X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בדוחושב (doublethink) ב-1984 של אורוול, יש נארטיב לאמת ולהיפוכה. אז מה דעתכם על הנארטיב הנאצי של מלחמת העולם השנייה?
▪  ▪  ▪

אילו חייזר היה מגיע לכדור הארץ בתום מלחמת העולם השנייה, ומנסה להבין מה קרה פה על-פי תוצאות המלחמה, הוא עלול היה לחשוב שקורבנות המלחמה המסכנים היו הגרמנים, האיטלקים והיפנים, שנפלו קורבן לאכזריות האימפריאליסטית של בעלות הברית.
ערים שלמות בגרמניה איטליה ויפן הפכו לעיי חורבות, שלא לדבר על שתי ערים ביפן שנמחקו בפצצת אטום. תושבים רבים, בעיקר נשים, משום שגברים רבים נלקחו בשבי, נותרו ללא בית. בערים שרר מחסור במצרכי מזון, אספקת החשמל שותקה ושרר מחסור בדלק.
אם לא די בכך, גרמניה הוצפה בפליטים - בין 13 ל-16 מיליון אזרחים זרים ממוצא אתני גרמני, שחיו עד למלחמת העולם השנייה בארצות אחרות, ושנאלצו לברוח או גורשו בעקבות המלחמה בעיקר מברית המועצות, מפולין ומצ'כוסלובקיה, ומשטחים שלפני המלחמה היו בשליטה גרמנית, ובעקבותיה נלקחו ממנה. לפי אחת הטענות, במהלך גירושים אלו מתו בין חצי מיליון למיליון גרמנים נוספים.
לעומת זאת, החלק היבשתי של ארה"ב לא נפגע בכלל, אנגליה השתקמה מהבליץ הגרמני, בצרפת החגיגות היו בעיצומם ובברית המועצות פגעי העריצות של סטאלין האפילו תוך שנים ספורות על אסונות מלחמת העולם השנייה. האם מתמונת מצב זו ניתן להסיק כי גרמניה, איטליה ויפן היו הקורבנות של המלחמה, בעוד בעלות הברית היו האשמות שגרמו להם לאסון (איך אומרים נאכבה בגרמנית)? בהחלט לא.
גם אלמלא עסקו הגרמנים במהלך המלחמה בהשמדת יהודים, עדיין היו הם האיטלקים והיפנים הצד הרע במלחמה והאשמים הבלעדיים במלחמת העולם השנייה ובתוצאותיה. את בעלות הברית ניתן להאשים לכול היותר רק במחדל של אי מניעת המלחמה כתוצאה מתמימות וטעויות אסטרטגיות חמורות במהלך השנים שקדמו למלחמה ובתחילתה.
גרמניה, איטליה ויפן היו אלו ששאיפות ההתפשטות שלהם והשקפות העולם הנאציות, פשיסטיות ואימפריאליות שלהם גרמו לפריצת מלחמת העולם השנייה. לכן הם הנושאים באחריות לכול הסבל שנגרם במלחמה, לרבות הסבל שגרמו להם עצמם אויביהם כתוצאה מהצורך לפעול נגדם. כלומר הצד הצודק במלחמה לא נקבע לפי תוצאותיה, אלא לפי גורמיה.
זה כלל חשוב שיש לזכור כאשר באים לבחון את הקונפליקט באזור שלנו. בניגוד לטעות המקובלת, הקונפליקט בינינו לבין הערבים לא החל כתוצאה מהקמת מדינת ישראל. הוא החל עוד בתחילת המאה העשרים, בימי העלייה השנייה, כאשר הטורקים שלטו בארץ, וליהודים לא היה שום כוח צבאי, הם לא גזלו אף מטר אדמה, אלא קנו אותה בכסף מלא, ואף אחד לא היה יכול לחשוד שהמעצמה ששלטה בארץ (העות'ומנית) נטתה לטובתם. כבר אז החלו ההתנכלויות למתיישבים היהודים, במטרה למנוע מהם להתיישב בארץ.
ההתנכלויות הלכו וגברו והפכו למעשי טבח של ממש, והכול עוד בטרם הוקמה מדינת ישראל. כאשר התקבלה ההחלטה להקים את המדינה, ועוד בטרם היא קמה, גמלה ההחלטה בלבם של כל הערבים יושבי הארץ, מתנדבים מצבא קאוגז'י וצבאות ערב ממצרים ועד עירק לחסל את כל היהודים בארץ ישראל, או בלשונם "איטבח אל יהוד".
חוסר הרצון הזה, למלא אחר ההחלטה המחייבת של ארגון האומות המאוחדות להקים מדינה יהודית בארץ ישראל הוא הסיבה לכול הסכסוך ולכול הסבל שנגרם מאז ועד היום לכול הצדדים. באותה הזדמנות הם גם ויתרו על ההצעה להקים מדינה ערבית בארץ ישראל, ובלבד שישמידו את המדינה היהודית. תופעה שחוזרת על עצמה גם בימים אלה, כאשר כל שטח שאנו מפנים לטובת הקמת מדינה פלשתינית, הופך לבסיס טרור, במקום שינצלו אותו לבניית מדינתם ולרווחתה.
הטענה הפלשתינית כאילו הם היו כאן קודם, הגם שהיא אינה נכונה לגבי חלק לא קטן מהם, יכולה לשמש באותה מידה את בעלי המוצא האתני הגרמני שנפוצו למדינות במזרח אירופה במהלך 1,000 שנים של כיבושים גרמניים. הכיסים של בעלי המוצא הגרמני שימשו עילה להיטלר לפלוש למדינות הללו במלחמת העולם השנייה. כעת תרגמו את המשפטים האחרונים למציאות הישראלית, ותבינו מיד שכשם שאין שום לגיטימציה לזכות שיבה גרמנית, גם אין לערבים שום סיבה לדרוש זאת בארצנו. הם חייבים לשאת בתוצאות המלחמה שחוללו ממש כשם שעמים רבים לפניהם נשאו בתוצאות מלחמותיהם, ובמקום ליבב על מר גורלם, הם שיקמו את עצמם באופן מעורר קנאה.
בסופו של דבר האמת היא אחת והיא לפעמים לא כל כך מסובכת כפי שמנסים לעשות אותה. אז בפעם הבאה כשמישהו יקשקש לכם שחייבים להבין גם את הנארטיב הפלשתיני, תבקשו ממנו שינסה להבין את הנארטיב הנאצי.

