X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה כדאי להיכנס דווקא לחנויות של רשתות-קנייה
▪  ▪  ▪

בשווייץ קוראים לו "ילמולי", או מיגרוס"; בגרמניה - "קאופהוף" או "הרטי"; באוסטריה זהו "שפס" או "יוליוס מיינל"; ובאיטליה - "אופים", או "אינו". כולן חנויות של רשתות-קנייה משובחות, שבהן ניתן להצטייד במזון, באביזרי-לבוש ובכלי-בית למיניהם.
בסיור שערכנו בסניפי חנויות של רשתות-קנייה כאלה, הפקנו לקחים אחדים, שעשויים, מן הסתם, להועיל לכיסו של התייר הישראלי המצוי, בעת שיפקוד אותם.
לקח ראשון: מחירי המוצרים למיניהם בחנויות כאלה נמוכים, בדרך כלל, ב-10 עד 25 אחוז ממחירי אותם מוצרים בחנויות רגילות. הווה אומר: אם אתה רוצה לקנות חולצה, נעל, או אפילו פרוסת-עוגה - כדאי שתעשה זאת בחנות של רשת-קניות. הקנייה בו פשוט זולה ומשתלמת יותר.
לקח שני: ריכוז קניותיך בחנות של רשת-קנייה גדולה כזו מאפשר לך לחסוך, עד למקסימום, את תשלום המע"מ, הנכלל, אומנם, בתשלום הנדרש ממך בעת קניית הסחורה, אך אתה זכאי לקבלו חזרה כתייר. זאת בתנאי שערכם הכולל של המוצרים שרכשת באותה חנות מגיע לפחות ל-50 אירו. במקרה כזה תוכל לקבל אישור מטעם רשת הקניות לשלטונות המכס, ובו פירוט המוצרים שרכשת והמחירים ששילמת עבורם. אישור כזה יזכה אותך בהחזרת המע"מ כבר בבנק הצמוד לתחנת המכס שעל גבול המדינה, שאותה תעזוב. אם, לעומת זאת, תפצל את קניותיך למספר חנויות קטנות - אתה עלול לצאת קרח מכאן ומכאן; גם תשלם יותר עבור הסחורה וגם לא תגיע לסכום המינימלי הדרוש לקבלת המע"מ חזרה.
לקח שלישי: תוך נאמנות לסיסמה, "הלקוח צודק תמיד", תוכל, בדרך כלל, להחליף ברשת של חנויות הקניון את המוצר שרכשת, במקרה שגילית בו פגם, גם במועד מאוחר יותר מיום הקנייה. זה קרה לנו ולידידינו ב"ילמולי", ב"מיגרוס", ב"הרטי", ב"שפס" וב"אינו". אין צורך לחזור דווקא לאותה חנות מסויימת שבה רכשת את המוצר. לחנויות הרשת יש, בדרך כלל, סניפים רבים בכל עיר. כל אחד מהם יכבד את קנייתך.
מחזירים כסף
רכשנו חולצה בציריך שבשוויץ ומספר ימים לאחר מכן נתגלה בה פגם קל בייצור. החזרנו אותה רק שבועיים לאחר מכן, ללא כל בעיות, בסניף אחר של הרשת - בבזל, לשם היינו אמורים להגיע ממילא. אגב: במקרה שאינך מוצא תחליף נאות למוצר הפגום - תוכל לקבל את מלוא כספך חזרה בקופה המרכזית של חנות הרשת, ואפילו יזכו אותך בחיוך.
לקח רביעי: קנייה מרוכזת בחנות של רשת-קניות - שכרה בצידה גם ב"בונוסים" שיוענקו לך. ב"הרטי", למשל, העניקו, בעת ביקורנו בחנות, כרטיס למשחק כדורגל בליגה הגרמנית הראשונה לכל מי שרכש במחלקת הספורט מוצר שערכו הגיע ל-50 אירו. ב"אופים", לעומת זאת, קיבל כל ילד שי - צעצוע נאה - עבור קנייה במחלקת הצעצועים, שהסתכמה ב-30 אירו.
לקח חמישי ואחרון: בחנויות של רשתות הקנייה הגדולות תוכל לשלם בכל אמצעי-תשלום מקובל, הווה אומר: גם בהמחאות-נוסעים למיניהן וגם בכל כרטיסי האשראי הבינלאומיים המוכרים. ברבות מחנויות הרשתות, כמו "ילמולי", "מיגרוס" "קאופהוף" או "הרטי", פועל, אפילו, ברציפות, סניף-בנק, בימים א'-ה', משעה 9 בבוקר עד השעה 6 בערב, ובשבת - מ-8 בבוקר עד 4 אחרי-הצהריים. נוח מאוד, חוסך התרוצצויות והוצאות מיותרות, ומה שחשוב לא פחות - מונע עוגמת-נפש למראה בנק סגור בחוץ.

תאריך:  24/10/2007   |   עודכן:  24/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
יואילו נא לחשוב ולהתבונן כל מטיפי המוסר וחוצבי הלהבות, במה הם תרמו לשינוי ב-12 השנים מאז הרצח הנתעב, חוץ מקשקשת ודיבורים על "אודות השינוי", שאיננו!
איתמר לוין
ייתכן שהחלטת בג"צ מהיום אינה רק בשורה חשובה בתחום הנקודתי של השמיטה, אלא גם סוללת את הדרך להשבת מערך הרבנות לידי הציבור הדתי-לאומי. צריך לראות האם בג"צ יהיה מוכן להעניק גיבוי דומה למערך כשרות נפרד, למערך גיורים נפרד וכדומה
אמילי לנדאו
ואירן ממשיכה לעבוד על תוכנית הגרעין שלה כאילו לא קיבלה כבר בעניין זה מועצת הביטחון של האו"ם שלוש החלטות מחייבות
יוני בן-מנחם
ח'אלד משעל ממשיך להוביל את הקו הקיצוני וכבר הודיע שארגון החמאס החל להכין את האינתיפאדה הבאה. בינתיים, ברצועת עזה מסייע לו דוקטור מחמוד א-זהאר
מנחם ברוד
הכרה ב'גיורים' שאינם על-פי ההלכה תיצור תוהו ובוהו שקשה להמעיט בחומרתו. אם תכיר המדינה בגיורי-סרק שונים ומשונים, יאבד הרישום את כל משמעותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il