X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר של אירן בשיחה נדירה עם כתבים:

"לאחר כל הסנקציות - אנו מדינה חזקה הרבה יותר"

בשיחה נדירה עם כתבים בוועידת קרן המטבע, בה "סוננו" כמובן הכתבים הישראלים, אמר שמסדין חוסייני: "הסנקציות גרמו כמה בעיות; כאשר אנשים פותרים בעיות, הם מתחזקים" על הדיווחיים אודות משבר מט"ח באירן: "העולם הוא גדול ואנשים שסוחרים עימנו מוצאים דרכים להעביר כסף"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שר האוצר של אירן, שמסדין חוסייני, הגיע בסוף השבוע לוועידת קרן המטבע בוושינגטון כדי להפגין נוכחות, להתריס ולקרוא תיגר. בביקורו הקודם בבירת ארה"ב, בוועידת האביב של הקרן, חמק חוסייני מתחת למכ"ם המדיה. בבביקור הנוכחי הוא חיזר אחרי עיתונאים, לא ישראלים כמובן, ואפילו עשה כותרת או שתיים. סנקציות? אל תצחיקו אותו. אירן חזקה יותר בגללן.
משרד אינטרסים בחסות השגרירות הפקיסטנית, שמייצג את אירן בוושינגטון בגלל היעדר יחסים דיפלומטיים, פירסם הזמנה למסיבת עיתונאים בשיחת ועידה עם שר האוצר "בשם האל הכל יכול" (באותיות מסולסלות), אך השתתפות עיתונאים מהישות הציונית סוכלה מראש באמצעות מנגנון סינון: כל עיתונאי שרצה להשתתף באירוע היה חייב להגיש בקשה באי מייל ולהמתין לתשובה. או שהיא תגיע או שלא תגיע. אלינו היא לא הגיעה.
אבל מדיווחים של עיתונאים שעברו את המסננת למדנו שחוסייני הלך בעקבות הטקטיקה הבדוקה של נשיאו. יורדים עליך גשמי זלעפות? תודיע לעולם שהדשא ליד הבית מעולם לא היה ירוק יותר. זה אולי סוג של לוחמה פסיכולוגית.
וכך, בתשובה לשאלה, אמר שר האוצר: "לאחר כל הסנקציות האלה, אנו מדינה חזקה הרבה יותר". הוא הודה אמנם, שהסנקציות "יצרו בעיות מסוימות בשבילנו", אבל, "כאשר אנשים פותרים בעיות הם מתחזקים; כיום, אנו חזקים הרבה יותר".
הכסף מגיע לאירן
לא חשוב שרק לפני כמה ימים הידק ממשל אובמה עוד יותר עניבת החנק של הסנקציות סביב צווארה של אירן. המסר של חוסייני מוסיף להיות: אנו מסתדרים. הוא טען, למשל, שלאירן אין שום קושי להשיג מטבע זר כדי להמשיך בפעילויות סחר החוץ שלה: "העולם הוא גדול ואנשים שסוחרים עימנו מוצאים דרכים להעביר כסף".
ואיך מוצאת אירן דולרים בשווקים החופשיים? לפי חוסייני, "אין מכשולים משמעותים בדרך להשגת הדולרים". (לא חשוב שרוב הבנקים באמירויות הערביות המאוחדות, שותפת הסחר העיקרית של אירן, הפסיקו להעביר כספים לבנקים בטהרן, בעקבות עבודת שכנוע רצינית של ממשל אובמה).
לפני כמה ימים דיווח העיתון "וושינגטון פוסט", שהסנקציות החדשות, ובעיקר הסנקציות שהטילו האמירויות, חוללו ירידה חדשה בערך הריאל, המטבע של אירן, שיבשו את התנהלות שוקי הכספים בטהרן והניעו את משטר האייתאללות לשקול התערבות כדי לבלום את עליתה מטבעות הזרים מול הריאל, לדברי חלפן.
בכל אופן, זמן מה קודם לכן, בנאום במליאת הוועידה של הקרן, לא היסס שר האוצר להפגין את זעם ארצו בגין העובדה שהבנק העולמי סגר לאירן את ברז ההלוואות. חוסייני האשים את הבנק ב"התנהלות מפלה" בגלל סירובו לאשר לאירן הלוואות לפיתוח. הוא טען שסיוע הומניטרי או סיוע למטרות פיתוח אינם חלק מהסנקציות של או"ם, שארה"ב מובילה את אכיפתן.
"הדבר המדהים הוא, שעל סמך חקירה של הוועדה המשפטית של או"ם, פרויקטים של פיתוח ושל סיוע אינם חלק ממשטר הסנקציות", אמר חוסייני. "בשום מקום בחוות הדעת המשפטית ניתן למצוא סיבות למניעת סיוע (בינלאומי) לפרויקטים כאלה".
כזכור, אילצו מחוקקים אמריקניים את נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק, להזרים הלוואות לאירן מאז 2005. הם איימו, שארה"ב תפסיק לממן את הבנק אם אכן יאושרו הלוואות חדשות לאירן. ההלוואות לא אושרו

יורדים עליך גשמי זלעפות? תודיע לעולם שהדשא ליד הבית מעולם לא היה ירוק יותר [צילום: AP]
פורסם במקור: גלובס
תאריך:  09/10/2010   |   עודכן:  09/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הומניטרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לאחר כל הסנקציות - אנו מדינה חזקה הרבה יותר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיזוק איראן
אביתמר  |  9/10/10 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי עמוס
קיים חשש סביר כי עיתונאים וצלמים השתתפו באופן פעיל בפיגוע אשר התרחש נגד דוד בארי, יו"ר עמותת אלע"ד, ובנו שנסע עימו ברכב, על-מנת לייצר ספין תקשורתי אשר מציג את הפיגוע כחלק מהמאבק הפלשתיני על ירושלים ולא כמאבק בין מפרי חוק ערביים לבין בעליהם המקוריים של הבתים באזור
מערכת אתר ערוץ הספורט
שער בודד של שינג'י אוקזאקי בדקה ה-19 העניק ניצחון ראשון אי פעם
עמר בנוביץ
הפועל חולון תתארח בקרית טבעון במשחק דחוי בסיבוב הראשון של הגביע
מערכת אתר ערוץ הספורט
משחק מאכזב של שחקניו של זייקמן נגמר במינוס 2 שע'. הגומלין מחר
עידן יוסף
לנהג הדורס, מנכ"ל עמותת אלע"ד שלום    שניים מהנערים הפורעים אותם דרס במהלך מנוסתו נפצעו קל ובינוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il