X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק 52% מהניגשים לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עברו את המבחן ויקבלו רשיון לעסוק בעריכת דין. עו"ד ישראל בלושטיין, מנכ"ל פרקטיס, העוסקת בהכנת משפטנים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין, אומר כי בעתיד נראה אחוזים אף יותר נמוכים: "המפץ הגדול של חלומות עורכי הדין עתיד ליצור מעמד חדש ומקופח בחברה הישראלית"
▪  ▪  ▪

אחוז ההצלחה בבחינות לשכת עורכי הדין עולה בדרך כלל על 70% אך השנה המגמה השתנתה לרעה, ובבחינה שנערכה באוקטובר הגיעו אחוזי ההצלחה ל-52% בלבד. המשמעות של 52% הצלחה בלבד פירושה כי מאות סטודנטים שהשקיעו מזמנם, כספם ומרצם מעל ל-4 שנים בלימודי משפטים אך עתה, לא יוכלו להשתמש בידע שרכשו כדי להשתלב בשוק העבודה בשל שינוי המדיניות של לשכת עורכי הדין שהחליטה לעלות באופן חד את רמת הבחינות.
"למעלה מ-500 צעירים שהקריבו שנים רבות וכסף רב כדי להגשים חלום ולהפוך לעורכי דין, עומדים היום מול שוקת שבורה ומבינים ששנות הלימודים, הסטאז' והכספים הרבים שהושקעו בשכר לימוד ירדו לטמיון... המספרים הללו צפויים לעלות בשנים הקרובות ולא ברור מה יעשו "המשפטנים המבוזבזים" בעתיד, שהרי קיימת סבירות נמוכה שהם יחזרו כעת לאוניברסיטאות ולמכללות ללמוד 4 שנים נוספות על-מנת לקבל תואר בארכיאולוגיה, למשל. אנו עדים למפץ הגדול של חלום עורכי הדין, מפץ זה עתיד ליצור מעמד חדש ומקופח בחברה הישראלית. האחוזים שאנו עדים להם בבחינת אוקטובר 2007 אינם תאונה סטטיסטית אלא מגמה שאף תלך ותתחזק בעתיד." אומר עו"ד ישראל בלושטיין, מנכ"ל פרקטיס, העוסקת בהכנת משפטנים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין.
"הבחינה שאמורה להיות בחינה של הכרות עם הפרקטיקה הפכה להיות בחינה של זכירת פרטי טריוויה: כך למשל הופיעה בה השאלה "האם תאגיד שאינו אגודה שיתופית רשאי לכלול בשם את המילה שיתופי"? התשובה לשאלה זו לפי החוק היבש היא לא, וזו גם התשובה הנכונה. בפרקטיקה, יש הרבה חברות ועמותות ששמן כולל את המילה שיתופי. מדובר בשאלות איזוטריות. בספרי הלימוד הופיעה התשובה לשאלה אך מי שמכיר את השטח היה טועה בה." מסביר עו"ד ישראל בלושטיין, מנכ"ל פרקטיס.

תאריך:  11/11/2007   |   עודכן:  11/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום הדין של עורכי הדין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זה יהיה שמור לאשכנזים
ממון  |  11/11/07 10:08
2
אוי יו יויי, נורא מסכנים
דוד מלך השכונה  |  11/11/07 12:26
3
אבל המסחארה שהולך במכללת אונו
אני לא עורך דין  |  11/11/07 14:57
4
החתולים שומרים על השמנת לעצמם. ל"ת
כמה עצוב  |  12/11/07 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק פורסטר
ג'וליאני מזכיר לנוכחים בכל נאומיו את התפקיד הפעיל שביצע בעקבות ההתקפה על התאומים. אחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות, ג'ו ביידן, לגלג עליו כשאמר בשבוע שעבר שבנאומיו של ג'וליאני כל משפט מורכב מנושא, נשוא וה-"9.11"
שושי פולטין
אדוני ראש הממשלה, אני מניחה שיש בך קצת רגש ובוודאי חשת באיזו שהיא אי נוחות כשלא לחצו את ידך, אז תאר לעצמך מה אנו, המורים, חשים כאשר תקופה כל כך ארוכה, אתה ממשיך להתעלם מאיתנו?!
נמרוד איזיקוביץ
אנשי אקדמיה, תרבות ותקשורת המקדשים את הליברליזם, האינדיבידואליזם וזכויות הפרט והמיעוט הערבי במיוחד שקועים בריטואל מתמיד של התפעלות מהפלורליזם התרבותי הישראלי, הסבלני כל כך כלפי חברי כנסת ערבים הנפגשים עם חיזבאללה. הם כנראה לא רואים כל בעיה בפגישות עם האויב ובהתבטאויות ברורות נגד קיום המדינה היהודית ציונית, כי זה יסתור את מלחמתם חסרת הפשרות עבור זכויות המיעוט הערבי
יורם אטינגר
חוקרי האקדמיה הישראלים הריצו משך שנים את תיזת הדמוגרפיה הבעייתית בין יהודים וערבים בין נהר הירדן לבין הים התיכון. הם טועים: הדמוגרפיה מהווה נכס - ולא נטל - אסטרטגי
אביתר בן-צדף
לפי משרד הביטחון, מתנחלים אינם זכאים לקבל כספים ממשרד הביטחון להנציח את בניהם שנפלו    מפקדי הצבא מגלגלים את עיניהם, ומתפלאים על ה"השתמטות"    העלית הצבאית עושה הכל כדי להרחיק משירות ציבור, מי שאינו לטעמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il