אתמול בחדשות הראו פקיד ממשלה משתלח במורים ומדבר אליהם בזלזול. מה שראיתי הדיר שינה מעיני לא רק בשל העלבון שאני חש עבור המורים אלא מפני שנוכחתי לדעת שהבעות הפנים והטון היו מוכרים לי מחמת העובדה שכך בדיוק מתייחסים היום בני הנוער למוריהם.
שחיקת המורים לא נגמרת בשכר אלא בכל שנה נעשית שחיקה בסמכותם ובמעמדם. אולי בגלל הפוליטיקלי קורקט או הכסת"ח ההורגים אותנו באיטיות כבר יותר מעשור, אולי בגלל מורה אחד שלפני כמה שנים פגע בתלמיד, המורים מוצאים עצמם מדי שנה עם פחות כלים משמעתיים והתלמידים חשים בכך ומתנהגים בהתאם.
כולנו יודעים שהמצב החינוכי של הנוער כיום
ירוד, שהפשיעה מחמירה. אולם עדיין משום מה כאשר מדברים על כך שאנו זקוקים למורים איכותיים יותר ולשם כך יש להפוך את מקצוע ההוראה למכובד יותר, מתוגמל ומגובה, קופץ לו איזשהו שד בתוכנו וגורם לנו לומר "אבל יש לכם חופש גדול".
אפילו הכתבים בחדשות לא התאפקו והשתמשו בביטויים כמו "והמורים בשלהם". מה אתכם? שכחתם שהם התקווה של ילדינו? נדמה לי, ואולי אני טועה, שמעמדו של שחקן כדורגל בעם הספר גבוה בהרבה מזה של מחנך, ואולי הוא אפילו מרוויח יותר. נדמה לי גם, ושוב אולי אני טועה, שתרומתו של אותו שחקן לעתידה של המדינה ולעתידם של ילדינו קטנה בהרבה מאלה של המורים עם כל הכבוד שהוא מביא לנו בזכותו במונדיאל.
אי אפשר שלא להעריץ קבוצה זאת, שנראה שהם אחרוני האכפתיים, אנשים שבמשך שנים נשכו שפתיים מתוך אמונה שהם מצילים נפשות בהיותם מורים לחיים על כך שהחזיקו מעמד עד עכשיו מול חברה אדישה, ללא גיבוי ומול הורים המסרבים להכיר בעובדות ושבמקום לשים לב לנורות האזהרה המדווחות ע"י המורים, תוקפים אותם ונאבקים בהם בחשבם שבכך הם "מגוננים" על ילדם, ילד שבעוד מספר שנים יגיע לצבא ללא משמעת וללא יכולת לקחת אחריות ושהלוואי שיצא משם בריא ושלם.
אנחנו צריכים לקוות שהפעם לא יישברו, אפילו במחיר המשך השביתה, מפני שאז נקבל מורים שחוחים עוד יותר עם לחץ עבודה בלתי אפשרי.
זה נכון שצריך כסף לביטחון, נכון גם שהילדים שלנו עומדים להתמודד עם אתגרים קשים משלנו ככל שהמצב הביטחוני מחמיר. אולם בדיוק בשל כך עלינו לחזקם ולציידם במיטב הכלים להתמודדות עם אתגרים אלה.
הבה ניקח אחריות, ונלך ללמוד מהנמלה ולא מהצרצר, להשקיע כעת כדי שיהיה יותר מאוחר כשקשה. בואו נכבד את המחנכים קצת יותר אפילו אם אנחנו בממשלה כי ילדינו מתבוננים בנו ולעיתים אפילו לוקחים מאתנו דוגמא.