X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שאיש רוח ישראלי ירבה לכתוב נגד יסודות הציונות, ככל שיטיל את כובד ההאשמה בסיכסוך המתמשך על מדינתו ובני עמו, ככל שינקוט עמדות או"מיות ("הקיצונים שלנו ושלהם"), כן יהיה מקובל יותר בקהילה הבינלאומית, וקהיליית מעניקי הפרסים היוקרתיים בכללה
▪  ▪  ▪
עוז. בדרך לפרס נובל

לקראת ועידת אנאפוליס פרסם הסופר עמוס עוז, החותר כידוע לזכייה בפרס נובל לספרות (ונאחל לו שאכן יזכה), מאמר בידיעות אחרונות תחת הכותרת "הזמן פועל לטובת הקיצונים".
אינני יודע אם המאמר יקדם את השלום-על-פי-עוז, אבל בוודאי יתרום לקידומו של עמוס עוז אל היעד הנכסף - הוספת הפרס היוקרתי ועתיר הממון למדף הפרסים הבינלאומיים בביתו בערד.
מה לפרס על ספרות בטהרתה ולמאמר פובליציסטי שנוי במחלוקת? מה הקשר בין נובל לאנאפוליס? פשיטא: ככל שאיש רוח ישראלי ירבה לכתוב נגד יסודות הציונות, ככל שיטיל את כובד ההאשמה בסיכסוך המתמשך על מדינתו ובני עמו, ככל שינקוט עמדות או"מיות ("הקיצונים שלנו ושלהם"), כן יהיה מקובל יותר בקהילה הבינלאומית, וקהיליית מעניקי הפרסים היוקרתיים בכללה.
עמדותיו של עמוס עוז אינן חדשות. הוא חתום על מרבית מודעות הסופרים, בעיקר בהארץ, הקוראות לוויתורים ישראלים ללא כל פשרה. לא מכבר, למשל, קרא עם חבריו לנהל משא-ומתן עם ה"חמאס" הבזוי ו"להפסקת ההתקפות ההדדיות". במילים אחרות: הלימה בין צה"ל ל"גדודי אל-אקצה".
סופרי ישראל, בהרכבים משתנים (ולאחרונה עם תגבורת בדמותו של "החוזר בתשובה" איל מגד), מתייצבים דרך קבע נגד תשתיות-הרוח של עמם - תופעה שאין לה אח ורע בעולם, בוודאי לא בעולם הערבי. כלום שמעתם על סופר מצרי, פלשתיני או סורי, שיצדיק במשהו את הצד הישראלי, יקרא לוויתורים ערביים על קמצוץ של טריטוריה, במטרה להגיע לשלום?
העמדה ה"מוסרית", כביכול, שנוקטים סופרי ישראל היא עמדה בלתי מוסרית ובלתי ציונית. סופרינו ברובם מייצגים תופעה חולנית של הלקאה עצמית, שגברה בשני העשורים האחרונים: ניצול שמם ומעמדם כדי להחליש את הרוח הלאומית, מחד-גיסא, וכדי לפגוע בכושר המיקוח שלנו במו"מ עצמו, מאידך-גיסא.
אין מבינים אצלנו - ובמיוחד הסופרים רודפי השלום - את מידת האנוכיות הערבית ואת ההתעקשות הערבית על כל סמ"ר של "אדמה קדושה". אין אנו יורדים לעומק האיבה המוסלמית כלפינו, "הכופרים". שום הסכם שלום לא יפיג אותה. היא מוטמעת בכל מאות מיליוני המוסלמים, המחכים לבוא רגע חיסולנו.
אין אנו נותנים די את דעתנו על כך, שדוקא החוגים המתקדמים במדינות הערביות, אנשי הרוח והמקצועות החופשיים, נמנים עם גדולי שונאינו ומחרימינו. שום הסכם שלום ושום מאמר נלוז, חנפני ומביש בעיתון עברי, בחתימת עוז או יהושע, לא ישנה מציאות זו ברחבי האוקיאנוס הערבי. עיינו ערך מצרים והשלום הקר והמנוכר, שיש לנו עמה.
בקרב קהיליית סופרי ישראל, עמוס עוז הוא התועה הגדול במובן זה. במאמרו הוא מדבר על "הקיצונים מכאן ומכאן", על "עיקר חובת ההתקדמות רובץ על כתפיה של ממשלת ישראל" ועל כך ש"אבו-מאזן חלש רק כל עוד אנחנו מחלישים אותו". עוז, אף כי יכחיש זאת בוודאי, ממקם עצמו בעמדותיו הפוליטיות לא בצד הישראלי ולא בצד הערבי. הוא משחק את תפקיד מזכ"ל או"ם.
הפתרון נעדר העוז שהסופר העברי מציע הוא, כמובן - קבלת כל הדרישות הערביות עד האחרונה שבהן. אם כן, לאיזה צורך דרוש מו"מ כאשר התוצאות, אליבא דעוז והערבים כולם, ידועות מראש? במה שונה עוז מהקולגים שלו בקהיר או בדמשק, שתומכים באותן עמדות בדיוק? האם הוא ער לשנאה היוקדת כלפינו, המטופחת בשיטתיות בבתי-הספר הערביים - אשר שום נסיגה, שום ויתור, שום הסכם, לא יפיגוה בעתיד?
עמוס עוז וחבריו, במאמריהם, במודעותיהם, במפגשיהם, בוודאי מנצלים את חולשת הממשלה והעומד בראשה, כדי לעודד אותם "לחולל בנחישות שינוי היסטורי". ואכן, מדיניות הממשלה הנוכחית עולה בקנה אחד עם העמדות שהציג המועמד-לפרס-נובל במאמרו האחרון, שנועד להמריץ אותה ללכת עד הסוף.
מדינת יהודים, אשר כהמלצת עוז ואולמרט, מוחלת מראש על זכותה בירושלים השלמה, במערת המכפלה, בבית-אל ובאריאל - אין לה, בוודאי לא בעיני בני-השיח שלה באנאפוליס, זכות קיום גם בגבעתיים ובערד. יש לה כנראה רק זכות לקבל מחמאות ולטיפות, פרסים ותודות, בתנאי שתתכנס לגבולות 67.
במאמריו בעיתונות היומית שלנו, בענייני דיומא הבוערים, עמוס עוז מגביר סיכוייו להשגת היעד הנכסף בעיניו - פרס נובל (אולי לשלום ולא לספרות?). ואולם הדרך לאנאפוליס הטקסית וממנה לנסיגה המוחלטת, מחזירה אותו ואותנו אל אוסלו הזכורה לרע, עם מאות החללים הישראלים קרבנות הטרור הפלשתיני, שבא בעקבותיה.
שם, בבירת נורווגיה הקרה, אכן עשוי הסופר מערד לקבל (בשנה הבאה?) את הנובל, גם כפרס לישראל הנובלת, על קידום מהלכי נסיגה, שעליהם המליץ בעוז לפני ראשיה.

