X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין אף עיתונאי ישראלי שראיין בכיר פלשתיני ושאל אותו שאלה בוטה אחת - האם אתה, הבכיר הפלשתיני, מכיר בזכותם של היהודים למדינת לאום משלהם בארץ ישראל כתמורה להכרה ישראלית בזכות הפלשתינית?
▪  ▪  ▪
לבני. איפה המדינה היהודית הדמוקרטית?

בשיחה עם שגרירים וכתבים ישראלים בבריסל, שלשום יום שלישי 09.10.2007, אמרה אחת מבחירות נציבות החוץ של האיחוד האירופי ש"זכות השיבה" תיכלל בכל משא-ומתן עתידי לשלום במזה"ת. למעשה אמרה הבכירה שהסכסוך, לתפיסתה, הא על הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני ולא על זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי וזכותו למדינת לאום ממש כמו לפינים, לנפאלים, למדיביים ואפילו לפלשתינים. בפועל זכות העם הפלשתיני להגדרה עצמית ולמדינת לאום משלו מוכרת בכל מדינות העולם מה שלא נכון לגבי העם היהודי.
אין להמעיט בהישג הפלשתיני להפוך חצי מיליון פליטים פלשתינים לאבן הנגף לכל תהליך שלום עם ישראל, כאשר 100 מיליון פליטים אחרים מהשנים 1945-8 כבר נשכחו מזמן. הפליט הפלשתיני הוא חוד החנית של הזהות הפלשתינית ונותן משמעות למילה הפלשתינית "צומוד" - עמידה איתנה. הפליט הוא גם חוד החנית בשלילת זכותם של היהודים למדינה לאום משלהם בא"י.
אל נלין על מדינות העולם. זו מדינת ישראל, על רוב ממשלותיה, שגימדה את הסכסוך לשאלות טריטוריאליות ולסידורי ביטחון. ישראל היא זו שדחקה את ההכרה הפלשתינית בזכותם של היהודים למדינת לאום, כליבת הסכסוך, לטובת איכות סידורי הביטחון והקף הנסיגה כחזות תהליך השלום כולו. אותם נימוקים "ביטחוניים" משמשים גם את האופוזיציה בהתנגדותה.
אין אף עיתונאי ישראלי שראיין בכיר פלשתיני ושאל אותו שאלה בוטה אחת - האם אתה, הבכיר הפלשתיני, מכיר בזכותם של היהודים למדינת לאום משלהם בארץ ישראל כתמורה להכרה ישראלית בזכות הפלשתינית? התקשורת עוסקת בקווים, בשטחים מפונים ובסידורי ביטחון ולא בזהותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית.
ברור שלאוזן האירופית הערלה, אם יש שלום אין צורך בסידורי ביטחון מוגזמים, ההתעקשות הביטחונית טכנית לא יכולה להתפרש אלא כהתחמקות מהשלום. מאחר שנציגי ישראל רק לעתים רחוקות מדברים על זכות היהודים להגדרה עצמית ולעולם לא מציגים אותה כליבת הסכסוך האמיתית. זכות זו לא נכללת בתובנה הבין לאומית של הסכסוך.
היתה תקופה, תקופת ההינתקות, שהמילים "יהודית דמוקרטית" שימשו להסברת והבנת התהליך לנו, לפלשתינים ולקהילייה הבין לאומית. ההינתקות היתה תהליך של הגדרה לאומית בזהות ובשטח. לא במקרה גרר הימין את הוויכוח חזרה למחוזות הביטחון. מפני שהביטחון הוא מניפולטיבי, גשמי ומדבר ללב כולם ומפני החשש מהמשמעות הטריטוריאלית של הנוסחה "יהודית דמוקרטית" ומהמשמעות המלאה של המונח "דמוקרטית".
