X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח'אלד משעל ממשיך להוביל את הקו הקיצוני וכבר הודיע שארגון החמאס החל להכין את האינתיפאדה הבאה. בינתיים, ברצועת עזה מסייע לו דוקטור מחמוד א-זהאר
▪  ▪  ▪
ח'אלד משעל

ארה"ב עדיין לא קבעה את המועד המדויק ל"ועידת אנאפוליס" וגם לא שלחה את ההזמנות למשתתפים בה אך ארגון החמאס כבר נערך לקיים את "ועידת דמשק" שתהווה את משקל הנגד למאמציה של ארצות הברית לקדם את התהליך המדיני באזור. אירן, סוריה ותנועת ה"אחים המוסלמים" העולמית ייתנו את חסותן ל"וועידת דמשק" שתתקיים כנראה בתחילת חודש דצמבר. מטרת הוועידה לגבש אופוזיציה פלשתינית למדיניות הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס, להכשיל את היוזמה המדינית האמריקנית ולתת לגיטימציה לארגון החמאס והשתלטותו הצבאית על רצועת עזה.
בארגון החמאס בטוחים בכישלונה של "ועידת אנאפוליס" ומלגלגים על האזהרות המודיעיניות הישראליות כי הארגון מתכנן שורה של פיגועי תופת כדי להכשיל את הוועידה. מחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של החמאס אומר בראיון לעיתון "אל-קודס אלערבי" כי אין צורך בשום פעולה צבאית של החמאס כדי להכשיל את הוועידה שיוזמת ארצות הברית מכיוון שהוועידה תיכשל בלאו הכי. מבחינתו של החמאס, הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס "מהמר על הסוס הלא נכון" ובמקום לחדש את הדיאלוג עם החמאס ולהגיע איתו להבנות חדשות הוא מעדיף "לשים את כל הביצים בסל האמריקני".
לתפיסתו של ארגון החמאס, ארה"ב יזמה את כינוסה של "וועידת אנאפוליס" מסיבות המשרתות את מטרותיה והאינטרסים שלה, בראש ובראשונה להנחית מכה צבאית על אירן לאחר שנחלה תבוסה בעירק. על-פי הגיון זה מנסה הנשיא בוש להציל, באמצעות הוועידה, את ראש הממשלה אולמרט שנמצא בשפל המדרגה בכל הקשור לפופולריות שלו בישראל ולשפר את מצבה של המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית. אין ב"ועידת אנאפוליס" שום בשורה לעם הפלשתיני שתחלץ אותו ממצבו הנוכחי.
ארגון החמאס מציע אלטרנטיבה בדמות "ועידת דמשק" שתלכד, לשיטתו, את כול הפלגים הפלשתינים המתנגדים לארגון הפתח בראשותו של מחמוד עבאס ותאחד אותם סביב ה"קווים האדומים" או העקרונות הפלשתינים (ת'וואבת-בערבית) הידועים כמו "זכות השיבה" ונסיגה ישראלית מלאה לקווי 67.
אירן וסוריה נותנות את חסותן המלאה ל"ועידת דמשק". גם תנועת ה"אחים המוסלמים" העולמית תדאג לשלוח נציגים מרחבי העולם הערבי. ל"וועידת דמשק" אמורים להגיע נציגים מהפזורה הפלשתינית ומכל מחנות הפליטים, נציגים של הפלגים השונים, אישים עצמאיים ונציגי ההתאחדויות העממיות. כולם יסכימו לפעול יחד לסכל את הקנוניה האמריקנית ל"חסל" את הבעיה הפלשתינית תוך קיפוח הפלשתינים מזכויותיהם הבסיסיות.
