X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תופעת ה"אסלאמופוביה" צריכה להדליק אור אדום אצל מנהיגי הדת של האיסלאם לפני שהיא מדליקה אור אדום אצל שר החוץ הספרדי מיגל מוראטינוס
▪  ▪  ▪

שר החוץ של ספרד מיגל מוראטינוס פרסם, לפני כמה ימים, מאמר בעיתון "אלקודס" היוצא לאור במזרח ירושלים שבו התגאה ביוזמתו לכנס ועידה שתעסוק בתופעת ה"אסלאמופוביה" - הפחד מדת האיסלאם שפשטה בעולם.
ואכן בימים אלה מכונסת בעיר קורדובה בדרום ספרד, ביוזמת הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה, ועידה בינלאומית אשר משתתפיה יוצאים בקריאות למדינות העולם לנקוט צעדים נגד תופעה זו שהינה סוג חדש של גזענות. מוראטינוס אישר בוועידה כי הסיבה העיקרית לתופעה זו היא הטרור הבינלאומי אך באותה העת מזהיר שלא להדביק לכל המוסלמים בעולם את תג הטרוריסטים. מזכיר הליגה הערבית, עאמר מוסא, שהשתתף בוועידה אמר כי חוסר הסובלנות כפי המוסלמים התחיל הרבה לפני מתקפת ה-11 בספטמבר וכי התופעה התחילה כבר אחרי המלחמה הקרה בין שני הגושים. "יותר קל לחיות עם האיסלאם מאשר לנסות לגבור עליו" טען עאמר מוסא.
ואכן אירופה צריכה להיות מודאגת מאוד שכן תופעת ה"אסלאמופוביה" מתפשטת במדינותיה השונות בגלל הטרור האיסלאמי. גורמי טרור מערביים מדווחים כי דנמרק הפכה לקו החזית במאבק בטרור האיסלאמי. בתוך תקופה של שנתיים היו בה שלושה אירועי טרור דבר שהגביר שנאתם של רבים מהתושבים לאיסלאם. מאידך-גיסא, השנאה של המוסלמים לדנמרק נובעת מהקריקטורות שפורסמו בה ושלעגו לנביא מוחמד ומהעובדה שדנמרק שולחת חיילים לעירק ואפגניסטן.
תופעה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא תופעת האיסלאמיזציה במדינות אירופה. כך למשל בגרמניה התאסלמו בשנת 2005 כארבעת אלפים אזרחים גרמניים. התופעה הזו מעודדת גם כן את הפחד מדת האיסלאם. על מדינות המערב להלחם בכל תופעה של גזענות באשר היא, כלפי כל בני הדתות השונות, מוסלמים, יהודים, נוצרים, בודהיסטים וכו'.
את המלחמה הזו יש לעשות באמצעות חקיקה ואכיפתה באופן הדוק על-ידי רשויות החוק השונות אולם הפתרון היעיל ביותר למגר את תופעת ה"אסלאמופוביה" נמצא בידי המנהיגים הדתיים של האיסלאם. קולם של המנהיגים הדתיים המוסלמים המתונים כמעט ולא נשמע. במקום זאת אנו שומעים את קולם של מנהיגי הדת הקיצוניים כמו השיח' קרדאווי אשר מצדיקים את הטרור ופיגועי ההתאבדות באמתלות דתיות שונות ובפרסום פסקי הלכה (פתווא-בערבית).
כיצד אנו אמורים להתייחס להתבטאויות אלה שזוכות לעיתים קרובות לתמיכה ממנהיגי מדינות ערב אשר אף מקבלים את פניהם של מנהיגי הדת האלה בכבוד מלכים? אין לפגוע בכבודו של אף מוסלמי באשר הוא ובטח שלא לפגוע בסמלי הדת כמו הקוראן המסגדים וכו'. במיוחד מוטלת החובה הזו עלינו כבני העם היהודי שאותו רדפו לאורך כל שנות ההיסטוריה בגלל דתו, החל מהמן הרשע דרך האינקוויזיציה ועד השמדת יהדות אירופה בתקופת השואה.
