X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמנוני, אני לא בקרתי במחנות הריכוז, אתה השליח שלי, אתה מייצג את דור ההמשך של המשפחה הענפה שלנו שנכחדה. ספר להם שהודות למדינת ישראל, שנחגוג לה בקרוב 60 שנה, לעולם לא תהיה עוד שואה
▪  ▪  ▪

רשימה זו נכתבה בעקבות בקשת המחנכת של נכדי הבכור אמנון בן ה-16, לקראת נסיעת כיתתו לביקור במחנות ההשמדה בפולין. המכתב נמסר לו סגור במעטפה, והוא קרא בו במטוס בדרכו לוורשה. המכתב מתפרסם כאן ככתבו וכלשונו, למעט שינוי השמות:
"אמנוני היקר, בשעה שאני כותב לך את המכתב הזה, אני נזכר בילדותי בליל הסדר בבית הורי ז"ל: סבא רבא שלמה, וסבתא רבא רבקה, שזכו באריכות ימים וגם בהמון נחת מהנכדים והנינים שלהם.
בהיותי בגילך ליד שולחן הסדר בבית הורי הסבנו ארבעה בלבד: אבי, אימי, אחותי יעל ואני. אני לא זכיתי לא בסבא ולא בסבתא, לא היו לי דודים ודודות וכמובן גם לא בני דודים. אף לא אחד... כולם נשרפו בכבשני מחנות הריכוז בהם אתה עומד לבקר.
אמנוני המתוק, כאשר תבקר במקומות המצמררים האלה, אנא זכור אותם, את המשפחה שלנו שעלתה בעשן יחד עם 6 המיליונים.
סבא שלמה וסבתא רבקה ניצלו מהשואה בגלל שהיו ציונים חלוצים שעלו לארץ ישראל בשנת 1932, שנים ספורות לפני שהנאצים יימח שמם כבשו את פולין וחיסלו את יהודיה, ובתוכם את משפחתנו הענפה.
לסבא וסבתא היו יחדיו 13 אחים ואחיות, אלה היו הדודים שלי אותם לא זכיתי להכיר. דמה בנפשך אילו בניהם, נכדיהם, וניניהם היו חיים איתנו היום, לליל הסדר היה צריך לשכור אולם אירועים.
אמנוני אתה זכית להיוולד במדינת ישראל הודות לעובדה שהסבא והסבתא שלך מאסו בגולה והחליטו לעלות לארץ ישראל. דמה בנפשך חלילה אילו לא היו עולים לארץ-ישראל, אני סבא שלך לא הייתי נולד, וכמובן שלושה הילדים היקרים שלי, בהם אמא שלך שהביאה לנו את המתנה המופלאה אותך אמנוני, ואת אחותך רעות המקסימה.
אמנוני, אני לא בקרתי במחנות הריכוז, אתה השליח שלי, אתה מייצג את דור ההמשך של המשפחה הענפה שלנו שנכחדה. ספר להם שהודות למדינת ישראל, שנחגוג לה בקרוב 60 שנה, לעולם לא תהיה עוד שואה. אנחנו, עם הלקח המר של השואה נדע לעמוד על נפשנו.
לעולם לא עוד!!!
נשיקות
סבא שלך.

תאריך:  06/11/2007   |   עודכן:  06/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנכדי המבקר במחנות ההשמדה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האמנם ?
שי אלידע  |  6/11/07 17:04
2
כמוני כמוך
אחד שהתרגש  |  6/11/07 19:08
3
אילו היו עולים
טיטו  |  7/11/07 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה ניתן ע"י בית המשפט העליון פסק דין עקרוני בעניין פי גלילות הקובע בין היתר מהם התנאים במסגרתם חוכר יוכל להכיר בדמי החכירה המשולמים על ידו כהוצאה פירותית, ומתי יאלץ לחכות עד למכירה העתידית ולהפחיתם ממס השבח
דודו אלהרר
כִּיהודי, אזרח מדינת ישראל, אני מתבייש בממשלותָי במשך עשרים וּשתיים שנה, להוציא בנימין נתניהו שהוציא מנשיא ארצות הברית דאז ביל קלינטון הבטחה לשחרר את פולארד, הבטחה שלא קוימה עד היום, תשע שנים אחרי
עו"ד אברהם פכטר
זאת הסיסמה של הנהגת ערביי ישראל והח"כים שלה בכנסת. במקביל, הם דורשים זכויות אזרחיות מלאות ללא הפליה, אבל מבלי שהם יעשו את המינימום המתבקש להשתלב במדינה ומבלי לתרום לחברה הערבית
אביתר בן-צדף
שילמתי בלובי של מלון תל אביבי על שתיית ספל תה וספל שוקו - יותר מ-11 דולר    בכל העולם חולבים את התייר    תיירן צריך להרוויח, אך הוא אינו צריך לפשוט את העור מהתייר    הבעיות בתיירות הנכנסת ארצה הנן השירות הלקוי, פרהסיה מטונפת ומזוהמת ומחירים שערורייתיים
רן ישי
ואם יש מי שמתלוננים - בצדק - על ריבוי מסרים לא אחידים מצד ישראל: מה עדיף? מסר אחיד בסגנון הדיקטטורות של העולם הערבי? זהו אחד המאפיינים של מדינה דמוקרטית ועדיף "לסבול" ממסרים לא אחידים, מאשר מרודנות של עריץ    תגובה למאמר יוסי עבדי "לסגור את משרד החוץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il