X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא הפלשתיני בוחר להתקיף את ישראל כי היא מנהלת מגעים עם החמאס כדי להראות שהיא מתנתקת כביכול משותפה היחיד והחוקי לתהליך השלום שהוא אש"ף
▪  ▪  ▪

המלחמה המילולית בין ארגון החמאס לבין הרשות הפלשתינית בראשותו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס החריפה בימים האחרונים והיא ממשיכה לצבור תאוצה בעקבות גל מעצרים של אנשי חמאס שעשו אנשי ביטחון פלשתינים ביהודה ושומרון על-פי הוראות הנשיא. לאור ההתפתחויות האחרונות נוקט הנשיא הפלשתיני טקטיקה חדשה של הפניית האשמות לעבר ישראל והחמאס וגם איומים למקרה שוועידת "אנאפוליס" תיכשל.
בהפגנה גדולה שהיתה אמש במחנה הפלטים ג'באליה ברצועת עזה, הבטיח אחד מראשי החמאס השיח' נזאר ריאן כי הנשיא עבאס ייפול "כמו העלים בסתיו" וכי אנשי החמאס "יתפללו בסתיו הבא במוקאטעה ברמאללה". הנשיא מחמוד עבאס מצידו מאשים את החמאס בראיון שהעניק לעיתון הכוויתי "אל-ראי", כי הוא שואף להשתלט על הגדה המערבית בכוח כפי שעשה בעזה אך הוא ייכשל.
מחמוד עבאס מאשים את ישראל כי היא מקיימת מגעים ישירים ועקיפים עם החמאס וכי חלק ממגעים אלה עוסק בפתיחת מעבר ארז מצפון לעיר עזה. מחמוד עבאס חושש מאוד מהחמאס כי באמצעות הוועידה שהוא מתכנן לקיים בדמשק בעוד כחודש, בתמיכת אירן וסוריה הוא מתכוון להשתלט על אש"ף.
הנשיא עבאס שהוא גם יו"ר אש"ף, שיגר משלחת לדמשק לשיחות עם ההנהגה הסורית בניסיון לשכנעה שלא לארח את הוועידה האמורה שמטרתה להוות, בין היתר, משקל נגד לוועידת אנאפוליס. הנשיא עבאס טוען כי כינוס ועידה כזו בדמשק יעמיק את המחלוקת הפלשתינית הפנימית והנתק בין הגדה לרצועה. המשלחת תנסה לשכנע את הנשיא הסורי כי כינוס הוועידה בדמשק יזיק לסוריה ויצייר אותה כמי שמתנגדת לתהליך השלום.
חילוקי הדעות הפלשתינים ברורים היום יותר מתמיד, הפלשתינים נחלקים לשני מחנות עיקריים: המחנה המתון בראשותו של הנשיא מחמוד עבאס הכולל את הרשות הפלשתינית הנוכחית הנתמכים בידי ארצות הברית והמחנה הקיצוני בראשות החמאס והג'האד האיסלאמי והנתמך בידי אירן וסוריה.
מחמוד עבאס מאשים את ישראל כי היא מנהלת מגעים ישירים ועקיפים עם החמאס. הייתכן? אפשר שיש מגעים כאלה ברמות הנמוכות ביותר בין אנשי המנהל האזרחי ברצועת עזה לבין אנשי החמאס אך הם נועדו לשמירה על שגרת החיים ועניני היום יום של האוכלוסיה הפלשתינית. בשום מקרה לא מדובר על מגעים מדיניים עם החמאס. עמדת ישראל היא ברורה. אין משא-ומתן עם ארגון החמאס עד שיכיר בישראל, יגנה את הטרור ויכבד את ההסכמים שנחתמו עד היום בין ישראל לאש"ף.
הנשיא הפלשתיני בוחר להתקיף את ישראל כי היא מנהלת מגעים עם החמאס כדי להראות שהיא מתנתקת כביכול משותפה היחיד והחוקי לתהליך השלום שהוא אש"ף. בדברים אלה מנסה מחמוד עבאס גם להציג את ארגון החמאס באור מגוחך כי למרות הצהרות מנהיגיו הוא מנהל, כביכול, מגעים חשאיים עם ישראל שהיא אויבתו הגדולה. עבאס יודע היטב כי הדברים אינם נכונים אך נוח לו להציגם כך לבני עמו.
