X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסיר שהורשע בסחיטה באיומים ביקש "להתייחד עם עצמו" ולהכניס פורנוגרפיה לכלא הסניגוריה הציבורית נרתמת, בשם "הזכות לכבוד" ו"חופש הביטוי" ביניש: 'חופש הביטוי' הפורנוגרפי זכאי להגנה פחותה
▪  ▪  ▪
לא בבית כלאנו [צילום: פלאש 90]
כבוד האדם במשפט
ענבל בר-און
הזכות לכבוד עוגנה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, אך הוכרה בפסיקה מאז ומתמיד * האם מזכות זו נגזרות זכויות נוספות?
לרשימה המלאה

חופש הביטוי
ענבל בר-און
הגם שחופש הביטוי מהווה את ערך היסוד בחברה דמוקרטית, אל מולו עומדים זכויות ואינטרסים שונים: הזכות לשם טוב, לפרטיות, לכבוד, אינטרס בטחון המדינה ועוד
לרשימה המלאה

בג"צ פלייבוי
ענבל בר-און
האם יש לאפשר את שידורי ערוץ פלייבוי, חרף פגיעתה הקשה של הפורנוגרפיה בכבוד האישה? לדעת דורנר, שידורים בשעות הלילה, אשר מוזמנים על-ידי הלקוח ואינם 'נכפים עליו' מאזנים איזון ראוי בין חופש הביטוי לבין כבוד האישה
לרשימה המלאה

"בידוד בכלא נוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו"
איריס פרחי
לדבריו, סעיף בפקודת בתי הסוהר המתיר לשלוח אסיר לבידוד למשך 14 יום, אינו חוקי * בית המשפט העליון דחה את העתירה ופסק כי על האסיר לפנות לנציב שב"ס
לרשימה המלאה

שופטת בית המשפט המחוזי, דורית ביניש, אישרה (יום ג', 12.10.10) את החלטת שירות בתי הסוהר, לאסור על אסיר להכניס חומר פורנוגרפי אל בין כותלי בית הכלא, וקבעה כי החלטה זו פוגעת ב"חופש הביטוי" באופן מידתי.
מתברר שפורנוגרפיה היא עניין של משפטיזציה: עמנואל פלד, אסיר שנידון למאסר בגין שורה ארוכה של עבירות ובהן סחיטה ומרמה על-רקע טענת קיום שיחות אירוטיות, מבקש משירות בתי הסוהר לאפשר לו הכנסת חומרים פורנוגרפים אל הכלא. הוא טוען לזכותו "להתייחד עם עצמו" עם חומרים פורנוגרפיים אלו. הוא מגיש עתירת אסירים לבית המשפט המחוזי. כשהוא מערער על עתירת האסיר שלו שנדחתה לבית המשפט העליון, מצטרף כוח חדש לתמונה: הסניגוריה הציבורית, שהופכת את הפורנוגרפיה לעניין של משפטיזציה: לטענתה של הסניגוריה הציבורית, הזכות לצרוך פורנוגרפיה נובעת מן הזכות לחופש ביטוי כמו גם מן הזכות לכבוד, והגבלתה על-ידי רשויות בתי הסוהר אינה מידתית ואינה עומדת בתנאי פסקת ההגבלה, שכן אין כל מחקר שמוכיח את טענת שירות בתי הסוהר כאילו הכנסת פורנוגרפיה אל בין כותלי הכלא תחמיר את האלימות שבין האסירים.
ביניש אינה מתרשמת מן הטענות, וממקמת את "חופש הביטוי הפורנוגרפי" אשר "פוגע בכבוד האישה" ואשר "מצוי בשולי חופש הביטוי" בקונטקסט: זהו חופש הביטוי "הנחות מבין סוגי חופש הביטוי" אשר אינו משרת ערכים כגון החלפת דעות וחתירה לאמת: מתוך נקודת מוצא זו, ולפיה 'חופש הביטוי הפורנוגרפי' מצוי 'בשולי חופש הביטוי' היא מוצאת כי מידת ההגנה על חופש ביטוי זה נמוכה, ועל כן, לא נדרשת ודאות קרובה כי הכנסת חומרים פורנוגרפיים אל בין כותלי הכלא תוביל לאלימות מינית ואחרת בין האסירים, ולא נדרשים מחקרים, ודי בשיקול דעתו של שירות בתי הסוהר.

