X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאינו החביבים יושבים בשורות האחוריות ומפטפטים עצמם לדעת בדבר מחויבותם למערכת החינוך, אולם אינם מתכוונים לקיים ולו מילה אחת
▪  ▪  ▪

האם שאלנו עצמנו בעבר מדוע זה אנו משקיעים במערכת הביטחון ובצה"ל? קרוב לוודאי כי עצם השאלה עשויה להעלות צל של חיוך על שפתותינו. אנו נתייחס לשאלה זו כשאלה רטורית, שאלה שאין כל צורך להשיב עליה, הרי כה ברור הוא כי ביטחון הינו השיקול ההגיוני לקיומנו וכך השאלה נראית מיותרת.
ההכרה כי השכלה וחינוך חיוניים לקיומנו ממש בדומה למערכת הביטחון וקיומנו הרוחני חשוב וצועד בד-בבד עם קיומנו הפיזי חילחלה זה מכבר לתודעתנו. לאחר הכל ללא קאדרים של אנשים משכילים ומוכשרים לא נוכל לקיים מערכת ביטחון והגנה הולמת ומכאן שקיומנו קשור בטבורו עם רמת ההשכלה והחינוך הלאומיים. מכאן שפגיעה במערכת החינוך וההשכלה הינה פגיעה ביכולת קיומה של מדינת ישראל.
ובאם כל הנאמר לעיל כה ברור ופשוט מדוע זה רואים "קברניטנו" את הצורך בהשכלה כעניין אריתמטי הראוי לשיקול דרך חורי הגרוש, האם לפנינו עוד עסק נדל"ני? ברור, כל הוצאה חייבת להיות מתוקצבת ומכאן שעוסקים אנו כאן בסדרי העדיפויות הלאומיים שלנו. אך אם קיום צבא יעיל וחזק הינו ראש וראשון בסדרי העדיפויות שלנו הכיצד מערכת החינוך וההשכלה אינה נמצאת באותה יישורת תקציבית?
אין תקציב יאמרו לנו ראשי המשק. אין תקציב? רבותי חסרים אנו רשימת סדרי עדיפויות לאומית נכונה והולמת, התקציב יימצא בהתאמה. כמובן, כאשר כל ממשלה רואה ייעודה בתגמול מקורבים ובניפוח מסגרות תעסוקה לקרובים וידידים, קרוב לוודאי כי יחסר המימון למערכת החינוך וגדול החשד כי חסר המיגון של שדרות והצפון סובל מאותה תסמונת.
בל נטעה כאן, מערכת התגמולים וקרצופי גב המקורבים כולל מערכות מעורבות שלטון של פשע מאורגן עולה לנו מיליארדים רבים לשנה. כתר נא זעיר, האם אלו אינם המיליארדים החסרים לנו לקימום וייצוב מערכת החינוך?
נערי האוצר, זהו אותו כינוי מזלזל אשר הוענק לתחמלני האוצר עושים כל שביכולתם לחסום את הקופה הציבורית. מאידך, זהו תפקידם, הם כלבי השמירה המגינים על הוצאות המדינה ולכן אינם ראויים לנהל את המשא והמתן עם המורים, לכל היותר רצויים הם בתפקיד יועצים לנושאים והנותנים הבאים מהמערכת הפוליטית.
נראה כי אצלנו התהפכו היוצרות. הפוליטיקאים לוקחים את הכיסאות האחוריים ושולחים את נערי האוצר ללכלך ידיהם בבוץ הדיונים עם המורים. אימרו נא הקוראים האם התנהלות זו אינה מזכירה את "נוהל שכן" הצה"לי? ברי הוא כי הפוליטיקאים מנסים לשמור את רגליהם יבשות ובלבד שלא ידבק בם רבב הכישלון וכסאם ישאר יציב. אך האם לא בחרנום בדיוק למצבים אלו?