ההצהרות האלה מעידות על מידת הלחץ הרב שבו נתון הנשיא הפלשתיני. הנתק בין הגדה לרצועה מעמיק, כוחו של ארגון החמאס גובר "וועידת אנאפוליס" נמצאת על סף כישלון עוד לפני שהחלה וקיימת סכנה שהחמאס יצליח להשתלט על אש"ף או המועצה הלאומית הפלשתינית ב"וועידת דמשק" הקרובה. הנשיא הפלשתיני מתחיל להכין את האליבי לכישלון מדיניותו והוא מפזר האשמות לכל עבר ובהן גם ההאשמה על מגעים בין ישראל לחמאס שממנה משתמע דבר קנוניה הנרקמת בין ישראל לחמאס נגד אש"ף בראשותו של מחמוד עבאס.
בנוסף להתקפותיו על ישראל והחמאס מנסה הנשיא הפלשתיני להשמיע איומים בדבר תוצאות שליליות אפשריות ל"וועידת אנאפוליס". מחמוד עבאס הבין כבר כי הדרג המדיני והביטחוני בישראל לא "קונה" את האיומים בדבר אינתיפאדה חדשה בטווח המיידי אם תיכשל הוועידה ובראיון לסוכנות הידיעות המצרית מזהיר הנשיא הפלשתיני כי המשך המבוי הסתום יביא לחידוש הסכסוך בין ישראל לפלשתינים בתוך שנתיים-שלוש.
אין מה להתרגש מהצהרותיו האחרונות של עבאס. זהו "מס השפתיים" שהוא חייב לשלם. הוא יודע היטב שמי שמנשים את שלטונו ביהודה ושומרון הם כוחות צבא ההגנה לישראל המונעים בכוח מהחמאס להרחיב את שלטונו מהרצועה לעבר הגדה. עבאס צריך להודות בכל יום לישראל על פעילות צה"ל שכן בלעדיה היה כבר לפלשתינים נשיא אחר במקומו. לכן אין מה להתרגש ממחמוד עבאס ואין מה לכעוס עליו. הניחו לו, להוציא את הקיטור גם על ישראל. אין לו ברירה. כפי שאומר הפתגם הערבי הידוע "מא פיש ג'ומרוכ עלא כלאם" - "לא משלמים כסף על דיבורים".

תאריך:  31/10/2007   |   עודכן:  31/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כמו בכל רפובליקת בננות, מכה משטרת ישראל את האזרחים, שמשלמים את משכורתה    אתמול - ביאנגון, בירת מינימאר    הפעם - בפקיעין    מחר - אצלך בבית
קובי לירז
הימצאותם של אמצעי לחימה בידי בני מיעוטים בתוך מדינת ישראל, היא האקדח שמופיע במערכה הראשונה. כעת נותר לראות באיזו מערכה הוא יירה ועל מי
יוסי אחימאיר
דומה שאנו בישראל איננו נותנים די את הדעת לאנטישמיות הגואה ברחבי תבל, ובלארוס עם בוברויסק בכלל זה. נכון, יש לנו בעיות בוערות יותר, תמיד הן בוערות יותר - ביטחון, תהליך מדיני, שביתות, שחיתויות בצמרת ומה לא. אבל עד מתי נתעלם מהגל האנטישמי בין אם הוא מתפרץ בארצות האיסלאם ובין אם צץ במערב, בין אם הוא מתבטא באמירות של מנהיגים ואקדמאים ובין במעשי ואנדאליזם בבתי עלמין יהודיים ובבתי כנסת בלב הערים?
עו"ד משה גולדבלט
מאחר שתאונות דרכים עלולות לגרום נזקים שיש בכוחם להמיט על אדם ועל משפחתו חורבן כלכלי בשל נהיגה ללא ביטוח, חורבן שאינו מתיישב לעתים עם חומרת ההתנהגות של המבוטח מבחינה מוסרית, מן הראוי ליצור עבור בתי המשפט מכשיר עדין יותר שיאפשר להבחין בין העבריין מדעת לעבריין התמים ולהחמיר רק במקרה הראשון
עו"ד דב אבן-אור
לשלטון המקומי מותר לגבות כספים בכוח, שלא באמצעות משפט, אך התושב מנוע מלהתנגד, אלא לשלם כל סכום שנדרש, ואז לשכור את שירותיו של עו"ד, לשלם לו שכ"ט, לשלם אגרת בית המשפט, ולהמתין כשנתיים-שלוש, עד שיינתן פס"ד!! לפנינו סדום במלוא רשעותה!
רשימות נוספות
טיל ישראלי סטה ופגע בבית בג'בליה  /  איציק וולף
המבוקש הבכיר נלכד בבית לחם  /  איציק וולף
מוחמד דף: נתקוף בעורף ישראל  /  הילה רפופורט, איציק וולף
האם אפשרי הסדר בירושלים?  /  יהונתן דחוח-הלוי
על מצורעים, פראיירים, ומה שביניהם   /  מוטי פלד
אינתיפאדה ערבית  /  יוני בן מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il