שהסוהרים יתחילו לצפות בפורנו?

כשהיא אמונה על מבחן המידתיות, בוחנת ביניש בקפידה את טענת הסניגוריה הציבורית כי ניתן להסתפק ב'אמצעי שפגיעתו פחותה', היינו, לאפשר לעותר לצפות בחומרים הפורנוגרפים בתוך תאים נפרדים, וזאת כדי שלא לעורר את חמת האסירים האחרים, וכן לאפשר פיקוח על החומרים הפורנוגרפיים אותם הוא מכניס אל בית הסוהר, באמצעות הסוהרים ש"יבדקו" חומר זה.
ביניש משיבה לטענה זו:
  • לא זו בלבד, אלא שיישום הצעות המערער אף מעלה שורה של בעיות אשר ספק אם פתרונן אפשרי הלכה למעשה. כך, למשל, בהינתן הקושי בהגדרה מהו חומר פורנוגרפי, כיצד ייקבע הגבול המבחין בין פורנוגרפיה "מותרת" לבין פורנוגרפיה אלימה או כזו שעשויה להוביל לאלימות? האם באמת מצופה כי המשיב יקצה כוח אדם לטובת צפייה בחומרים האמורים וסיווגם לקטגוריות? האם קביעת מנגנון כאמור מחייבת הסדרתו של הליך השגה על סיווג הביטוי הפורנוגרפי הקונקרטי כאלים? האם קיומם של "חדרי צפייה" ימנע את הסכנות עליהן הצביע המשיב, אף אם הצפייה תתאפשר רק למעוניינים בכך? דומני כי די בשאלות אלה כדי להמחיש את הבעייתיות הטמונה בפתרונות המוצעים על-ידי המערער, גם אם יש בהם כדי לצמצם את הפגיעה בזכויות האסירים. בנסיבות אלה, ובהתחשב בשיקול הדעת המסור למשיב, אין לומר כי האיסור הקטיגורי חורג באופן ברור ומשמעותי ממתחם המידתיות הרחב בו הוא פועל, כמי שאמון על הסדרת ניהולם השוטף, הבטוח והיעיל של בתי הסוהר.