תאריך:  28/11/2007   |   עודכן:  28/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לנובל עוברת באנאפוליס
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל החליט לסיים עם המדינה
ע.ג1  |  28/11/07 10:23
2
יישר כוח, יוסי, על מאמר מאלף!
ד"ר רון בריימן  |  28/11/07 14:23
3
הליכוד מיישם השקפותיו של עוז
דורון ט  |  28/11/07 18:59
 
- שובו של הפרזיט הבכיין והמתוסכל
ששון גבאי  |  29/11/07 10:42
4
נבל ברשות הספרות.
צביקה100  |  28/11/07 20:24
5
נבל ברשות הספרות.
צביקה100  |  28/11/07 20:30
6
עוז למד מרבין פרס בילין ושרון
מב"י  |  28/11/07 22:09
7
אין עוז לעוז
מרק טווין  |  29/11/07 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
באנאפוליס פעל אולמרט למען הישרדותו    אולמרט מהמר כדי לשרוד ולשם כך הוא מסכן גם את האינטרסים החיוניים של ישראל    אולמרט מנסה לחמוק מאימת הדין ומנסה לסנדל את היועץ המשפטי לממשלה ואת המערכת הפוליטית
יהונתן דחוח-הלוי
למרות שהמחלוקת בנושאי הליבה נותרת שרירה וקיימת, ישראל עשויה להידרש לסגת מאזורים נרחבים ביהודה ובשומרון ולהשלים עם קיומה של מדינה פלשתינית בגבולות זמניים
ציפי לבני
שרת החוץ ציפי לבני נאמה בוועידת אנאפוליס (יום ג', 27.11.07)    קוראת לכינון שתי מדינות לשתי עמים, ביטחון מלא ושלום במזה"ת    להלן הנאום המלא
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה, עבר תיקון החוק המגדיל את מדרגות מס הרכישה ביחס לדירת מגורים - ואף מעבר למתווה הראשוני שגובש. נבחן להלן את השלכות התיקון, לרבות לעניין קבוצות רכישה
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אורי פסטליך
בפני הנישום ניצבות דילמות לא פשוטות עת שוקל הוא לפתוח במאבק משפטי נגד רשויות המס. כדי להקל עליכם החלטנו לתמצת בעבורכם את הדיברות לקבלת החלטה בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il