X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא וה-"9.11"
▪  ▪  ▪

רודי ג'וליאני, ראש העיר לשעבר של ניו-יורק, רוצה להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ב-2008. עונת הפריימריז – אחת לכל מדינה – מתחילה תוך מספר שבועות ותסתיים ביוני הקרוב, ונכון להיום, ג'וליאני מוליך בסקרים כזה שיזכה ברוב הפריימריז. הבעיות בחייו הפרטיים, הכוללות מספר גדול של נשים-לשעבר וידועות-בציבור לשעבר, לא הפריעו לו עד עתה במירוץ לנשיאות, אך קשריו עם ברנארד קריק, מפקד משטרת ניו-יורק לשעבר, מאיימים עתה לפגוע בהילת הגיבור שלו שנוצרה בעקבות אירועי 9.11.
מיד לאחר התרסקות המטוסים במגדלי התאומים התמקדו מצלמות הטלוויזיה בפניו של הנשיא, ג'ורג' בוש, שביקר באותה שעה בבית ספר בפלורידה. הוא נראה מהוסס ומפוחד, ולאחר שעוזריו החזירו אותו למטוסו, בילה את את מרבית היום בטיסה ל"שום מקום", שמטרתה היתה להגן עליו מפני התקפות טרוריסטיות נוספות.
ג'וליאני, לעומתו, הופיע חבוש קסדה ב"גראונד זירו", וניצח על עבודות החילוץ. הוא היה אז בסוף כהונתו השנייה – והסופית – כראש העיר. שמו יצא אומנם לדיראון חודשים לפני כן כמעורב במעשי שחיתות קטנים וגדולים, אך כל זה נשכח לאחר ה-9.11, יום בו קנה רודי את עולמו וזכה בכנוי החיבה "ראש העיר של ארצות הברית."
ג'וליאני גדל במשפחה איטלקית בברוקלין שבניה פעלו משני צידי החוק. שניים מדודיו היו שוטרים, אך דוד שלישי היה מאפיונר, בעל מסבאה שחדרה האחורי שימש כמחסן לסחורות גנובות ולסמים. רודי סיים בית ספר למשפטים כתלמיד מצטיין, ותוך שנים מעטות קיבל מינוי פוליטי כמשנה לתובע הכללי של ארה"ב בממשלו של ג'ראלד פורד. לאחר שקיבל מינוי זהה מהנשיא רייגן, החליט ג'וליאני להוריד את עצמו בדרגה ומינה עצמו כתובע הפדרלי של העיר ניו-יורק. בתפקיד זה ניצח על משפטי המאפיה המפורסמים של שנות ה-80 ומשפטי הבורסה בהם שלח את מייקל מילקן ואייבן בוסקי לכלא. הפרסומת החיובית שקיבל עזרה לו כשהחליט לרוץ לעיריית ניו-יורק, והוא נבחר כראש העיר ברוב גדול.
כהונתו הראשונה כראש העיר הרשימה אפילו את מתנגדיו החריפים ביותר. אחוז הפשיעה בעיר ירד בשיעור גבוה, ותקציב העיר אוזן לראשונה מזה שנים רבות. בכהונתו השניה השתנו פני הדברים. נשמעו טענות שרודי מנהל את העיריה כאילו היתה "משפחת" מאפיה, בה נאמנות אישית לראש העיר חשובה יותר מאשר כשרון, יושר אישי או ניקיון כפיים. מפקד המשטרה בראטון (כיום מפקד משטרת לוס אנג'לס), שהעז לטעון שהמשטרה הביאה לירידה בפשיעה ולא ג'וליאני, אולץ להתפטר. כשרודי מינה את נהגו, ברנארד קריק, כמפקד המשטרה, הביא הדבר להרמת גבות כללית. שמו נקשר בפרשות שחיתות, ואז החליט אוסמה בן-לאדן להתקיף את מגדלי התאומים והכל השתנה.
לאחר סיום כהונתו כראש עיריית ניו-יורק הקים רודי חברת אבטחה בה שימש ברנארד קריק כשותף. חודשים אחרי הפלישה לעירק נשלח קריק לבגדד – בהמלצת ג'וליאני – כדי לעזור בשיקום משטרת עירק. כשחזר, הציע ג'וליאני לנשיא בוש למנות את קריק כשר לענייני ביטחון פנים (תפקיד אותו ממלא מייקל צ'רטוף כיום) אך המינוי בוטל כשנודע על קשריו של קריק עם חברת איסוף אשפה בניו ג'רזי – חברה שלפי מידע האפ. בי. איי נמצאת תחת שליטתה של שלוחת המאפיה בניו ג'רזי. יש הטוענים היום שקשריו של ברנארד קריק עם חברת האשפה החלו כשהיה עדיין נהגו של רודי ג'וליאני, ושג'וליאני ידע על קשרים אלה לפני שמינה את קריק כמפקד המשטרה ובוודאי שהיה מודע להם כשהציע לבוש לבחור בקריק כשר לביטחון פנים.
ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא ו-"9.11". השבוע הוגש כתב אישום פדרלי נגד ברנארד קריק על עבירות שחיתות וקשרים עם המאפיה, ורבים שואלים מה יקרה לסיכויי הבחירה של ג'וליאני אם קריק יחל לזמר.

פובליציסט.
תאריך:  11/11/2007   |   עודכן:  11/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טוני סופראנו רץ לבית הלבן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הפוליטיקאים מושחתים
יודע  |  11/11/07 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושי פולטין
אדוני ראש הממשלה, אני מניחה שיש בך קצת רגש ובוודאי חשת באיזו שהיא אי נוחות כשלא לחצו את ידך, אז תאר לעצמך מה אנו, המורים, חשים כאשר תקופה כל כך ארוכה, אתה ממשיך להתעלם מאיתנו?!
נמרוד איזיקוביץ
אנשי אקדמיה, תרבות ותקשורת המקדשים את הליברליזם, האינדיבידואליזם וזכויות הפרט והמיעוט הערבי במיוחד שקועים בריטואל מתמיד של התפעלות מהפלורליזם התרבותי הישראלי, הסבלני כל כך כלפי חברי כנסת ערבים הנפגשים עם חיזבאללה. הם כנראה לא רואים כל בעיה בפגישות עם האויב ובהתבטאויות ברורות נגד קיום המדינה היהודית ציונית, כי זה יסתור את מלחמתם חסרת הפשרות עבור זכויות המיעוט הערבי
יורם אטינגר
חוקרי האקדמיה הישראלים הריצו משך שנים את תיזת הדמוגרפיה הבעייתית בין יהודים וערבים בין נהר הירדן לבין הים התיכון. הם טועים: הדמוגרפיה מהווה נכס - ולא נטל - אסטרטגי
אביתר בן-צדף
לפי משרד הביטחון, מתנחלים אינם זכאים לקבל כספים ממשרד הביטחון להנציח את בניהם שנפלו    מפקדי הצבא מגלגלים את עיניהם, ומתפלאים על ה"השתמטות"    העלית הצבאית עושה הכל כדי להרחיק משירות ציבור, מי שאינו לטעמה
עו"ד חיים קליר
תלמיד בית ספר יסודי טבע בכנרת. להורים נודע כי קיימת פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, מספר חודשים לאחר תום תקופת ההתיישנות. האם ההורים איחרו את הרכבת, כטענת חברת הביטוח? את התשובה נותנת השופטת עירית כהן, מבית משפט השלום בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il