X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעות מעשיות שרק הריבון הפוליטי יכול להציע
▪  ▪  ▪

גם אם נתאמץ, קשה למצוא היום אויב קשה יותר לאנושות מאשר הנפט. מחד, אי אפשר לתאר את חיינו ללא הנפט. לא המכוניות ולא המטוסים, לא הפלסטיק ולא אריזות, לא אריגים ולא אספלט, לא טרקטורים ולא גידולי שדה. מאידך חימום הכדור וזיהום האוויר, הרס הים ומימון הטרור, איום גרעיני והשתלטות האיסלאם, הכל קשור בנפט.
לנו, החיים בארץ ישראל, התלות של העולם בנפט המיובא מארצות ערב, ארצות האיסלאם, רוסיה העוינת, קשה במיוחד. הנפט והתלות בו היא הסיבה העיקרית, אולי היחידה, שישראל נדרשת לשלם את מחיר האימפריאליזם הערבי, להיכנע לתביעות הג'יהאד, להיות השעיר לעזאזל של סיפוק התיאבון המערבי לנפט.
ההשפעה של ישראל על שוק הנפט העולמי היא מזערית. ובכל זאת, ישראל, הסובלת יותר מכל מדינה אחרת מן המשמעויות הפוליטיות של הנפט, חייבת להיות הסמן הירוק של העולם, חוד החנית של צמצום התלות בנפט, הכוח המוביל של איכות האוויר, המים, והפקת אנרגיה מנותקת מנפט ופחם.
נתחיל בבזבוז הגדול מכולם. תחבורה. קשה להעלות על הדעת איוולת גדולה מזו של שריפת שומן גופם של הדינוזאורים על-מנת להניע דינוזאורים ממוכנים. כדי להקטין את השימוש בדלקים לשריפה, ומיד, יש למצוא את כלי הרכב היעילים ביותר, ולהם לתת עדיפות מערכתית. אופניים זה נחמד בהולנד הקרירה, אך לא בתל אביב המהבילה, ירושלים ההררית וחיפה הכרמלית, ולכן הרכבת, ורכבות משנה, חייבות לפלח את העיר ולאפשר תנועה חופשית מפקקים בכל עת. ועד שתוקם הרכבת העתידנית יש פתרון מעשי, מיידי, זול, חסכוני, ושווה כמעט לכל נפש. הקטנוע.
הקטנוע המודרני של ארבע פעימות יוצר זיהום מזערי, מניע אדם או שניים לטווח של 40 קילומטרים במחיר ליטר אחד של מיץ-דינוזאורים, לא עומד בפקקים, חוסך במיזוג, וחוסך שבעתיים בחניה. גם כלים יותר משמעותיים, המיועדים לנסיעה בינ-עירונית, צורכים ליטר לכל 20 קילומטרים, ונהנים מכל היתרונות של פילוח פקקים, ביטול המיזוג, ומזעור חניה. אלא מה עושה מדינת ישראל "עתירת הנפט" ו"מעוטת הזיהום"? מטילה על הקטנועים והאופנועים למיניהם מכס דרקוני, ומחייבת את בעליהם לשלם לנהגי המכוניות את מס הסיכון שהמכוניות מציבות לדו-גלגליים.
למכונית המודרנית יש כיום שתי גרסאות. גרסת המנוע שיכור הדלק, וגרסת מנוע משולב-חשמל. זה השני משיג יעילות עירונית כמעט דו-גלגלית, בשל המנוע החשמלי. ההגיון גורס כי המכס המוטל על מכונית חסכונית מעוטת זיהום יהפוך אותה למשאת נפשו של כל נהג. אבל לא במדינת ישראל חובבת הנפט ואדירת הזיהום. אצלנו המכונית החסכונית באמת יקרה יותר מן השתיינית, ושלטונות המכס מכבידים את ידיהם גם על אלו שבחרו בטכנולוגיה הידידותית לסביבה.
האוטובוס עומד ברמזור ופולט ענני גז רעיל וחום בלתי נסבל על סביבותיו. לאוטובוס העירוני מנוע דיזל משל היה טנק, ותחזוקה שמתאימה לעולם השלישי. גם אם יעברו אלף שוטרים על פניו לא יעצור מי מהם את האוטובוס העירוני המעשן, ויעניק לבעליו קנס מרשים בשל זיהום האוויר. והנוסעים? מה יש להם לומר? במיוחד לאור העובדה שהמשאית העומדת באותו רמזור מציגה את האוטובוס כגן עדן של שפיות סביבתית אם נתייחס לנחשולי התוצר המיתמר מן המפלט שלה.
מפלגת "התקווה" תשים את קיזוז זיהום האוויר, את דיכוי שכרון הנפט, את הציונות הירוקה, על מפת העדיפויות הלאומית. לממשל תקין יש את הכלים לגרום לציבור להעדיף חלופות חסכוניות ונקיות על פני דינוזאורים שתיינים.
המיסוי על כלי רכב לא יקבע על-פי ערכם, כי אם על-פי יעילותם. לכן, קטנועים יזכו למיסוי הנמוך ביותר, וכך מכוניות משולבות חשמל. חובבי ההאמר, המרצדס 500, ושאר בהמות שיכורות-דלק ישלמו את כל ההפרש, כך שאוצר המדינה לא יסבול. הדבר אמור בכל כלי הרכב המורשים לנוע בארץ ישראל, כולל אזרחים זרים של כל המדינות.
כל נהג בעל רשיון ב' יוכל לקבל אסמכה לקטנוע ראשוני (עד 12 כ"ס) ללא מבחן נוסף בחתימתו של מורה נהיגה. חניות אופנועים יוסדרו בכל הערים לפי מפתח של חניית דו-גלגלי אחת (המתאימה לארבעה אופנועים) על כל ארבע חניות מכונית.
חברות הביטוח יחויבו להתחרות על שוק הביטוח לדו-גלגליים, בעוד ה"פול" יבוטל. מבטח שימנע מביטוח דו-גלגלי יאבד את זכותו להתחרות על השוק המנועי כולו.
הפיקוח על איכות גזי הפליטה של כלי רכב מסחריים יהודק, ויעמוד בתקנים המחמירים ביותר של העולם המערבי. תקנים אלו יהיו תקפים בכל שטחי ארץ ישראל.
המדינה תשתתף במימון החלפת צי התחבורה הציבורית לאוטובוסים משולבי-חשמל. בנייה חדשה תחויב התקנת קולטי-שמש לחשמל לפי מפתח של מחצית הצריכה הצפויה ליחידת דיור. המימון יקוזז מן המע"מ על בנייה חדשה.
המדינה תנפק זיכוי מס משמעותי למתקיני מערכות קולטי שמש לחשמל על בנייה קיימת, כולל בתים משותפים. המדינה תעדיף ספקי אנרגיה מתחדשת על-ידי תשלום פרמיה מעל למחיר הרכישה של חברת החשמל.
מפלגת "התקווה-ציונות עכשיו" תהיה פתוחה לכל רעיון שתכליתו הקטנת צריכת אנרגיה ממקורות בלתי מתחדשים, והאדרת מעמדה של ישראל כמעצמה ירוקה.