תופעת ה"אסלאמופוביה" צריכה להדליק אור אדום אצל מנהיגי הדת של האיסלאם לפני שהיא מדליקה אור אדום אצל שר החוץ הספרדי מיגל מוראטינוס. בחודשים האחרונים היו באלג'יריה הפגנות של עשרות אלפי אזרחים מוסלמים שנשאו שלטים ועליהם הסיסמה "די לטרור". מדובר באזרחים שנפשם קצה בפיגועים של מחבלי האיסלאם הקיצוני המשבשים את חייהם.
אפילו במחוז אנבר בעירק התאגדו 46 שבטים סוניים בברית שמטרתה להלחם בטרור הרצחני של פעילי אל-קאעדה שאינם מאפשרים את שגרת חיי היום יום. המנהיגים הדתיים של האיסלאם ברחבי העולם צריכים לצאת בגלוי ובאומץ נגד הטרור כדי לשמור על כבודה של דת האיסלאם ושל מאמיניה בכל מקום שבו הם חיים כמיעוט בקרב רוב של בני דת אחרת. אם יגנו מנהיגי האיסלאם את הטרור המכונה "ג'האד" וידגישו את אופייה של דת האיסלאם כדת מתונה ודת של שלום והדברות תדעך תופעת "האסלאמופוביה" בהדרגה ותעלם.
השבחים שמרעיפים המוסלמים על אוסאמה בן-לאדן, הרצון להידבר עם ארגוני הטרור כמו החמאס והחיזבאללה, ההערצה העיוורת לשיח' חסן נסראללה ושידורי ההסתה באמצעי התקשורת הערביים נגד היהודים והנוצרים המוגדרים כ"צאצאי הקופים והחזירים" רק מגבירים את הפחד מפני האיסלאם. הפתרון לתופעה הוא בידיהם של המוסלמים, תפסיקו להפחיד אותנו, נסו לפתור את בעיותיכם באמצעות הדיאלוג ולא באמצעות החרב, אני בטוח שבדרך הזו תשיגו הרבה יותר.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסיקו להפחיד אותנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מטרת האסלם-השתלטות על אירופה
שמעון שדה  |  11/10/07 16:09
2
הבחנה
יובל ברנדשטטר  |  12/10/07 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
נושאי איכות הסביבה חשובים כדי כך שרצוי מאוד שלא יזוהו עם מפלגה כמו מרצ או עם מפלגה אחרת.אם נושא איכות הסביבה יהיה למצע פוליטי למפלגה שאיבדה את דרכה ומסרבת למות, דינו של המאבק לאיכות סביבה, בו שותפים ארגונים רבים מאוד, שאינם מפלגתיים ואזרחים בעלי דעות פוליטיות מגוונות, להיכשל
גורי גרוסמן
כאשר המדינה, מספקת שירותי חינוך, בריאות, ביטחון פנים, ואיכות סביבה, כמו בעולם השלישי: לא נותר לאזרח שאיכות חייו וחיי בני משפחתו חשובים לו, אלא לרכוש את השירותים האלה באופן פרטי
זאב קם
הלוליין הפוליטי מספר אחת בארץ, ראש הממשלה אהוד אולמרט, רוצה מכתבי אזהרה (ואם אפשר, בצירוף הקדשה אישית). ועדת וינוגרד בדקה לאחרונה (וכנראה עודנה בודקת) את סוגיית מכתבי האזהרה. האם הוועדה מחויבת לשלוח מכתבי אזהרה לנפגעים הפוטנציאליים ממסקנותיה?
מנחם רבוי
מבקר המדינה, לא פרסם עד כה צו הגנה לזליכה בפני פיטורים, על-פי סמכותו בחוק. לשכתו מסרה כי המבקר בודק. מנגד יצאו הדלפות לתקשורת ממשרד האוצר, כי במקרה של פרסום צו כזה יפנה המשרד לבג"צ בדרישה לפסול את הצו כי בנסיבות המקרה אין זה בסמכותו של מבקר המדינה לפרסם צו הגנה
שמואל קופר
הקביעה מהו מוות היא הלכתית ואיננה שייכת לתחום הרפואה, מה עוד שרופאים הם נוגעים בדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il