התהליך המתקיים מול הפלשתינים מחזיר אותנו לימי אוסלו בצורת החשיבה ובתבניות השיח: חלון הזדמנויות, יש פרטנר, מחוות לחיזוק הפרטנר, ויתורים כואבים למען השלום, הקו הירוק, סידורי הביטחון וחלוקת ירושלים. אכן, בבסיסו, תהליך אוסלו לא כלל הכרה בזכותם של היהודים למדינת לאום אלא רק בהגשמת הזכויות הלאומיות הפלשתינית תמורת שלום. לא רק מה שנכלל בשיח היומי חשוב אלא גם מה שחסר. ה"מדינה יהודית דמוקרטית" שציפי ליבני וחיים רמון שיננו לכל מאזין מאות פעמים נעלמה לחלוטין מהשיח הציבורי.
מולנו במו"מ עם הפלשתינים חוזר הריטואל הישן. הצוות הישן של יאסר ערפאת, פת"ח חוץ במלוא הרכבו ומשמעותו השלילית. אותם הטכניקות של וויכוח מייגע על פרטים שאינם חשובים אלא לצורך דחיקת ישראל לפינה כסרבנית שלום. התעקשות מוחלטת על זכות השיבה שממילא תכשיל את כל "פריצות הדרך" ותהפוך את כל ההישגים לבטלים וקהילייה בין לאומית מלאת אינטרסים וחסרת מודעות שהסכסוך הוא על זכות ההגדרה העצמית של היהודים למדינת לאום משלהם מפני שהיהודים עצמם לא העלו את הסוגייה עד כה. בכל המובנים חזר הסכסוך בינינו לפלשתינים לנקודת המוצא של ערב אוסלו משל לא למדנו דבר ורק התגלגלנו אחורה.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגלגלנו אחורה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דברים נכונים. זוית ראייה שחסרה
שאול אבידור  |  11/10/07 16:16
2
אנחנו והערבים
עמי נדב  |  11/10/07 23:36
3
מצמרר וכואב כמה נכון אני רק
צלילה  |  12/10/07 10:01
4
לצלילה ולעמי נדב
שאול אבידור  |  12/10/07 13:00
5
כללים
יובל ברנדשטטר  |  12/10/07 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
כמעט ואין אישה המחוסנת כליל מפני פורענות הטורף. כמעט ואין אישה אשר לה בוודאות "זה לא יקרה": כל בת אנוש מטבעה היא לרוב יותר פגיעה, חשופה, חלשה. השאלה היא שאלה של מינון ושל עיתוי
עו"ד דב אבן-אור
השכל הישר מורה כי אין נותנים נכסים מוחשים נגד "נייר"; ואין מוותרים על נכס ללא קבלת ערובות מוצקות, להבטחת התחייבויות מהצד המקבל
קובי לירז
לא רק להיות מורה במערכת החינוך הוא תפקיד קשה. גם להיות הורה במערכת החינוך הוא תפקיד לא קל. הנה כמה רעיונות איך להפוך את תפקיד ההורה ליותר משמעותי
אדמונד חסין
התנהלות יבשה וחסרת עמוד שידרה מוסרי, תוביל אותנו להיות חברה מנוכרת שבה אנשים בודדים יחפשו דרך לחיות ע"פ קודים משפטיים
יוני בן מנחם
תופעת ה"אסלאמופוביה" צריכה להדליק אור אדום אצל מנהיגי הדת של האיסלאם לפני שהיא מדליקה אור אדום אצל שר החוץ הספרדי מיגל מוראטינוס
רשימות נוספות
שבעה משגרי קסאם נחשפו מוכנים לפעולה  /  איציק וולף
המבוקש שלף אקדח ונורה למוות  /  איציק וולף
גם בנק דיסקונט מתנתק מעזה  /  איציק וולף
עוז להישרדות בטרם פורענות  /  ד"ר משה לפיד
לתת את הרצליה לפלשתינים  /  אפרי הלפרין
הסכנה שבהכרה בזכות השיבה   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il