תאריך:  01/12/2007   |   עודכן:  01/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נארטיב שמארטיב
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
לשמאלנים קל להקל את הנראטיב
נה  |  1/12/07 12:35
2
קשקוש פשיסטי של ימני קיצוני
ע.ג1  |  1/12/07 13:56
3
העולם פועל לפי חוקי הג'ונגל
עפרר  |  1/12/07 13:56
 
- ההיסטוריה של העם היהודי תוכיח
קורא בעיון  |  2/12/07 12:36
4
איך לא חשבנו על זה קודם?
דיוגנס  |  1/12/07 14:00
 
- יופי של תגובה. השמאל במיטבו
ע.ג1  |  1/12/07 15:54
 
- שכחת לרשום "סמולני"
דיוגנס  |  2/12/07 09:12
 
- שוב שמאל במיטבו. אנחנו גדולים
ע.ג1  |  2/12/07 13:31
5
תיקון קל-לא מדובר ב-100 שנים
שרון ר.  |  1/12/07 19:34
6
חייתי בארץ בחלק מהזמן הנדון
השתגעתם?  |  2/12/07 10:46
7
יפה טענת
מרק טווין  |  2/12/07 12:35
8
קשקשן דמגוג (סמולן בקיצור)
קורא ותיק  |  2/12/07 12:43
 
- תגובתי התייחסה כמובן ל'דיוגנס' ל"ת
קורא ותיק  |  2/12/07 13:09
 
- הנה אני עונה.
דיוגנס  |  2/12/07 14:45
 
- נהדר.אנחנו גדולים בשמאל
ע.ג1  |  2/12/07 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ויקי ניצן
החשש הגדול שלי הוא מעצם מה שאתה עושׂה מעל דפי העיתון: מבקר מערכת שאינך מבין בה. לבי עליך. כעיתונאי, תפקידך לכתוב על אקטואליה. כיוון שאתה גם נדרש לנפק מאמרים בקצב, נגזר עליך לכתוב בהעמקה לכאורה על נושׂאים בהם אינך מבין - בתגובה לסבר פלוצקר
נרי אבנרי
כל העדר שהוביל אמנון אברמוביץ' הם סרסורים של אתיקה. תופעת "האתרוג" מחפירה. מדובר אשכרה בעסקת שוחד: מימוש פנטזיה שמאלנית, תמורת שירותי הגנה. זה דומה לרב שיקרא לצאן מרעיתו לאכול חזיר, יען כי מגדל החזירים תורם כספים לישיבות
דני רשף
ועידת אנאפוליס היתה תחנה נוספת בתהליך הארוך של השלמת הערבים עם קיומה של ישראל והגברת הלגיטימיות שלה באזור אפילו כבת ברית אפשרית נגד אירן
עו"ד חיים קליר
נווט מסוק קרב במילואים נהרג במלחמת לבנון. חברת הביטוח סירבה לשלם לאלמנתו ויתומיו את סכום הביטוח בטענה שהמבוטח ענה בשלילה על השאלה אם הוא טייס במקצועו או בתחביבו. כמו כן טענה חברת הביטוח, כי בפוליסה, שהוצאה למבוטח לאחר מותו, קיים חריג טייס. השופט חגי ברנר, מבית משפט השלום בתל אביב דן בסוגייה
יואב יצחק
כתבי ופרשני החצר שוב התגייסו למרק את חטאיו של אולמרט    העובדה שהמשטרה דיווחה שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לעבירה סולפה וטויחה    העובדה שאולמרט ביצע את המעשים המכוערים שיוחסו לו, נדחקה הצידה    אגב: אולמרט לא חוגג, והוא יודע היטב מדוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il