X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאום הראשון מאז הדחתו אשר הוקלט מראש ושודר ברשת אל-ערביה, הכחיש מובארק כי ניצל לרעה את כוחו במהלך שנותיו בשלטון
▪  ▪  ▪
מובארק. משמיע קולו לראשונה מאז ההפיכה [צילום: AP]

נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, הופיע היום בפומבי לראשונה מאז אולץ להתפטר בעקבות המהפכה העממית במדינה בנאום שהוקלט מראש ושודר ברשת אל-ערביה. בנאומו, הכחיש מובארק את ההאשמות כי ניצל לרעה את כוחו במהלך שנותיו בשלטון וצבר נכסים בשווי עשרות מיליארדי דולרים ברחבי העולם.
"נפגעתי מאוד, ואני עדיין פגוע - אני ומשפחתי - מהקמפיין הלא הוגן נגדנו ומהאשמות השווא שנועדו להכפיש את המוניטין שלי, את יושרי, את עמדותיי הפוליטיות ואת ההיסטוריה הצבאית שלי", אמר מובארק, שאמר כי ישתף פעולה עם הרשויות החוקרות כעת האם הוא או בני משפחתו הסתירו כספים בחשבונות בנק חשאיים במדינות זרות.
"אני מסכים לאשר לתובע הכללי בכתב שייצור קשר, דרך משרד החוץ, עם כל מדינות העולם כדי להוכיח שאני ורעייתי מסכימים להציג את חשבונותיו ואת הנדל"ן שצברי מאז שהתחלתי את הקריירה הצבאית שלי ועד היום, כדי להוכיח לעם המצרי שהנשיא שלהם לשעבר מחזיק רק בנכסים במצרים, בהתאם להצהרות הפיננסיות שהגשתי בעבר", אמר מובארק.
התביעה במצרים טוענת: מובארק הסתיר נכסים בסך 700 מיליארד דולר
נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, שהודח לפני חודשיים מהשלטון בעקבות מהפכה עממית שאילצה אותו להתפטר, צבר יחד עם משפחתו הון של יותר מ-700 מיליארד דולר באופן לא חוקי - כך טענה התביעה במצרים, במסמך ששלחה לממשלת ארה"ב ושהגיע לידי העיתון "וושינגטון פוסט", בו טענה כי מובארק ומשפחתו הסתירו נכסים בשווי מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם.
התובע, עבד-אל מג'יד מחמוד, כתב במסמך כי מובארק ושני בניו, גמאל ועלאא, חשודים כי הפרו את חוקי מצרים בכך שהפקיעו כספים ציבוריים וניצלו לרעה את כוחם באמצעות עסקות סבוכות שבהן העבירו נכסים כמו מזומן וזהב לחברות זרות ולחשבונות אישיים מעבר לים. ההערכות המצריות עשויות, לפי "וושינגטון פוסט", להיות מוגזמות והן גבוהות בהרבה מההערכות הקודמות על גודל הונו של מובארק, שנעו בין מיליארד דולר ל-70 מיליארד דולר.
המסמך, בן 12 עמודים, נכתב בערבית ונועד לשמש כבסיס חוקי לתביעה אזרחית להשבת נכסיו של מובארק לעם המצרי. נציג של משפחת מובארק הכחיש את הדיווחים לפיהם נשיא מצרים לשעבר ומשפחתו צברו הון ענק בשנותיהם בשלטון והסתירו אותו מעבר לים ופסל אותם כ"שמועות זדוניות".
המסמך מפרט את מעורבותה הענפה של משפחת מובארק בכלכלה המצרית, כמו תפקידו של גמאל מובארק בקרן ההשקעות EFG הרמס, אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם הערבי, אך כולל לפי ה"פוסט" גם עדויות שמיעה והשערות, כמו עדות לפיה הפקיד מובארק 19 אלף קילוגרמים של פלטינה בשווי של יותר מ-15 מיליארד דולר בחשבון אישי שנוהל על-ידי ענק הבנקאות השווייצי UBS. המסמך מפרט מספר חשבון בן 19 ספרות, אולם דוברת מטעם UBS טענה כי מדובר בזיוף.
ארגון זכויות אדם מצרי מסר גם הוא מסמכים לפיהם מובארק רכש איגרות חוב בסך 620 מיליארד דולר מ"ברקליס אינטרשיונל בנק". דוברת ברקליס הבריטי טענה כי הבנק אינו מתייחס לעצמו בשם זה, וכי מדובר ככל הנראה באג"ח מזויפות.
המסמך מדגיש את קשייהם של השלטונות במצרים באיתור נכסיו של מובארק, בשל העסקות הסבוכות בהן היה מעורב. בשל הקושי באיתור נכסיו של מובארק, התקשו ממשלות מסוימות, כמו ארה"ב, להקפיא את נכסיו או את חשבונות הבנק שלו ושל בני משפחתו. המסמך טוען למשל כי גמאל מובארק השתמש במושבו בדירקטוריון הבנק המרכזי של מצרים כדי למשוך 75 טונות של זהב מצרי שהוחזקו על-ידי הבנק הפדרלי בארה"ב, אולם הבנק הפדרלי אינו מפרסם נתוני הפקדות ומשיכות.

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מובארק: לא הסתרתי נכסים - נפגעתי מהקמפיין נגדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם גביזון
אל על תסיים בפשרה את התביעה הנגזרת שהוגשה נגד דירקטורים בחברה בעניין אישור המענק למנכ"ל לשעבר חיים רומנו    לפי ההסכם, יחזיר המנכ"ל לשעבר מיליון שקל לחברת התעופה
איציק וולף, איתמר לוין
וינשטיין מבהיר בוועדת טירקל: רק מקרים חריגים, בהם ברור שהפעילות שבמהלכה נהרג אדם נשאה אופי של לחימה, לא יובילו לפתיחה מיידית של חקירה    טוען: מנגנוני החקירה הנוהגים בישראל בתחום הצבאי תואמים את חובותיה בהתאם למשפט הבינלאומי
איציק וולף
הגנרל טנטאווי מאיים על ישראל והודיע בדף הפייסבוק שלו כי הורה לצבא מצרים להפיל כל מטוס שיחדור לשמי מצרים    הליגה הערבית תפנה לאו"ם ותבקש להכריז על רצועת עזה כאזור אסור לטיסה במטרה למנוע את המשך התקיפות הישראליות
איציק וולף
לאחר שהקבינט הורה לצה"ל ולכוחות הביטחון להמשיך בפעילות נגד גורמי הטרור בעזה ביקר ראש הממשלה בסוללת כיפת ברזל באשקלון    "בסופו של דבר ההגנה האמיתית שלנו היא שילוב של יכולת הגנתית והתקפית"    במקביל נעשים גישושים לקראת הפסקת אש אפשרית
יפעת גדות
חלוקת המגרשים של העיר החדשה נעשתה על-ידי הגרלת צדפים שערך יושב-ראש הוועד, אריה עקיבא וייס, שסבר כי עיר השוכנת לחוף הים, מן הראוי שצדפים ישמשו בטקס לידתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il