X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם איזה מסקנות תישאר נציגת "שלום-עכשיו" בממשלה כשוך סערת שביתת המורים. אני מוכן להמר, שהיא תפסח על המסקנה הראשית: אידיאולוגיית השלום של השמאל בלתי ניתנת ליישום, מפני שגם כאן..."לטנגו צריך שניים"
▪  ▪  ▪
תמיר. חוסר אונים

אין ספק: שרת החינוך יולי תמיר עוברת ימים קשים ומתסכלים. העיתונאי נחמיה שטרסלר מביא ציטוט מדבריה שבו היא מתארת את מה שהיא עוברת בימים אלה: "הפסקתי לאכול, הפסקתי לישון, לקחתי את השביתה מאוד אישי" (הארץ, 04.12.07). התסכול שלה נובע מחוסר אונים מוחלט, מול ההכרה שהיא עושה את הדבר הנכון, ונתקלת בקיר אטום.
מנקודת מבטה, רן ארז הוא קיר אטום, משום שהוא מסרב לתת את חלקו לשיפור החינוך (רפורמה)!- מה היא יכולה לעשות? פתאום הקלישאה "לטנגו צריך שניים", מקבלת משמעות עצומה.
וכאילו לא די בשביתה האינסופית, מדווחים צרכני התקשורת על רמתם הנמוכה של תלמידי ישראל ותוצאות מבחני המיצב. זה אך טבעי שהפסטיבל הארוך הזה סביב בעיות במערכת החינוך, פגע בה ציבורית ופוליטית. התוצאה: ארבעים חברי כנסת חתמו על נייר ובו קריאה לראש הממשלה, להעביר אותה מתפקידה. בחדשות אמרו ש-"ארבעים ח"כים חתמו, אבל יש קרוב לשישים".
לא מבינים אותה. ספינולוגים מסיתים נגדה. אינטרסנטים חומדים את כיסאה. ועל זה תוסיפו את החשש שמא הגיבוי שהיא מקבלת מיו"ר מפלגתה אהוד ברק, עלול להתברר כלקוח מעולם הכדורגל. מי שמכיר את הקודים יודע: גיבוי פומבי למאמן כושל מצד ההנהלה, מהווה שלב בדרך החוצה. אין ספק: יולי תמיר שוחה במים גועשים!
והשאלה הגדולה היא, עם איזה מסקנות תישאר נציגת "שלום-עכשיו" בממשלה כשוך הסערה. אני מוכן להמר, שהיא תפסח על המסקנה הראשית: אידיאולוגיית השלום של השמאל בלתי ניתנת ליישום, מפני ש..."לטנגו צריך שניים".
את תסכולה בגין המשבר עם המורים, הסבירה בריאיון מעיק לגאולה אבן במילים (ציטוט): "בשביל לסיים שביתה, אני צריכה שותפות של אדם שמסוגל לקבל הכרעה, ולעמוד מאחוריה" (יומן שישי, הערוץ הראשון 30.11.07). ההבעה שלה אמרה הכול: רן ארז הוא אגוז קשה במובן הרע. ועוד מאותו ראיון: "ניסינו כל דרך אפשרית".
והיא צודקת, בדיוק כמו שאהוד ברק צדק מבחינתו, כאשר המו"מ עם ערפאת בקמפ-דייוויד (ביולי אלפיים), התפוצץ. זה המקום להזכיר, שרבים בשמאל האשימו את ברק בכישלון השיחות. אני מציע לגברת תמיר לקרוא את הציטוט שלה אצל גאולה אבן בשינוי סיטואציה. מפיו של אהוד ברק זה צריך להישמע כך: "ניסינו כל דרך אפשרית. בשביל לסיים סכסוך (עם הפלשתינים) אני צריך שותפות של מנהיג שמסוגל לקבל הכרעה ולעמוד מאחוריה". בדיוק מה שאמרה על רן ארז.
חוסר האונים של שרת החינוך מול מנהיג מורים "שלא מסוגל לקבל הכרעה ולעמוד מאחוריה", צריך להוריד לתמיר את האסימון גם מהבחינה המדינית. בדיוק כמו ש"לסיום השביתה צריך שניים", גם ל"שלום צריך שניים". והצד השני פירושו -איך אמרה תמיר?- "שותף שמסוגל לקבל הכרעה ולעמוד מאחוריה".
אין בצד הפלשתיני מנהיג כזה. להיפך! באותו שבוע שהתקשורת הישראלית מכרה לציבור את אשליית אנאפוליס, אסמעיל הנייה אמר למפגינים נגד אבו-מאזן (להלן המשת"פ) "נמות, ולא נוותר על גרגיר מפלשתין".
הוא רציני יולי. פי מיליון יותר רציני מרן ארז. אסמעיל הנייה לא מוכן לוותר גם הגרגירים עליהם בנו את ביתך הפרטי. זאת האמת ואין בלתה. זה נכון ש"שלום עושים עם אויבים". אבל זה בתנאי שהם רוצים או מוכנים לעשות שלום, שהרי, כמו שאומרת הקלישאה "לטנגו צריך שניים"...

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לטנגו צריך שניים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו בשמאל לא מתכוונים לשלום
ע.ג1  |  5/12/07 18:54
2
ריקוד, אינו הצד החזק של הגברת!
הניה  |  5/12/07 19:26
3
רקדי עם מקל או עם נציג מהאוצר
אורן ג  |  6/12/07 02:50
4
תמיר בצד שלנו שלום/חינוך עכשו
אחמדי-נג'אד  |  6/12/07 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלבו
איך מחזירים את האלכוהול והאלכוהוליזם למקומם הטבעי, כפי שאלה נתפסו בעיניו של כל ישראלי מבית טוב, עד לא מזמן - עניין של שתיינים, שיכורים ואלכוהוליסטים?
אליקים העצני
עד עתה פעלה מדינת ישראל מכוח מעין "ייפוי כוח כללי" שקיבלה מאת העם היהודי לפעול בשמו ולמענו. אולם, האם ייפוי הכח הזה חל גם על מסירת לב הארץ ובירתה לריבונות זרה
גרשון אקשטיין
והשאלה הגדולה, ואני בעד השלום, למה למהר, לאן רצים? אחרי 100 שנות שנאה ונהרות של דם ואש שזרמו בין שני הצדדים הישראלים והפלישתינים, לא נראה שניתן לפתור זאת בהסכם קבע סופי, מוחלט וחתום בתוך שנה
יואב עציון
חג החנוכה הגיע וזה הזמן לבחון את ממלכת החשמונאים ויחסה לעניינים אשר רלוונטיים גם למעלה מאלפיים שנים אחרי שאחרון המלכים היהודים נפח את נשמתו
אורי שטרית
על זה נאמר ובצדק, "היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה". והתורה אכן יצאה ויוצאת מפיו של אריאל אטיאס, בצורה קולחת, משכנעת, אמינה ועניינית, למגינת לבם של מקטרגיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il