X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רווחי ברקשייר האתווי זינקו ב-43% באפט חולק שבחים להנהלה: צריך לתת את הקרדיט לאיתן ורטהימר, יעקב הרפז ודני גולדמן
▪  ▪  ▪
וורן באפט [צילום: AP]

ברקשייר התאוויי, חברת ההחזקות של המשקיע הנודע וורן באפט, דיווחה על זינוק של 43% ברווחיה ברבעון הרביעי, הודות לרווחים על השקעות בשוק הנגזרים, ולהימור של באפט בשנה שעברה על מגזר הרכבות האמריקני, עם רכישת חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה. רווחי ישקר הישראלית, שנרכשה על-ידי באפט ב-2006, זינקו ב-159% ב-2010 כולה, ולהערכת ברקשייר צפויים לעלות על רמתם לפני המיתון העולמי השנה.
הרווח הנקי של ברקשייר התאוויי הסתכם ב-4.38 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, ושם קץ לשני רבעונים רצופים של ירידות ברווח. הערך המאזני של ברקשייר, מדד הבוחן את הנכסים פחות החבויות, גדל ברבעון והגיע ל-157.3 מיליארד דולר, לעומת 149.7 מיליארד דולר בתחילת הרבעון. גידול ברווחים ועלייה במניות המוחזקות על-ידי החברה היו הגורמים העיקריים לגידול ההון של החברה. חטיבת ברלינטון תרמה רווח של 1.03 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, כפליים מרווחיה של ברלינגטון ברבעון המקביל ב-2009, כאשר עוד הייתה חברה עצמאית.
"גולת הכותרת של 2010 הייתה רכישת ברלנגטון נורת'רן סנטה פה, רכישה שהצליחה מעל ומעבר לציפיותי", כתב באפט במכתב למשקיעים שפורסם לצד דוחות החברה. ברלינגטון, חברת הרכבות השנייה בגודלה בארה"ב, נרכשה בשנה שעברה על-ידי באפט תמורת 26.5 מיליארד דולר. בעת ביצוע הרכישה, הטילו רבים ספק ברווחיות של הימור זה, אך באפט התעקש כי הוא "מאמין בכלכלה האמריקנית", שעל הצלחתה מבוססת הצלחת חברות כמו ברלינגטון. שיבתה של כלכלת ארה"ב לצמיחה, הובילה לגידול ברווחי חטיבת התובלה של ברלינגטון ב-3 הרבעונים הראשונים של 2010, ולחיזוק ההימור של באפט.
"בשנה שעברה, אל מול פסימיות רבה לגבי הכלכלה האמריקנית, ברקשייר הדגימה את האמונה שלה בכלכלה בהשקעות הון בסך 6 מיליארד דולר, 90% מהן בתוך ארה"ב", כתב באפט בדוח. "הכסף תמיד יזרום אל עבר הזדמנויות, ויש שפע שלהן בארה"ב".
הרווחים מהימורים על שוקי המניות, שולשו ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל ב-2009, והסתכמו ב-2.49 מיליארד דולר. באפט ידוע בכשרונו להמר על שוקי המניות, שהפך את ברקשייר מחברת טקסטיל קטנה לחברת ענק בשווי כ-200 מיליארד דולר עם פעילויות נרחבות בתחום הביטוח, ההלבשה, התעופה והייצור. החברה מנהלת תיקי מניות, אג"ח ונגזרים, ומנהלת גם יותר מ-70 חברות הנמצאות בבעלותה.
הצמיחה בהון החברה הובילה לצבירת קופת מזומנים שמנה, בהיקף של כ-38 מיליארד דולר, שעשויה לעודד את באפט לבצע רכישות גדולות נוספות, אולי שוב מחוץ לגבולות ארה"ב. רכישת יצרנית ציוד חיתוך המתכות הישראלית ישקר ב-2006, הייתה רכישתו הראשונה של באפט מחוץ לארה"ב, ומאז הוא בוחן גם אפשרות להשקיע בחברות נוספות, בין היתר בסין. עם זאת, המשבר הכלכלי העולמי השהה ניסיון זה, כאשר ברקשייר סבלה מכמה רבעונים של ירידה ברווחים ואף הפסדים.
ישקר נהנתה משנה מצויינת, כתב באפט בדוח. "מכירות ישקר משתפרות ברחבי העולם, ובייחוד באסיה. את הקרדיט לביצועים יוצאי הדופן - עליונים לאלו של מתחרותיה העיקריות של ישקר - ראוי להעניק לאיתן ורטהימר, יעקב הרפז ודני גולדמן", נכתב בדוח. חטיבת הייצור, שישקר נכללת בה, נהנתה מהכנסות בסך 66.6 מיליארד דולר ב-2010, עלייה של 8%.
במכתבו למשקיעים, התייחס באפט בן ה-80 לבעיית הירושה בברקשייר, שעיקר הצלחתה מיוחס על-ידי רבים לו אישית. הוא כתב כי מנהל ההשקעות שגוייס לשורות החברה בשנה שעברה, טוד קומבס, ינהל בינתיים 1-3 מיליארד דולר מתיק ההשקעות הכולל של ברקשייר, שהיקפו 158 מיליארד דולר. באפט הוסיף כי בכל מקרה, ברקשייר תתקשה לשחזר את הצלחתה מהשנים המוקדמות, כיוון שהיא כעת הרבה יותר גדולה ויציבה.

פורסם במקור: TheMarker
תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 159% ברווחי ישקר ברבעון הרביעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יוזמה לאפשר תנועת אוטובוסים בשול הדרך בדרום כביש החוף נבחנת במשרד התחבורה    המטרה: להקל על תחבורה ציבורית בכניסה לתל אביב
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן נתניה הסתכל על חצי הכוס המלאה אחרי ה-0:0 מול עכו: קשה במשטח הזה
עידן חגי
מאמן ב"ש אחרי ה-0:0 אצל רמת גן: מאוכזב, אך אין שום סיבה לפאניקה
מערכת אתר ערוץ הספורט
באריוס, שאהין והומלס כבשו לזכות המוליכה. 1:1 בין נירנברג לשאלקה
עידן יוסף
תזכורת: כבר ב-2006, כאשר פרשת קצב הייתה בעיצומה, שלח הרב טאו מכתב תמיכה למשה קצב    מאז - לא שינה את עמדתו למרות המתקפה התקשורתית
רשימות נוספות
ישקר חוזרת אחרי חצי שנה ל-5 ימי עבודה  /  עידו סולומון
עובדי ישקר יצאו לחופשה מרוכזת בת 3 שבועות  /  עידו סולומון
משפחת ורטהימר הדיחה את שרי אריסון מראשות הרשימה  /  עידן יוסף
האמת על ישקר  /  רו"ח דיביני, עו"ד ליבוביץ'
על עסקת ישקר ויחסי ציבור   /  אופיר שפיגל
המס בעסקת ישקר   /  עו"ד ורו"ח רמי אריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il