X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת אוניברסיטת יוהנסבורג תתכנס מחר כדי להחליט אם לבטל את הסכם שיתוף הפעולה בינה לבין אוניברסיטת בן-גוריון הנהלת בן-גוריון מזהירה: "חרם אקדמי על האוניברסיטה עלול לסכן פעילויות לחיזוק הדו-קיום בין ישראל לפלשתינים"
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בן גוריון דוחה את הטענות

קבוצות פוליטיות שונות המקורבות לאיסלאם מפעילות לחץ על אוניברסיטת יוהנסבורג שבדרום אפריקה, להטיל חרם על אוניברסיטת בן-גוריון ולבטל הסכם חתום לשיתוף פעולה מחקרי בין שתי האוניברסיטאות. תוכנית המחקר המשותפת נועדה לפתור בעיות של זיהום במאגר מים ליד יוהנסבורג ועשוי לתרום לשיפור איכות מאגר המים, לטובת תושבי דרום אפריקה.
הקשר בין שני המוסדות קיים כבר שנים. עוד ב-1997 נשיא דרום אפריקה, נלסון מנדלה, קיבל תואר ד"ר לאות כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון. הוא שיבח את הישגיה של האוניברסיטה, וציין: "באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יש לנו מרכז מצוינות, המייצג את המיטב שבמסורות העם היהודי: חוש של שליחות, בינלאומיות וכושר המצאה".
ההסכם הנוכחי בין שני המוסדות נחתם לפני כשנה, אך מיד עם חתימתו החלו גורמים שונים בתוך אוניברסיטת יוהנסבורג ומחוצה לה להפעיל לחצים כבדים על הנהלת האוניברסיטה לבטלו. כתוצאה מכך, יתכנס ביום רביעי הקרוב הסנאט של האוניברסיטה כדי לדון בנושא ולערוך הצבעה בדבר ביטול שיתוף הפעולה והטלת חרם על אוניברסיטת בן-גוריון.
המתנגדים לשיתוף פעולה זה מאשימים את אוניברסיטת בן-גוריון ב"פגיעה בחופש אקדמי וזכויות האדם, בהיותה שותפה לדבר עבירה לשיטת האפרטהייד שמנהיגה ממשלת ישראל".
מהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון נמסר כי "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא התגלמות דו-קיום ומהווה דוגמה מובהקת לשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים וגורמים אחרים פלשתינים וירדניים, לרבות מעורבות הדוקה באוכלוסיה הבדואית בנגב. מעורבות זו עומדת בסתירה לטענות של מובילי המהלך נגד האוניברסיטה, שאינו מובן ומנותק לחלוטין מההוויה ומהמציאות בשטח. חרם אקדמי על האוניברסיטה עלול לסכן פעילויות לחיזוק הדו-קיום, כמו גם לפגוע בשיתופי פעולה מחקריים-אקדמיים למען הכלל. למותר להדגיש כי האוניברסיטאות בישראל אינן ארגונים פוליטיים, ואין להן שום השפעה על מדיניות הממשלה והמפלגות באשר הן".

תאריך:  28/09/2010   |   עודכן:  28/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם יוטל חרם אקדמי על אונ' בן-גוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
העונש שעמד נגד הקבוצה לא הופעל בני יהודה גם נקנסה, קלינגר זוכה
עופר וולפסון
בנאומו בפני עצרת האו"ם, אמר שר החוץ כי כדי לפתור בעיות רבות במזה"ת, בהם גם את הסכסוך הישראלי-פלשתיני, יש לפתור קודם כל את הבעיה האירנית    "ההסדר הסופי בין ישראל לפלשתינים חייב להתבסס על חילופי שטחים ואוכלוסיות"
עופר וולפסון
זאת, לעומת תחזית לצמיחה של 4% שניתנה לפני כחצי שנה    קצב הצמיחה בשנה הבאה צפוי להיות נמוך בין השאר בשל ירידה בקצב גידול היצוא, שצפוי לגדול ב-5.8%, נמוך מקצב הגידול הצפוי בסחר העולמי
עופר וולפסון
שלטונות יוון בודקים את תכולתה של ספינה שעגנה במדינה, ומכילה מטען צפון-קוריאני    ע"פ החשד, המטען מכיל טילים וכלי נשק המיועדים לסוריה
ואדים סבידרסקי
כרמית אלרואי מוסמכת ברפואה סינית בפסיפיק קולג'    נשואה לתעשיין ובעל השליטה בקמן אחזקות, רוני אלרואי    מכהנת כמנכ"ל חברת פארמהסין שבבעלותה העוסקת ברפואה סינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il