ח'אלד משעל ממשיך להוביל את הקו הקיצוני וכבר הודיע שארגון החמאס החל להכין את האינתיפאדה הבאה. בינתיים, ברצועת עזה מסייע לו דוקטור מחמוד א-זהאר. ארגון החמאס נלחם בימים האחרונים במרץ רב, להזים את הפרסומים כי ע'אזי חמד, דוברו של ראש הממשלה המפוטר איסמעיל הניה, שלח איגרת להנהגת החמאס שבה מתח ביקורת קשה כי ההשתלטות הצבאית על רצועת עזה הייתה טעות אסטרטגית שגרמה נזק חמור לארגון ולסבל קשה של תושבי הרצועה. מחמוד א-זהאר גורס כי אסור לארגונו לחבור שוב למחמוד עבאס וכי על הנשיא הפלשתיני להתפטר. לטענתו של א-זהאר, מחמוד עבאס איננו מייצג את רוב הפלשתינים וכי למרות המצב הקשה ברצועה ארגון החמאס יחזיק מעמד וימשיך לשלוט בעזה.
ארצות הברית עדיין לא גיבשה את מתווה "ועידת אנאפוליס" אבל כבר הצליחה להביא לכינוסה של ועידה נוספת המכונה "וועידת דמשק". התרחיש כנראה צפוי מראש וידוע. כישלון של "ועידת אנאפוליס" ובמקביל חיזוק הגורמים הקיצוניים במזרח התיכון. עדיין לא מאוחר. האמריקנים יכולים לדחות את הוועידה למועד אחר או לבטלה ובכך למנוע את ההסלמה הצפוייה או לפחות להוציא ממנה את האוויר. הנשיא בוש צריך רק למצוא את התירוץ הנכון. תירוצים לא חסרים בעולם הדיפלומטיה אבל דרושה היכולת לקבל את ההחלטה הקשה ולהודות בטעות. זה פשוט עניין של אגו. בסופו של דבר "בפוליטיקה הכול עניין אישי".

תאריך:  24/10/2007   |   עודכן:  24/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ועידת דמשק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החמאס ואנחנו בשמאל הישראלי
ע.ג1  |  24/10/07 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
הכרה ב'גיורים' שאינם על-פי ההלכה תיצור תוהו ובוהו שקשה להמעיט בחומרתו. אם תכיר המדינה בגיורי-סרק שונים ומשונים, יאבד הרישום את כל משמעותו
עו"ד דב אבן-אור
אני שואל את חברי הליכוד: במה באמת אתם מלוכדים? איזה דבק מחבר ביניכם? איזו אופוזיציה ראשיכם מפעילים? ע"ס מה מפלגתכם ראויה להרכיב את הממשלה הבאה? האם אינכם רואים את הבור הענק שנפער בין מה שאתם באמת רוצים ובין מה שראשי תנועתכם אומרים ועושים?
יהונתן דחוח-הלוי
הסכנה של אירידנטה פלשתינית עשויה להיות מוחשית לאחר הקמת המדינה הפלשתינית, וכך גם הסיכויים לאינתיפאדה פלשתינית מבית בגבולות 1948    נסיגה לגבולות "הבטן הרכה" עלולה אפוא להציב איומים קיומיים חדשים על היציבות במדינת ישראל ועל עצם קיומה
איתמר לוין
אם הרשויות יוכלו להעניש פושעים בניגוד לכללים, אם המדינה תעניש עבריינים בצורה רטרואקטיבית, אם החברה תשלול ממבצעי עבירות מסוימות את זכויות האנוש שלהם - היכן זה ייגמר?
ד"ר יורם מרקוס
אישה צעירה ונחושה, קרנית גולדווסר, החליטה לעשות מה שמדינת ישראל לא העזה
רשימות נוספות
המדינה תציג "חלופה": כביש ליהודים  /  רותי אברהם
דיווח: ברק נפגש עם ג'ונבלאט  /  איציק וולף
סוריה מאשרת: הותקף כור גרעיני  /  עידן יוסף
סוריה לא תתקוף  /  יוני בן מנחם
"אוסאמה בן-לאדן" שלנו  /  יוסי אחימאיר
לנהל נכון את המשבר  /  יוני בן מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il