יחלים. בינתיים הוא מוחזק באמצעים מלאכותיים במין חיים שאינם חיים, עונש איום ונורא שאפילו השטן לא היה מסוגל להמציא, ונשאלת השאלה: מדוע? מדוע לא מאפשרים לישיש שהקריב את חייו למען מדינתו למות בשלווה וללכת לעולם שכולו טוב?
▪  ▪  ▪

לאחר מותו של נשיא ארה"ב לשעבר, הארי טרומן, בדצמבר 1972, עסקה העיתונות משך מספר שבועות באמצעי ההחיאה המלאכותית בהם השתמשו רופאיו בחודש האחרון לחייו. באם ראוי לנסות להחזיק חולה סופני בחיים הפך לנושא שהסעיר לא רק את העיתונים, הרדיו והטלוויזיה, כי אם גם את אבות הכנסייה הנוצרית, מרצי אוניברסיטאות ואישים יהודים. הסתבר שלשאלה באם לאפשר לחולה סופני לחיות עוד מספר שבועות או חדשים כצמח המחובר לאמצעי הנשמה יש, בנוסף לפן המוסרי, גם פן כספי: החיאה מלאכותית של חולה בתרדמת יכולה לרושש את בני משפחתו תוך זמן קצר.
אותי מעניין יותר הפן המוסרי. גם אם אין צורך לדאוג לכיסוי הוצאות האישפוז, קיימת עדיין השאלה באם ניתן לצפות שהחולה יבריא. במקרים בהם ברור שהתרדמת היא סופנית ושהסיכוי להחלמה שואף לאפס, האם רשאים רופאיו של החולה לנתק אותו ממערכת ההנשמה/תזונה ולאפשר לו למות, או האם מחייבת אותם השבועה ההיפוקרטית להמשיך להחזיקו בחיים? כמעט כל הצוואות שנערכות בשנים האחרונות בידי עורכי דין מכילות סעיף העוסק בנושא זה ומביע את משאלתו האחרונה של המצווה. יש כאלה הרוצים שייעשה הכל כדי להחזיקם בחיים, ואינם מגבילים זאת בזמן, בעוד שאחרים כותבים בצוואתם שאם התרדמת אורכת מעל לתקופה מסויימת - 30, 60 או 90 יום - הם מבקשים שינתקו אותם מאמצעי ההחיאה.
בעוד שלושה חדשים יגיע יום השנה השני מאז שקע ראש הממשלה אריאל שרון בתרדמת. ניתן לשער שבשנתיים אלו לא היה שרון מודע למתרחש סביבו. ניתן גם לשער במלוא הוודאות שמתרדמת זו שרון לא יחלים. בינתיים הוא מוחזק באמצעים מלאכותיים במין חיים שאינם חיים, עונש איום ונורא שאפילו השטן לא היה מסוגל להמציא, ונשאלת השאלה: מדוע? מדוע לא מאפשרים לישיש שהקריב את חייו למען מדינתו למות בשלווה וללכת לעולם שכולו טוב?
כשעדיין תיפקד, לא הסכמתי עם דרכו הפוליטית של שרון ובוודאי שלא עם השחיתות הציבורית והפרטית שהטילה צילה עליו ועל בני משפחתו. ואולם, כשקיוויתי לחזות בצאתו מהבמה הציבורי, לא זה היה הסיום שקיוויתי לו. יתכן שאת התשובה לשאלה "מדוע?" ניתן למצוא בסרטי הפשע האמריקנים, בהם מתמקד הבלש על החשוד שמקבל הנאה כספית מהפשע. האם מקבל מישהו הטבות כספיות מהחזקתו המאולצת של אריאל שרון בחיים?
שלמה אידן, במאמר שכתב במאי שעבר ב-NFC, מזכיר שבתחילת השנה אישרה הכנסת שורה של הטבות לשרון, המסתכמות בכשני מיליון ש"ח בשנה והכוללות אחזקת לשכה, מזכירות, מכונית ונהג. כל זמן ששרון עדיין "חי", ההטבות נמשכות, וקרוב לוודאי שמישהו מעוניין שהן תימשכנה. עדיין זכורה לי המימרה ש"ישראל הם רחמנים בני רחמנים", ואני מקווה שמישהו בסגל הרפואי או במשפחתו של שרון יחליט שהגיע הזמן לסיים את הפארסה ולאפשר לשרון ללכת לעולמו.

תאריך:  24/09/2007   |   עודכן:  24/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הינתקותו של שרון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שיש כאן סוג של עונש
לוחם חירות ישרא  |  24/09/07 12:10
2
פשוט מאד:האדמה לא רוצה אותו ו
דין צדק  |  24/09/07 16:22
3
זה ביזנס
ברוך ג  |  24/09/07 19:13
4
אתם סתם זבלים מטומטמים
ריאליסט מפוכח  |  24/09/07 23:38
 
- כמו שנאמר הסגנון הוא האדם
תמר הר-פז  |  25/09/07 14:03
 
- מה הקשר? בין דבר אחד למשנהו
ריאליסט-מפוכח  |  25/09/07 20:18
 
- אישור ממי?
תמר הר-פז  |  26/09/07 00:33
 
- רק באתונה יש דמוקרטיה ישירה
ריאליסט מפוכח  |  24/11/07 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו גל
איך גולשים מגיעים בכלל לבלוגים? כיצד מקדמים בלוגים בגוגל? מה עושים כאשר לבלוג אין נושא ספציפי? אילו תוספים כדאי להוריד על-מנת להגביר את נראותו של הבלוג בגוגל?
ד"ר יובל ברנדשטטר
השב"חים בתל אביב ובכפר תבור
דודי אהרוני
סוכה שניצבת לה תחת כיפת השמיים עם סכך שרואים דרכו את הכוכבים, ארבעה מינים שנבחרו בקפידה, וכמובן, שבעה אושפיזין שמתייצב כל אחד בתורו ומוסיפים לאווירה החגיגית    חג הסוכות, כמו חגי ישראל האחרים עשיר במנהגים שקבעו המקובלים    הכינו את הקישוטים...
אפרי הלפרין
בג"צ שדרות, ההורים ואזרחים אחרים דורשים למגן את בתי הספר בשדרות ובעוטף עזה, הממשלה מתנגדת, לא מבצעת את החלטת הבג"צ, והבג"צ נטחן עד דק, ואז באה הישועה באמצעות צו בית המשפט אשר דחה את יישום ההחלטה למועד בלתי ידוע
אליקים העצני
אם-כל-חטאת, המחדל ששאב לתוכו את אוסלו, טמון בהשארת יש"ע בוואקום של ריבונות, והוואקום הזה עודד את הגולם הפלשתיני להציג את עצמו כמועמד להיכנס לתפקידו של ריבון לגיטימי על השטח. השארנו דלת פתוחה, ונכנס השטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il