X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יכול מאוד להיות שאריה בר מתנהל באופן שאיננו שונה מקודמיו בתפקיד. ויכול להיות שכן. אבל בכל מקרה הוא צריך להשיב על אי-אלו שאלות הנוגעות להחלטותיו
▪  ▪  ▪

לאריה בר היתה משאת נפש: להיות ראש עיריית באר-שבע. ב-1993 הוא ניסה מול איז'ו רגר ז"ל, אבל זה לא הלך לו. ב-2003 הוא הצטרף לרשימתו של יעקב טרנר יבדל"א, אולי בתקווה שטרנר יפרוש וימליץ עליו בפני ציבור הבוחרים, אבל גם אז זה לא הלך לו. והיום? היום הוא רק משמיע קולות של "אני לא פוסל", "פונים אלי", "לוחצים אותי". בקיצור, "אני לא מוכן ללכלך את הידיים שלי כדי להיות ראש העיר, אבל אתם תמשיכו להזכיר את שמי כמי שהוא 'מועמד ראוי' ו'הפסד של הציבור שהוא לא'".
לפני כחצי שנה בערך פרסמתי במקומוני הנגב שתי רשימות שעניינן אריה בר. בשתיהן כתבתי כי אריה בר ראוי ומתאים להיות ראש עיריית ב"ש, הן מבחינת הביצוע והן מבחינת יכולת הניהול. "רק שיודיע כי הוא מתמודד", זעקו אז מילותי. לצערי ולעניות דעתי, טעיתי אז באחת מאבחנותי: יכולת הניהול שלו היא קטסטרופאלית, לפחות בהסתמך על מספר החלטות שלו הנוגעות לכמה ראשי רשויות מהדרום (אפשר גם למנות החלטות שלו בתקופת היותו מנכ"ל משרד השיכון ואריאל שרון שר השיכון, אבל זו כבר אופרה אחרת, כי גם הסיטואציה היתה אחרת, שונה ועם "דד ליין").
לפני מספר חודשים הדיח אריה בר את ראש עיריית אופקים אבי אסרף. בר עשה זאת, למרות שאסרף איננו האחראי הבלעדי, גם לא הראשי, למצבה של אופקים: האיש קיבל "ירושה" מקודמיו יאיר חזן (שתי קדנציות) ומיכה הרמן. האם בר לקח זאת בחשבון כשקיבל את החלטתו, או כשהמליץ לשר הממונה עליו? לא עושה רושם במיוחד שכן, מה גם שאסרף נמנה עם אלו שהעדיפו להישאר בליכוד ולא להצטרף למפלגתו החדשה של מאיר שטרית, קדימה. אני לא חושד בכשרים, אבל אסרף כן ולא חייבים לבטל על הסף את חשדו זה.
לפני כארבעה חודשים הדיח שר הפנים הקודם רוני בראון את ראש עיריית טייבה עבד אל-חכים חאג' יחיא, ובמקומו מינה את גונדר (בדימ.) שלמה טוויזר כיו"ר הוועדה הקרואה. טוויזר מצא עצמו נאבק במספר חזיתות ביישוב הפרובלמטי, כצפוי, אבל לא פילל כי דווקא מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, ימנה לו (לטוויזר) נאמן.
במילים פשוטות, במקום שבר יגיד לטוויזר - "נכשלת, לך הביתה", מה שהוא לא בהכרח נכון, הוא העדיף למנות מעליו נאמן כדי שיפקח על פעולותיו הכספיות. מעשה זה של בר מזכיר לנו מן הסתם, את המינוי של אלוף משה קפלינסקי למפקח על פעולותיו של אלוף פיקוד צפון אודי אדם במהלך מלחמת לבנון השנייה, וזאת במקום להגיד לאלוף אדם - "נכשלת, לך הביתה". סוג של אנומליה.
עד לפני מספר שבועות היתה הגברת פלורה שושן בטוחה כי היא נפרדת או-טוטו מכיסאה במצפה רמון, אבל לשמחתה זה לא קרה. מדוע? לא הכי חשוב, אבל בצדק זה לא קרה, כי היא לא צריכה להיות אחראית למעשיו של בעלה, שהוא קודמה בתפקיד. אבל אם מישהו בכל זאת מתעקש לדעת מדוע אבי אסרף כן הלך הביתה, אבל לא הגברת שושן, נספר לו כי לאסרף אין אח שעד לא מכבר היה יו"ר מפלגה ושר ביטחון, אבל לשושן דווקא יש. יתרה מזאת: בידי מצויה עדות מהימנה של אחד מעובדי משרד הפנים, ולפיה ח"כ עמיר פרץ נצפה לפני מספר שבועות במשרדו של השר שטרית. הם בטח לא דיברו על ועדת וינוגרד או על המצב בשדרות.
בזמן כתיבת שורות אלו בג"צ טרם דן בעתירתו של ראש עיריית ערד המודח, ד"ר מוטי בריל, נגד הדחתו ע"י משרד הפנים. במהלך תוכנית רדיו נשאל אריה בר על סיבות הדחתו של בריל. בר השיב כי הוא הגיע למסקנה שבריל לא יוכל להעביר את התקציב לשנת 2007, זימן אותו לשימוע ובסיומו החליט על הדחתו. באותה תוכנית תלה בר את קולר האשמה באי העברת התקציב במועצת העיר בבריל עצמו. בעקבות האשמותיו של בר יצרתי קשר טלפוני עם בריל ושוחחנו על הנושא. בריל נשבע לי כי מעולם - מ ע ו ל ם - לא נעשה לו שימוע כלשהו, לא ע"י בר ולא ע"י השר שטרית. הופתעתי מאוד. הופתעתי עוד יותר, כאשר בריל סיפר לי סיפור הנוגע לאותו שימוע לכאורה, או אם תרצו "שימוע וירטואלי", שבר טען כי ערך לו. הסיפור של בריל חופף לפחות סיפור אחד ששמעתי על בר, שבו המשמעות הכפולה של הנאמר צרמה יותר מכל אי-אמירת אמת.
אריה בר רצה להיות ראש עיריית ב"ש?! אריה בר מת להיות ראש עיריית ב"ש, אבל זה לא יקרה, סביר להניח, כי מי שלא נכנס למים לא יוכל ללמוד לשחות - ואריה בר לא מוכן להיכנס למים, מחשש שיתגלו לו כמים עכורים או עמוקים. אז מה עושים עד אז? אצל אריה בר, שיותר ויותר מתגלה כמנהל גרוע וכמי שהחלטותיו לא תמיד עולות בקנה אחד עם השכל הישר, מאמצים את הבדיחה על החייל ההוא, לא חשוב מאיזו עדה, שנפלט מקורס טיס. בא אליו מפקדו והעניק לו את הפריבילגיה לבחור לו איזה חיל שהוא רוצה. "אני רוצה רק נ"מ", אמר החייל המודח. "מדוע דווקא נ"מ?", תהה מפקדו. "כי אם אני לא טס, אז אף אחד לא טס", השיב החייל המודח. פירוש רש"י: אם אריה בר לא ראש עיר, אז אף אחד בנגב או מהנגב (טוויזר) לא יהיה ראש עיר.
יכול מאוד להיות שאריה בר מתנהל באופן שאיננו שונה מקודמיו בתפקיד. ויכול להיות שכן. אבל בכל מקרה הוא צריך להשיב על אי-אלו שאלות הנוגעות להחלטותיו, הן לגבי תוכניותיו הפוליטיות מקומיות והן לגבי אלו שאותן הוא מקבל במסגרת תפקידו כמנכ"ל משרד הפנים ונוגעות לעתידם של כמה ראשי רשויות. הציבור מחכה.

תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערפל שאריה בר צריך לפזר
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אריה בר
קלרה העיוורת  |  15/11/07 12:44
2
אריה בר
שושה  |  15/11/07 13:33
3
הכישלון יתום.
כנס/ו או-פק(י)מי  |  15/11/07 16:47
4
בכל הנוגע למוטי בריל
אחד שיודע  |  15/11/07 17:09
 
- מוטי בריל
גם אני יודע  |  15/11/07 22:23
 
- מה שלא מספרים על בריל
מי שצריך לדעת  |  16/11/07 05:19
 
- תגובה לאחד שיודע
עמוס שריג  |  17/11/07 18:07
5
נקודה ל"אחד שיודע"
אחד שלא מבין  |  15/11/07 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
במסילות החינוך ודרכי יישום    עיונים בספר בראשית - פרשת תולדות תשס"ח
יאן קליימן
להלן נתון שיכול לעניין את מי ששוקל לתבוע את סניף הבנק שלו: למעלה מ-90% מכתבי התביעה נגד הבנקים אינם מגיעים כלל לבית משפט אלא מסתיימים בפשרה - אותה יוזם הבנק בעצמו
ראובן לייב
עליזה שטרן, בת 82, פדגוגית ופסיכולוגית מוסמכת, מתווה באמצעות הכירולוגיה את דרכם של אנשים, כאשר כל ההכנסות - קודש למוסד לילדים קשי חינוך בדרום הארץ
אלעזר לוין
לו למד רפי איתן את ההיסטוריה, היה מבין שאין בסיס לדרישה לקבל עוד כסף מגרמניה "לקליטת עולים"    אם בכלל, אפשר לדרוש ממנה לשלם את חלקה של גרמניה המזרחית בתביעה    בכל מקרה, ספק גדול אם יש הצדקה לתביעה זו
עו"ד אברהם פכטר
לפי הצעה לתיקון חוק האזנות סתר - שיחות שנקלטו באקראי, או אגב שיחות עם בעלי מקצוע שיש להם חיסיון - יופסקו ההאזנות והחומר יועבר לעיונו של שופט שנתן את האישור להאזנת סתר - להחלטה. העיתונאים דורשים - להכניסם לתיקון כבעלי חיסיון ולדעתי בצדק. ראה בג"צ ציטרין כתקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il