ראו נא את השורד התחמלן העומד בראש הפירמידה. זה רחק מנושא החינוך כבורח מאש התופת. חובתו המיניסטריאלית היתה להיכנס בעבי הקורה ולהביא לידי פתרון את משבר שביתת המורים לכל המאוחר כשבועיים לאחר שהחלה. לחילופין, שלח הוא את שרי החינוך והאוצר לשכב על הגדר עבורו. מעשה שטן, הללו לקחו דוגמה מהבוס, וכי מדוע ישכבו הם על הגדר כאשר החמקן הנכלולי האולמרטי נותן את הדוגמה, במה פשעו הם? וכך שלחו הם את נערי האוצר לדיונים עקרים במקרים רבים מדי במקומם. ושוב מעשה שטן, נערי האוצר לא יכולים לשלוח "בנוהל שכן" אחרים עבורם, נגמרו "השכנים". אכן, הפוליטיקאים נתנו לנו דונמה לתפארת של התנערות מאחריות גורפת וכוללת.
הממשלה הזו משלמת מס שפתיים לנושא חיוניות החינוך אך בוודאות אינה מתכוונת לאשר אומרים חבריה וברי כי אינה מתכוונת למלא את התחייבויותיה. עניינה של הממשלה הוא לשרוד את השנתיים הבאות ללא זעזועים מיותרים. פתרון משבר החינוך? נו, בבקשה אל תצחיקו אותם. באם ניתן למרוח בוץ על עיני המורים אשר יחזיק מעמד על פניהם בשנתיים הקרובות הרי שמלאכתם נעשתה ואכן זאת בדיוק עושים הם.
לראש הממשלה בעל הראש הנדל"ני חסר העכבות נראית כל מערכת החינוך וצרכיה אך כעוד נושא נדל"ני. הוא וממשלתו אינם רואים בנושא החינוך וההשכלה הגבוהה עניין לענות בו אלא עניין לסחור בו. לא פיתרון ורפורמה מבקשים הם אלא רק שקט תעשייתי ותו לא.
נכלוליות הממשלה וראשה אינה נעצרת כאן. נאמנים לשיטתם הפחדנית שולחים הם את בית המשפט לשכב עבורם, שוב, על הגדר.
כמה נוח, באחת הפכו הם את הרעים בסיפור זה לבית המשפט ושופטי בית הדין לעבודה. ואילו פוליטיקאינו החביבים יושבים בשורות האחוריות ומפטפטים עצמם לדעת בדבר מחויבותם למערכת החינוך בעוד,כאמור, אינם מתכוונים לקיים ולו מילה אחת.
עלינו לגמור אומר בנפשנו, האם ראויים הללו לנו או ראויים אנו לטובים, טובים מונים רבים מאלו?

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
[קישור]
תאריך:  13/12/2007   |   עודכן:  13/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מלחמת ההתשה הפלשתינית קוצרת הישגים, אשר החשוב בהם הוא תחושת חוסר האונים של ההנהגה הישראלית    זו משתקפת בהצעתו של ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, האלוף (מיל.) גיורא איילנד, הכרה ישראלית דה פקטו בשלטון החמאס ברצועת עזה עשויה להביא להפסקת אש    אלא שעיון מקרוב בתפיסת ה"הודנה" של איילנד, הנתמכת ע"י שרים בממשלה, חושף בה חולשה וחוסר אמונה ביכולת ההכרעה של צה"ל
אהוד אולמרט
דברי ראש הממשלה בכנס המכון למחקרי ביטחון בנושא: "טבע מלחמות העתיד ואתגרי המודיעין", ב' טבת תשס"ח, ‏11 דצמבר 2007
נרי אבנרי
לא בטוח שחיים רמון יצליח לחלץ את אולמרט מהבוץ. מה שבטוח: אם הוא ישב בקבינה של הנהג, הוא יכניס את כולנו לבוץ, ואח"כ ילך עם ה"אין-קלון" שלו לחוף, לשחק מטקות. עם חיילות
אלעזר לוין
העסקה של גדיש מוכיחה, שבעסקי נדל"ן יש לבדוק לעומק, לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. בדיקה מגלה, שלעסקה זו כמה יתרונות חשובים, והיא עשויה להפוך לאחת העסקות הטובות של יזמים ישראלים בחו"ל
בלפור חקק
דברים על הספר "החופש לבחור החופש לאהוב"/ ורד שרייבר (רחימיאן), הוצאת קוים, תל אביב 2006. הדפסה שנייה 2007), 146 עמ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il