X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו הקשיב מחמוד עבאס לעצותיה של ישראל ונקט בצעדים המתאימים המתחייבים ברצועת עזה, היה מסכל בזמן את כוונת החמאס להשתלט על הרצועה
▪  ▪  ▪

עוד את כוונותיו להשתלט גם על שטחי יהודה ושומרון. ארבעה חודשים חלפו מאז השתלט הארגון בכוח על רצועת עזה ונראה ש"התיאבון בא עם האוכל". מנהיגי החמאס מדברים על כך בגלוי. הד"ר מחמוד א-זהאר, מבכירי הארגון, אומר כי ארגונו מייצג את רוב העם הפלשתיני ולכן זכותו לשלוט גם על הגדה המערבית, מנהיגים אחרים של החמאס מבטיחים כי בשנה הבאה יתפללו במוקאטעה ברמאללה והתחושה בקרב הנהגת החמאס היא כי המשימה הזו היא בהחלטת בהישג יד.
סעיד ציאם, שר הפנים בממשלה המודחת של איסמעיל הניה ברצועת עזה, שנחשב לאחת מהדמויות החזקות בארגון החמאס, מזהיר בראיון לעיתון "א-שרק אלאווסט" כי אם המצב בגדה לא ישתנה והרשות הפלשתינית של מחמוד עבאס לא תפיק את הלקחים הדרושים "יהיה פיצוץ גם בגדה".
הרשות הפלשתינית לוקחת ברצינות את איומי החמאס. ממשלת סלאם פיאד הציבה כמשימה רשמית בפני מנגנוני הביטחון שלה את מניעת השתלטותו של ארגון החמאס על ערי הגדה. בארגון החמאס מאשרים את הדיווחים כי הרשות הפלשתינית עצרה בשלושת החודשים האחרונים כמה מאות פעילי חמאס בגדה. לא מדובר רק בפעילים של הזרוע הצבאית. מדובר גם בפעילים של הזרוע הפוליטית ושל מנגנון ה"דעווה" של הארגון כמו אימאמים של מסגדים, דרשנים, חכמי דת, מרצים ומורים ועוד.
בחקירות של גורמי הביטחון הפלשתינים התברר כי ארגון החמאס מנסה להקים בערי הגדה תשתית של "הכוח המבצעי" בדומה לכוח השולט ברחובות רצועת עזה. חלק מהחוליות שנעצרו היו "חוליות רדומות" שצברו כלי נשק וחומרי נפץ והמתינו ליום פקודה והוראות ממפקדת הארגון ברצועת עזה. החוליות האלה לא עשו שימוש בנשק נגד חיילי צה"ל והוא יועד אך ורק למשימה העיקרית של השתלטות על הרשות הפלשתינית ומתקניה בערי הגדה.
אחת המטרות העיקריות לכך שהרשות הפלשתינית מיהרה להכניס דווקא לשכם כוח משטרה חדש המונה כ-300 אנשי ביטחון הייתה מידע מודיעיני כי ארגון החמאס מתכנן בקרוב להשתלט על העיר שכם. מנגנון הביטחון הכללי הפלשתיני בעיר עצר כמה חוליות של החמאס בעיר ותפס ברשותן כלי נשק וחומרי חבלה. אנשי הביטחון הפלשתינים פשטו על מגורי הסטודנטים של אוניברסיטת א-נג'אח בשכם ובחיפוש בחדריהן של סטודנטיות מארגון החמאס נתגלו כמויות גדולות של חומרי הסתה נגד הרשות הפלשתינית. במקום נתפסו גם כרוזים מזוייפים של ארגון הפתח שנועדו ליצור סכסוכים בין חברי הארגון. כמו כן, מתחת למסגד במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לעיר נתגלתה מנהרה ובה מדים צבאיים וחומרי הסתה של החמאס.
מסתבר שהרשות הפלשתינית יכולה להילחם בחמאס ברצינות אם היא רק רוצה בכך. כשמדובר בכך שארגון החמאס מתכנן להפיל מכיסאו את הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס ולהשתלט על מעוזיו האחרונים בערי הגדה, לא מהסס מחמוד עבאס אפילו לרגע, הוא מסיר את הכפפות ומורה לאנשיו להילחם בחורמה בחמאס.
עבאס גם הכריז כי החמאס הוא ארגון טרור לאחר שנחשפה תוכנית של החמאס להתנקש בחייו. אילו הקשיב מחמוד עבאס לעצותיה של ישראל ונקט בצעדים המתאימים המתחייבים ברצועת עזה, היה מסכל בזמן את כוונת החמאס להשתלט על הרצועה. עכשיו כשהקרקע בוערת מתחת לרגליו מוכן הנשיא עבאס להקשיב גם לעצותיה של ישראל וגם לעצות האמריקניות. המתאם הביטחוני המיוחד הגנרל האמריקני קית' דייטון, שנכשל ברצועת עזה ולא הצליח לעצור שם, ביחד עם אנשיו של מחמד דחלאן, את השתלטות החמאס, מייעץ, באופן קבוע, לאנשי הביטחון הפלשתינים ובעזרת מדריכים אמריקנים ממשיך לאמן שוטרים פלשתינים נוספים ביריחו. שוטרים אלה אמורים להתפרס בעתיד בערי הגדה לאחר קבלת אישור מישראל. אבל אל לה לישראל להפחית את הלחץ על הנשיא עבאס ואנשיו בכל הקשור במלחמה בטרור.
הנה כשעבאס רוצה הוא יכול. אם הוא רוצה להיות הפרטנר הוא חייב לדעת לספק גם את הסחורה. לעצמו, כפי שראינו, הוא כבר יודע לדאוג. הגיע הזמן שידאג גם לתהליך המדיני.

תאריך:  21/11/2007   |   עודכן:  21/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס נגד החמאס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יוני בן מנחם, שלום. אתה אדם
שאול אבידור  |  21/11/07 12:58
2
בן מנחם כותב הרבה על כשנינו אב
נב  |  21/11/07 13:52
3
פיצול הפלשתינים מקשה על הקשר
דואג לגלעד שליט  |  21/11/07 20:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
רשמים מיום אמן בשדרות 19.11.07
אורי ירום
ראש עיריית חיפה ניחם ומצר על כך שמזה כשנתיים מתוכנן לקרוא על שם סאדאת רחוב בעירו (נשמע כך ברדיו 18.11.2007) והנושא מתעכב. לקרוא רחוב על שם רחבעם זאבי - סרב בתוקף!
עו"ד דב אבן-אור
דהיינו - האלימות היא נגזרת של השחיתות
עו"ד יוסי דר
אכן, יש להתנגד לחקיקת חוקים חשובים בעלי השלכות קונטיטוציוניות - ללא דיון ציבורי ראוי. אבל יש להתנגד גם לצביעות של השופטים המבקרים
דניאל בלוך
הגיע הזמן לאשר חוקה מקיפה ומחייבת שקובעת אמות מידה לכל פעילויותיהן של שלוש הרשויות ואשר לא ניתן לשנותה בקלות ובחיפזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il