כבוד האישה ומניעת חפצונה

לאור האמור לעיל, קיבלה ביניש את עמדת שירות בתי הסוהר, ולפיו הכנסת חומר פורנוגרפי אל בין כותלי בית הסוהר תיאסר, לא לפני שהיא מתייחסת בהרחבה להיבטים הקשורים בכבוד האישה אשר מצדיקים את האיסור על הכנסת חומר פורנוגרפי אל כתלי בית הסוהר:
  • בפורנוגרפיה שיש בה כדי לגרות למעשים מיניים אלימים ומשפילים, ואשר עיקר תכליתה בסיפוק היצרים המיניים, אף אין כדי לתרום תרומה ממשית לחקר האמת או לקידומו של המשטר הדמוקרטי. קשה גם לטעון כי בצריכת פורנוגרפיה יש כדי להעשיר את האדם, להרחיב את אופקיו, או לפתחו מבחינה רוחנית ואינטלקטואלית, ואף נראה כי יוצרי הפורנוגרפיה אינם מכוונים לכך. לזאת יש להוסיף את העובדה שהפקת הביטוי הפורנוגרפי כרוכה, מטיבה, בפגיעה קשה בכבודם של נשים וילדים ובניצול של קבוצות חלשות לתועלת כלכלית של המפיקים ויתר המעורבים בתעשיה זו.
    מטעמים אלה, אף כי הביטוי הפורנוגרפי נכלל במסגרת חופש הביטוי, הרי היקף ההגנה עליו קטן מהיקף ההגנה שניתן לצורות ביטוי אחרות. ההיקף המוגבל של ההגנה על הביטוי הפורנוגרפי משקף הן את הערך החברתי הנמוך הגלום בצריכתם של ביטויים פורנוגרפיים, והן את היות ביטויים אלה, בנסיבות מסוימות, בשולי הזכות לחופש ביטוי. אכן, העיקרון המנחה הוא כי כאשר הביטוי כרוך בפגיעה בזכויות, בכבוד האדם, בהסתה או בגזענות, ההגנה שהמשפט מעניק לו תהא, מטבע הדברים, מצומצמת. לפיכך יש לדחות את טענת המערער לפיה פגיעה בזכותו לצרוך פורנוגרפיה אפשרית רק בהתקיים ודאות קרובה לפגיעה בשלום הציבור. מבחן זה התקבל בפסיקה, כפי שהצבענו לעיל, לשם הגנה על חופש הביטוי הפוליטי, הנהנה מן ההגנה הרחבה ביותר, ואין הוא בהכרח המבחן המתאים בהקשר של ביטוי פורנוגרפי, במיוחד כאשר מדובר על ביטוי פורנוגרפי בסביבה המערבת תנאים מיוחדים, כמו בכלא.
היא מאזכרת את כתיבתה של המלומדת אורית קמיר, המגדירה את הפורנוגרפיה כ"זנות מתועדת".
לעומת השופטת ביניש, שמשתיתה הנמקתה על כבוד האישה, משתית השופט אליקים רובינשטין את הנמקתו על טעמים פוריטנים משהו:
  • ולבסוף, זכויות אסירים קרובות מאוד ללבי תדיר; אך לטעמי, גם מי שאיננו פוריטני ביותר, והחרד ביומיום השיפוטי לזכויותיו החוקתיות והחוקיות של כל אסיר באשר הוא, אינו יכול שלא לתמוה על שנגררנו לדיון זה, גם אם ראתה אותו הסניגוריה הציבורית כראוי להתגייסותה; ומכל מקום, ל"זכות" זו, הזכות לצפייה המבוקשת בבתי הסוהר, לא ראיתי צד זכות.

רע"ב 5493/06 עמנואל פלד נגד שירות בתי הסוהר
תאריך:  15/10/2010   |   עודכן:  16/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש: האיסור להכניס פורנוגרפיה לכלא - מידתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איךמבדילים בין עמוס עוז לפורנו ל"ת
???  |  17/10/10 10:40
2
שופטת בית המשפט המחוזי?!!!
?????  |  5/11/10 17:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
"האחים וורנר" הודיעו כי לא יספיקו להמיר את הסרט לטכנולוגיה החדישה לקראת יציאתו לאקרנים בעוד כחודש
מערכת אתר ערוץ הספורט
1:6, 1:6 על השבדי תוך 53 דקות סידר לשוויצרי הזדמנות לנקום
עופר וולפסון
שתי החברות שוקלות ביניהן ברית אסטרטגית ליצירת גוף תוכן ענק שיוכל להתחרות בגורמים המובילים בענף, בהם גוגל    יאהו כבר שכרה את שירותי הייעוץ של בנק ההשקעות גולדמן זקס
אלעד בסר
דווקא אחרי שהכול נראה היה אבוד, אלעד קיבל הזדמנות שניה
עופר וולפסון
החברה רשמה רווח של כ-2.17 מיליארד דולר, לעומת צפי של כ-1.64 מיליארד דולר    ההקלקות שהניבו הכנסות מפרסומות עלו ב-16%    גייסה יותר מ-1,500 עובדים ברבעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il