X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו הכריז על הקו לאילת - אך הפרויקט נשכח במשך שנה הקמת צוות לתכנון הפרויקט הלאומי כרוכה בעלות של 10.5 מיליון שקל אך התקציב לא הועבר והתכנון לא התחיל
▪  ▪  ▪
[צילום: רכבת ישראל]
תוואי הרכבת לאילת

"קו הרכבת לאילת יהיה פוליסת ביטוח אם יתעוררו בעיות בתעלת סואץ", הכריז בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ואולם, מועד תחילת הביטוח אינו נראה באופק. ל-TheMarker נודע כי למרות החלטת הממשלה לקדם את הפרויקט במהירות - משרדי האוצר והתחבורה עדיין לא העבירו את תקציב התכנון, שנאמד ב-10 מיליון שקל.
תקציב התכנון מתעכב אף שחלפה שנה מאז שאושר בממשלה, ולמרות פניות מינהל התכנון בנושא. כתוצאה, לא נשכר עדיין הצוות שאמור להתחיל בתכנון הפרויקט - ולמעשה, פיתוח הפרויקט לא התקדם זה כשנה.
לפני שנה אישרה הממשלה את תוכנית נתיבי ישראל לרישות ישראל בעשור הקרוב במסילות ובכבישים חדשים במתכונת מצומצמת. בעקבות התנגדות האוצר, נגרע מהתוכנית מימון פרויקט קו הרכבת לאילת - שהיקפו המשוער הוא 6-7 מיליארד שקל - אך אושר תקציב לתכנונו בהיקף של כ-70 מיליון שקל. מדובר בפרויקט להנחת מסילת ברזל כפולה מנחל צין עד אילת, באורך של כ-170 ק"מ. באחרונה אף פירסם משרד התחבורה בקשה בינלאומית לקבלת מידע (R.F.I) לביצוע הפרויקט במתווה זכייני.
למרות ההחלטות והכרזות השרים - מתברר כעת כי התכנון כלל לא החל. במכתב פנימי ששיגרה לפני שלושה חודשים מתכננת מחוז דרום של משרד הפנים, האדריכלית אליסיה סיבר, כתבה כי לצורך תכנון הפרויקט יש להקים צוות מקצועי ייעודי, שיעסיק שורה של בעלי מקצוע, כמו יועץ סביבתי, אדריכלי נוף וגשרים ויועצי תנועה וכבישים.
העסקת היועצים נדרשת בין היתר מאחר שטרם התקבלה החלטה חד-משמעית לגבי הגדרת הפרויקט ותכליתו, בין היתר אם מדובר ברכבת נוסעים או מטענים בלבד, על כל השלכותיה הנוגעות לפיתוח העתידי של הנמל הימי, שדה התעופה בתמנע, כריית מנהרה תחת אילת, חשמול הפסים ובניית תחנות נוסעים. כמו-כן, נדרש צוות התכנון להחליט על תוואי הרכבת, בחינה של תוואי מסילות נוספות עתידיות באזור ומיפוי רגישויות סביבתיות.
ללא שירותי דיור ולוגיסטיקה (ריהוט ומשרדים), ולפי תעריף החשב הכללי - והערכת שעות ההעסקה שצוינו במכתב (360-1,700 בשנה) - מדובר בעלות של 3.5 מיליון שקל בשנה. בהנחה שתהליך התכנון יהיה מהיר ויימשך שלוש שנים, מדובר בתקציב של 10.5 מיליון שקל. שירותיהם של מרבית בעלי מקצוע אלה יידרשו גם לליווי התוכניות המפורטות בהמשך, ועלות זו מוערכת במיליון שקל נוספים בשנה. ואולם, חרף מכתב זה - והצורך בשכירת שירותי היועצים כדי לקדם את הפרויקט - התקציב לא הועבר, והצוות לא הוקם.
מסילת הרכבת לאילת כבר הוכרזה בעבר כפרויקט תשתית לאומי וקודמה בוועדת התכנון לתשתיות לאומיות (ות"ל) - אך באחרונה הוחלט להוציאה ממסלול ות"ל, ולהעביר את התוכנית למסלול אישור מחודש בוועדת התכנון המחוזית.
לפי תוכניות משרד התחבורה, זמן הנסיעה של הרכבת מתל אביב לאילת יסתכם בשעתיים וחצי ולאורך תוואי זה יוקמו שמונה תחנות רכבת - בחצבה, במרכז ספיר, בפארן, ביהל, ביטבתה, בתמנע (בסמוך לשדה התעופה החדש שמתוכנן במקום), בשחורת ובאילת. מבדיקות שערך אגף תכנון כלכלי במשרד עולה כי תנועת הנוסעים לאילת מסתכמת כיום בכ-8 מיליון נוסעים בשנה. על-פי התחזיות צפוי מספר הנוסעים ברכבת להגיע ליותר מ-3.5 מיליון נוסעים בשנה.
כמו-כן, ציין המשרד כי מסילת הרכבת העתידית תשמש גם להובלת מטענים מנמל אילת ישירות לאזור המרכז. מדובר בעיקר בכימיקלים ובדשנים שישונעו מאזור הנגב וים המלח ישירות לנמל אילת בדרכם לחו"ל, וכן בכלי רכב מיובאים, המשונעים כיום באמצעות משאיות. תנועת המטענים מאילת ואליה מסתכמת כיום בכ-2.5 מיליון טונות כימיקלים ובכ-140 אלף כלי רכב בשנה.

תאריך:  03/03/2011   |   עודכן:  03/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרויקט הרכבת לאילת נשכח במשך שנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק שנה? ומה עם רכבת לב"ש:
צבי גלברד  |  3/03/11 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אורן אבמן, דן את טוראי שמעון וייזמן ל-30 ימי מחבוש בפועל ולסילוק לצמיתות מהטירונות ומן החטיבה    המשך שירותו הצבאי יידון לאחר שיסיים לשאת את עונשו
עידן יוסף
בכינוס חרום שערכו נאמר כי הערבים אינם חוששים להתעמת עם לוחמי משמר הגבול    מאשימים את מפקד המחוז פרנקו ביד רכה כלפי מפרי החוק
צחי הופמן
ג'ובס נראה רזה מאוד, אבל יותר טוב מהערכות שהיו לגבי מצבו הבריאותי    הקהל באולם קיבל אותו באהדה רבה    ג'ובס: "האייפד 2 קיבל עיצוב שונה לגמרי והוא מהיר יותר"    "האייפד 2 דק יותר מהאייפון 4"    iDigital הודיעה כי תתחיל לשווק את אייפד 2 בארץ בתחילת אפריל
מערכת אתר ערוץ הספורט
גביע גרמני: שער של ראול בדקה ה-15 סידר ניצחון יקר באליאנץ ארינה
אלעזר לוין
המנצח הרווי בורדוביץ מגלה לציבור מה פירוש המילה "קרנבל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il