X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אגודת "צדק וחסד", המופעלת על-ידי מתנדבים-מומחים, קמה בימים אלה לסייע לנתונים במצוקה נפשית, לנרקומנים, אלכוהוליסטים ופרוצות - לחזור למוטב
▪  ▪  ▪

אם אתה נמצא במצוקה ואינך יודע כיצד להיחלץ ממנה - יש מי שמוכן לעזור לך. אגודה חדשה, הנושאת את השם "צדק וחסד", הוקמה בימים אלה בתל אביב, כדי להושיט עזרה למי שנקלע למשבר נפשי, לצרות משפחתיות, או שנדרדר, חס ושלום, לעולם הפשע, וסטה מדרך הישר.
מייסדי האגודה הם קבוצת צעירים - מורים, סוציולוגים ומדריכי-נוער, שהמכנה המשותף לכולם הוא הרצון לסייע לתועי-לבב לעלות על דרך המלך. מלאכתם נעשית בהתנדבות, הרחק מאור הזרקורים. לצורך הצלחת משימתם הם מוכנים ללכת, כדבריהם, "באש ובמים".
על המניעים להקמת האגודה מספר מי שעומד בראשה, אליהו ארבלי: "העובדה כי מצויים אנשים רבים, בעיקר צעירים, 'האוכלים את עצמם מבפנים', בהעדר כתובת ברורה לפתרון בעיותיהם - הדליקה אצלנו נורה אדומה. הייאוש המכרסם בליבם דוחף לא אחד מהם להסיק מסקנות ולהסתלק מן העולם, בלא שהזולת ידע, בעצם, את הרקע הנפשי למעשה ואת שהתחולל בנפשו של המתאבד לפני ביצוע מעשהו. במקרה הטוב ביותר משאיר אחריו המתאבד מכתב ובו הנימוקים למעשהו. פעמים רבות מתברר, כי לו היה מישהו שת את ליבו, מבעוד מועד, למצוקתו הנפשית של הסובל - היה נמנע אסון".
מעקב קבוע
ארבלי מבקש להדגיש, כי שלא בדומה לער"ן, המגישה סעד נפשי רק באותו רגע של מצוקה שאליו נקלע המתלונן - מגישה אגודתו סעד לאורך כל הדרך, תוך מעקב קבוע אחר מצבו של הסובל, ולא באמצעות שיחה טלפונית, אלא בהתקשרות ממושכת.
ארבלי, רווק בן 24, פעיל בחייו היומיומיים כחונך-נוער. בעבודתו זו התוודע, בעיקר, אל צעירים, שהגורל התאנה להם. יחד עם שוטר לשעבר, שמואל מורן, שהתמחה בשיקום עבריינים צעירים, החליטו השניים על ייסוד האגודה החדשה. ממרכזה, שברחוב גליפולי ביד-אליהו, מפעילים ארבלי ומורן צוות של מחנכים ומדריכים. בצוות זה כבר מסתייעים ראשוני הפונים לאגודה, ששימעה הגיע אליהם מפה לאוזן, ובהם אחת הדמויות הבולטות בעולם הבוהמה התל אביבי, אשה שהתמכרה לסמים קשים ביותר, נעצרה על-ידי המשטרה ונשפטה פעמיים לתקופות-מאסר שונות. לאחר שחרורה מן הכלא לא מצאה מוסד מתאים שיהיה מוכן לשקמה. גם הטיפול הפסיכיאטרי שהושט לה, לא סייע בידיה להיגמל מהסמים. ארבלי וחברי אגודתו, שגילו אותה בסיבלה, קיימו עימה מספר פגישות ובעקבותיהן היפנו אותה ל"חוג החזרה בתשובה", המופעל על-ידי האגודה, ואשר במסגרתו מושמעות הרצאות של מומחים ואף ניתנים טיפולי-גמילה. התוצאה: אותה צעירה החלה עולה על דרך המלך וכיום, לאחר סידרה של טיפולים, כמעט שאינה נוטלת עוד סמים.
שיעורי יהדות
כמוה נמצאים בטיפול האגודה מספר נרקומנים, אלכוהוליסטים ופרוצות. רבים מהם מופנים לשיעורי יהדות שמקיימת האגודה, כשלב ראשון ל"ריפוי" ואשר באמצעותם, אליבא דראשיה, ניתן להחזיר, לא אחת, אנשים מיוסרים אל דרך הישר. אחדות מהפרוצות כבר שוקמו במשפחות מאמצות, שהסכימו ליטול אותן תחת חסותן.
מקרה אחר הוא זה של צעירה, שסבלה זמן רב מדיכאון קשה, על-רקע רומנטי. הצעירה, הנשואה לגבר צעיר, קיימה בעת נישואיה גם יחסים עם צעיר אחר, וכשנודע הדבר והיא נקלעה לתסבוכת - ניסתה להתאבד. ברגע האחרון הצליחה למצוא מיפלט בחיק אגודת "צדק וחסד".
אז, אם יש לך משבר נפשי ואינך יודע כיצד להיחלץ ממנו - זו הכתובת.

תאריך:  02/10/2007   |   עודכן:  02/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
אולמרט לא יתפטר מיוזמתו מכיוון שהוא פוליטיקאי מושחת שעסק בכך כל חייו הבוגרים ואינו מעוניין לעשות הסבה מקצועית    לכן הגיע הזמן שלפחות 61 חברי כנסת אשר נבחרו לייצג ולשרת את אזרחי ישראל, יפנימו זאת    חברי הכנסת צריכים סוף-סוף לקחת אחריות, לעשות את המוטל עליהם ולשלוח את אולמרט הביתה עכשיו!
אייל גורביץ
ההיסטוריה לימדה אותנו שכאשר מגמת ירידה מתחילה, אין לדעת היכן תסתיים. כל שהנך יכול לדעת הוא שהמגמה בעיצומה. ובכך יש מספיק מידע כדי לייצר הערכה מוצקה ויציבה שיכולה לשרת את משוואת קבלת ההחלטות של כל משקיע
קובי לירז
הזכות לבחור ולהיבחר, היכולת להשפיע על הנבחרים, והידיעה שהציבור בעצמו באמת אחראי לבחירת הנבחרים הם כמה מהמפתחות לדמוקרטיה אמיתית
אביב ירון
מאות חוקרים פרטיים מבצעים מדי יום מעקבים בנושאים שונים ומגוונים    איך מזהים מעקב    איך חושפים את העוקב וכיצד מתחמקים ממעקב
נרי אבנרי
ולמרות המציאות המרה, יש ל"נביא" עמוס, את העוז, או שמא יש לומר את החוצפה, להציע לנו לנהל מו"מ להפסקת אש עם החמאס. בפועל מדובר בקניית קצת שקט זמני, תמורת הרבה דם אח"כ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il