X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במידנת ישראל מתקיים עוול החוקי לפיו מוטל מס עקיף על ייבוא טובין הומניטאריים למדינת ישראל החלטתי לנסח תיקון לחוק שיפטור ייבוא כזה ממע"מ
▪  ▪  ▪

מלחמת לבנון השנייה. העורף מופגז במאות רקטות. עשרות חיילים ואזרחים הרוגים. אלפי פצועים. קשיים חמורים בהעברת אספקה לכוחות הפרוסים בשטח. נזק כבד למבנים. ישיבה ממושכת במקלטים מוזנחים. מקומות עבודה מושבתים. תעשיית תיירות בקריסה. שבר כלכלי עמוק.
בינתיים, בצדו השני של הגלובוס, מגייסת קבוצה של ארגונים הומניטאריים בינלאומיים תרומות בסך 20 מיליון דולר. הם רוכשים עודפים של רשת הקמעונאות ומעמיסים ריהוט, ביגוד, טיטולים, כלי בית ועוד. ושולחים לישראל 160 מכולות על ספינת ענק אחת, משלמים כ-250 אלף דולר עבור דלק ושולחים אותה לנמל אשקלון, לחלוקת סיוע לאזרחי ישראל שנפגעו, בצורה זו או אחרת, במהלך המלחמה.
אך אבוי. הספינה הגיעה ארצה ימים ספורים לאחר הכרזת הפסקת האש. גיוס תרומות בסדר גודל הנ"ל, במשך 34 ימי המלחמה, היה, כנראה, איטי מדי עבור רשות המיסים בישראל. עם הגיע המשלוח לנמל, הוטל עליו מע"מ בשיעור 15.5%, כלומר כ-360 אלף דולר. מפנייה לוועדת חריגים של מנהל רשות המיסים, נתברר כי משלוחי סיוע המגיעים בתקופת המלחמה אכן היו פטורים מתשלום מס. אך הספינה שלנו, כאמור, הגיעה באיחור של כחמישה ימים.
על-כן, נתבקשתי בשם הארגונים הנ"ל, לפנות למשרד האוצר ולבקש לפטור את המשלוח ממס. הן בשל מטרת שליחתו והן בשל היותו שלל עודפים, מחוסרי מחיר שוק. לאחר מסע שכנועים מייגע, נענה משרד האוצר חלקית לתביעתי וחייב את הארגונים במע"מ בשיעור של 10,000 דולר בלבד בגין המשלוח.
מקרה זה האיר את עיני לעוול החוקי, לפיו מוטל מס עקיף על ייבוא טובין הומניטאריים למדינת ישראל והחלטתי לנסח תיקון לחוק שיפטור ייבוא כזה ממע"מ. לא מדובר ברעיון מהפכני, כי אם בתפיסה רווחת ברחבי העולם המערבי, לדוגמא: הקונגרס האמריקני, אוסר על מדינות המקבלות סיוע הומניטארי מהממשל בארה"ב להטיל עליו מס. וכן רוב המדינות המערביות לא רק שאינן מחייבות ייבוא על תרומות אלו במס, אלא הן פועלות ומסייעות כדי לנכס תרומות אלו לעצמן.
כל מי שבקיא ברזי הכלכלה מבין את החשיבות המרובה של תיקון המציאות האבסורדית. מחד המשק כולו "ירוויח" מיבוא הטובין שכן ללא ייבוא וחלוקת הטובין לנזקקים, יאלצו הנזקקים להמשיך ולצרוך את הטובין על חשבון סיוע מהמדינה (באמצעות מוסדות הרווחה) או לחילופין תוך הגדלת התחייבויותיהם ("אוברדראפט" ומאידך הכנסות רשויות המס לא תפגענה כלל, שכן ממילא ללא מתן הפטור המוצע לא יואילו ארגוני הסעד לייבא טובין לנזקקים בארץ. וכך , משלא ייובאו טובין לארץ- לא ישולם כל מס לקופת המדינה.
על-מנת לקדם את הצעת תיקון החוק ניסינו לאתר חבר-כנסת שיגיש את התיקון כהצעה פרטית. במהלך הדיון הטרומי בהצעת החוק, הפגינו חברי כנסת מסיעות השמאל אטימות. לא רק שלא גילו נכונות לתמוך בהצעה, אלא גם התנגדו לה נמרצות. חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', ממפלגת העבודה, טענה ש"אם מדינת ישראל מבקשת להעניק טובין לנזקקים, תתכבד ותעשה זאת בעצמה, ולא תאפשר ייבוא של כל מיני סחורות." מחשבה יפה, אך בינתיים, כיצד נתמודד עם המציאות הקיימת: בתים הרוסים, כלכלה במשבר, ליקויים בצבא, גרעון תקציבי?
לשמחתי ח"כ גדעון סער אימץ את הרעיון, שיפר את נוסח ההצעה והגישו כהצעה פרטית. החוק עבר קריאה טרומית והוא צפוי לעבור את ועדת הכלכלה בקרוב, ובתקווה שעד תום המושב הנוכחי, יהפוך לדבר חקיקה ומדינת ישראל תהיה חלק מ"השוק ההומניטארי" העולמי.

הכותב הינו שותף במשרד עו"ד יהודה רווה ושות'.
תאריך:  28/11/2007   |   עודכן:  28/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב עציון
האם חברי הגוף הפיקטיבי הנקרא 'שלום עכשיו' הצהירו תצהירי שקר? ומיהם עוה"ד החתומים על תצהירים אלה? הרי גם הם עברו פה עבירה. ומה לגבי בתי המשפט, האין הם בודקים את נכונות התצהירים ולו מדגמית?
יוסי אחימאיר
ככל שאיש רוח ישראלי ירבה לכתוב נגד יסודות הציונות, ככל שיטיל את כובד ההאשמה בסיכסוך המתמשך על מדינתו ובני עמו, ככל שינקוט עמדות או"מיות ("הקיצונים שלנו ושלהם"), כן יהיה מקובל יותר בקהילה הבינלאומית, וקהיליית מעניקי הפרסים היוקרתיים בכללה
יואב יצחק
באנאפוליס פעל אולמרט למען הישרדותו    אולמרט מהמר כדי לשרוד ולשם כך הוא מסכן גם את האינטרסים החיוניים של ישראל    אולמרט מנסה לחמוק מאימת הדין ומנסה לסנדל את היועץ המשפטי לממשלה ואת המערכת הפוליטית
יהונתן דחוח-הלוי
למרות שהמחלוקת בנושאי הליבה נותרת שרירה וקיימת, ישראל עשויה להידרש לסגת מאזורים נרחבים ביהודה ובשומרון ולהשלים עם קיומה של מדינה פלשתינית בגבולות זמניים
ציפי לבני
שרת החוץ ציפי לבני נאמה בוועידת אנאפוליס (יום ג', 27.11.07)    קוראת לכינון שתי מדינות לשתי עמים, ביטחון מלא ושלום במזה"ת    להלן הנאום המלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il