תאריך:  02/10/2007   |   עודכן:  02/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנפט הוא האויב
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מה בדבר השקעות במחקר, במטרה
הניה  |  2/10/07 09:06
2
התירס משמש כחומר דלק זול ונ
שאול אבידור  |  2/10/07 11:33
3
אנרגייה חלופית - נשק יום הדין
דורון ט  |  2/10/07 11:46
 
- רעיון האופניים נהדר. למרות
שאול אבידור  |  2/10/07 12:29
 
- והוסיפו עכשיו את התקנה של
אלי943  |  4/10/07 15:40
4
ראה, הצעה לתיקון חוק הקסדות,
הניה  |  2/10/07 15:36
5
דלק
יונה סוקולובסקי  |  2/10/07 15:40
 
- לדר ברנדשטטר, אם יש דברים בגו
שאול אבידור  |  2/10/07 17:51
 
- המרחק בין מחקר ליסום
יובל ברנדשטטר  |  2/10/07 18:12
6
טעינו בחינוך
עופר קרן  |  3/10/07 09:23
7
כן, המדינה אוהבת לסרס את התושב
אייל1  |  12/10/07 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד איזיקוביץ
ממורשת אבות למורשת רבין
אפרי הלפרין
אני שואל עצמי, ושואלים אותי שוב ושוב, מה זה הצדק הטבעי הזה שכולם רוצים שוועדת וינוגרד תספק, ובדיעבד מתברר לי שלכל אחד אני מוכר לוקש אחר. ואז החלטתי לוותר. אני, עם הצדק הטבעי לא מתמודד יותר, לפחות לא באופן ישיר
עו"ד משה מכנס
התנהגות הרמטכ"ל בפרשת שחרור האסירים מעלה את הצורך בהדחתו המיידית
אפרי הלפרין
כן, לפיד עומד בראש המחנה של העיתונות המגויסת, מחנה אשר רבים מאיתנו ציפו שיחוסל אחרי מלחמת לבנון השנייה, אך לו היו שואלים אותי, הייתי אומר להם שהמחנה הזה יפורק רק עם הסתלקותם מהבמה של הציבורית עיתונאי הצמרת אהוד אולמרט (במחנה) אמנון דנקנר (מעריב) דן מרגלית (חינמון כלשהו) טומי לפיד (מעריב) נחום ברנע (ידיעות אחרונות) ועוד כמה נגדים זוטרים המשרתים באותו מחנה
ד"ר דני לוסקי
כדי להבין את התפקיד המיוחד של הבריאות ההוליסטית יש צורך להשוותה לרפואה המדעית    בן-דב (2005): "כאשר אנו מדברים על ריפוי, אנו חייבים להתייחס לאדם השלם, ולא רק למרכיביו הנבדלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il