X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קורבנות השביתה הזאת הם תלמידים שפספסו הזדמנות להשלים בחינות, לצמצם פערים ולהימלט מהקשיים היומיומיים. במקום זאת הם מאבדים עצמם לדעת בשוטטות חסרת תכלית, בשתייה ובאלימות
▪  ▪  ▪

שביתת המורים כבר לא בכותרות הראשיות. במהדורת החדשות היא מוזכרת לכמה דקות זנוחות אבל לא יותר. יש שאומרים שהיעדרותה של השביתה מהכותרות נובעת מכך שאין בה מאפיינים חדשותיים: השביתה אינה מתפתחת, אינה מעניינת קהלים גדולים כמו ההורים, אנשי עסקים ועוד. ועידת אנאפוליס גונבת את אור הזרקורים ואפילו שני הנציגים שנשלחו מארגון המורים נראים כפועלי במה זוטרים.
יש המתקשים להבין את המאבק הזה של המורים, שגם ככה הם ב"חופש" כל הקיץ וגם בחגים. יש המבינים שאסור בתכלית האיסור לסיים את השביתה הזו ללא תוצאות מובהקות (שמא תהיה עוד אחת מיני רבות).
כל הזמן מדברים על הקורבנות: ההורים שגילו אזלת יד אבל משלמים הרבה כסף להשלמות בשיעורים פרטיים, המורים הלא-מתוגמלים, המורים והתלמידים שיושבים בכיתות עמוסות, התלמידים שקיצצו להם בשעות חינוך אבל עכשיו יושבים בבית בחוסר מעש חלקם מדרדרים למחוזות לא רצויים, ועל זה שאף אחד היום לא רוצה להיות מורה.
אף אחד לא מזכיר את הקורבנות האמיתיים באמת בכל הסיפור. שוב ושוב נשכחים מאחור התלמידים החלשים. תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך שאיבדו הזדמנויות לתקן את בגרויות השנה הקודמת. תלמידים שלהוריהם אין יכולת כלכלית ו/או מודעות לסייע להם באופן פרטני ז"א לקחת שיעורים פרטיים.
תלמידים אלו על אף הקשיים הלימודיים מוצאים נחמה קטנה בין כותלי בית הספר, שלמרות הכל מאפשר להם לצאת מהדירה הצפופה, לעטות תלבושת אחידה והסחת דעת של כמה שעות מקשיי היומיום.
התלמידים החלשים הם הקורבנות בדיוק כפי שקורבנות הפיגועים הם לרוב אנשים קשיי יום, אלה שעורכים קניות בשוק ומשתמשים בתחבורה הציבורית.
קורבנות השביתה הזאת הם תלמידים שפספסו הזדמנות להשלים בחינות, לצמצם פערים ולהימלט מהקשיים היומיומיים. במקום זאת הם מאבדים עצמם לדעת בשוטטות חסרת תכלית, בשתייה ובאלימות.
בבתי הספר מנסים להפעיל תוכניות סיוע חיצוניות או להעסיק את עובדי ההסתדרות ב"כיבוי שריפות", אולם הזמנתם של החלשים בגפם מתייגת אותם אף יותר.
האם יצליחו לשקם את ההריסות והחורבן? האם התלמידים יצליחו לשוב לספסל הלימודים ואף להישאר לשבת עליו?
חובה לבנות מערך הבראה בשיבה לבית הספר שיכלול מענה ראוי לאוכלוסיה החלשה. המדינה חייבת בדחיפות לפרסם פתרון לאומי להזדמנויות הפז שנשללו מהם.
מי ייתן שהדור שנפגע יהיה יחיד ובודד והדורות הבאים יזכו על חשבונו לחינוך איכותי ומצליח!

הכותבת היא מנהלת עמותת חלון המסייעת לתלמידים מרקע כלכלי נמוך ופועלת לקידום שיוויון הזדמנויות בחינוך. העמותה מטפלת בכלמעלה מאלף וחמש מאות תלמידים ברחבי הארץ.
תאריך:  03/12/2007   |   עודכן:  03/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק הלר
אפשר שמגזימים בחשיבותה של האווירה בקידום פתרון של סכסוכים מהותיים, אולם אופיים של חילופי הדברים באנאפוליס שימש כתזכורת עד כמה קטנה היתה תרומתה של אווירה למשאים ומתנים וכמה נחוץ שינוי כדי שאווירה תשפיע באורח שונה על משא-ומתן בעתיד
יוני בן מנחם
מה שדרוש הוא פעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה כדי לפרק את תשתיות הטרור ולהשתלט מחדש על ציר "פילדלפי". ייתכן שמדובר בפעולות סיזיפיות אולם זו היא הדרך היחידה להחליש את החמאס ולעקר את כוחו
עמי דור-און
חזונו של השר ממפלגת הגימלאים הפך לחזיון תעתועים כושל. בעקבות הכישלון המיניסטריאלי הזה החליטה ההסתדרות הרפואית בראשות ד"ר יורם בלשר להקים "פורום ציבורי לעידכון שירותי סל הבריאות"
יואב יצחק
דורון גלעזר ורות יובל, שנכנסו לתפקידם כעורכי מעריב, יצטרכו לעמול רבות כדי לשקם את ההריסות שהותיר אחריו דנקנר    דנקנר כשל והכשיל וכיזב ובכך גרם נזק עצום
שושנה ויג
הסיפור מבוסס על הסיפור שסיפרה לי הקוסמטיקאית יעל אולי ילנה עולה חדשה מרוסיה, שהיא גם סיפור בפני עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il