X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשטרה: להחזיר את ההרתעה על-ידי דוחות לעבירות שנעשות בפרהסיה. בפרקליטות: הגשת כתבי אישום מהירים לעבירות עם ראיות חותכות. במשפט: ניסוח בהיר ותמציתי של חוקים,חוזים, כתבי טענות ופסקי דין
▪  ▪  ▪

בלי להכניס ראשי למלחמות העולם המתרחשות כיום במערכת המשפט,
נראה כי יש לחזק את מרכיב השכל הישר בהחלטות של המשטרה, הפרקליטות והמשפט.
המשטרה צריכה לפעול במהירות ובנחישות להחזרת מרכיב ההרתעה. לא בהכרח על-ידי תקציבים נוספים, אפשר על-ידי שינוי סדרי העדיפויות.
לדוגמא, אם שוטר אחד ילך ברגל, עם מצלמה דיגיטאלית בעיר כגבעתיים (שלושה שוטרים ברמת גן או עשרה בתל אביב), יצלם וירשום דוחות לכל העבירות שהוא רואה ושנעשות בפרהסיה - חניה במקום נכה, או באמצע הכביש- ממש כך- חסימת מעבר, ועוד כהנה וכהנה עבירות של "צפצוף" על החוק. הרי שהדבר ישמש להרתעת עבריינים ויראה לציבור שלא כל דאלים גבר. דוגמא שנייה - המשטרה צריכה להעלות לסדר עדיפות ראשון ולפעול, כבארה"ב, במהירות ובנחישות כלפי איום עבריינים על שוטרים ועל שופטים. המשטרה אינה צריכה לתת מנוח לעבריינים מועדים וידועים.
הפרקליטות צריכה לפעול לפי סדר עדיפויות. לצדק המוחלט ולשלמות המשפטית יש מחיר. לא בכדי נאמר כי "האויב של הטוב הוא הטוב ביותר". לדוגמא ,הפרקליטות צריכה להתרכז בהבאה מהירה לדין של אלה שיש נגדם ראיות חותכות כבר בראשית החקירה וברור כשמש שהם עברו עבירה.
אם עובדים בצורה יעילה ונבונה, הגשת כתב אישום אינה צריכה לקחת יותר משבוע. הפרקליטות אינה צריכה ל"התאמץ" יותר מדי להביא אדם לדין. אדם שנחקר והמשטרה ממליצה שלא להעמידו לדין - יש בדרך כלל לכבד את ההמלצה, לא משום שהמשטרה אינה יכולה לטעות, אלא בגלל העובדה שלפרקליטות מחכה עבודה רבה אחרת, ומשום העובדה שהנחקר כבר נענש משהו על-ידי עצם קיום החקירה ופרסומה ויש בכך גורם מרתיע (ראה לדוגמא - קרת, מנכ"ל התעשיה האווירית לשעבר).
ערכאה שזיכתה נאשם, אין צורך למהר ולערער מלבד במקרים קיצוניים. אזרח אינו צריך להיות תחת חקירה שנים, מלבד אם הוא יעד מודיעיני. צריך לפעול בנמרצות ולחתוך .לא בכדי קיימת במשפט הפלילי הדרישה של "מעל ספק סביר",למרות שלפעמים אנו בטוחים כי החשוד עבר את העבירה. מכל מקום , מוטב שישפטו במהירות כל העבריינים שאשמתם ברורה ביותר ואין כל בעיה בהוכחתה .דרך זו אינה מושלמת, אך תגביר את ההרתעה.
מערכת המשפט העמוסה ,ולאלה הקשורים אליה, כולל למחוקקים ולעורכי הדין אני מציע שינסחו דבריהם בצורה בהירה ותמציתית. חוק, גם בנושאי מיסוי, צריך להיות מובן לכל אזרח, ודאי לעורכי הדין ולשופטים. עורכי דין אינם צריכים לכתוב "ספרים" כשמנסחים חוזים וכתבי טענות. אותו הדבר לגבי בית המשפט. האם לא מוטב שפסקי הדין ינוסחו בבהירות ובצמצום על פני מספר עמודים, במקום עשרות ואף מאות עמודים? יש מעורכי הדין הוותיקים המתגעגעים לפסקי דין של לפני עשרות שנים, כאשר נכתבו על פני כחמישה עמודים בלבד. יש הטוענים שאז ההלכה היתה גם ברורה יותר.
הנה דוגמאות מועטות לייעול הטיפול של מערכות האכיפה ושלטון החוק, ללא תוספת תקציבית, אלא רק על-ידי קיום חשיבה אסטרטגית, קביעת סדר עדיפויות והכי חשוב - הפעלת השכל הישר (מצרך נדיר במקומותינו אם כי הוא בחינם).

תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  16/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזוק ה"שכל הישר" במערכות האכיפה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא יתכן שאתה עו"ד
ע.ג1  |  16/12/07 14:11
 
- הוספת גיבובי דברים.
קצרות.  |  17/12/07 01:28
 
- וחוץ מזה הטרור התחיל רק ב-67
ע.ג1  |  17/12/07 10:08
2
איך מתקנים
ע. סובול  |  16/12/07 18:05
3
יש הרבה מן האמת בדבריך
מיכאל ב  |  17/12/07 10:29
4
צודק! עודף מוסריות תחריבנו ל"ת
טובת הציבור  |  18/12/07 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קרמר
המסקנה האישית שלי היא שאני בן אנוש שלא משייך את עצמי לאף מדינה או דת או משטר, אני משייך את עצמי לעצמי בלבד וכך אני שומר על זהותי ולא מאפשר לגורמים אחרים לעשות זאת, כלומר ליצור לי דמות שהיא לא אני
ענבל בר און
הרחבת מסגרת עבירת השוחד טומנת בחובה את הסיכון שתוצמד לאדם תווית פלילית של עבירת השוחד, אף שמעשהו אינו מצדיק את הקלון הרב הנלווה להרשעה בעבירה זו
נרי אבנרי
באותו זמן שתושבי שדרות ישמעו "צבע אדום", השר עמי אילון יסניף שררה. סיטואציה שבה שקרנים מסניפים את פירות שקרנותם היא בלתי סבירה ובלתי מוסרית בעליל. אני חושב שהגיע הזמן לתקוף את האמ'אמא של השקרנים...
בועז מושקוביץ
אילו הממשלה וזרועות הביטחון היו עושים את המוטל עליהם נגד הלוחמה הפסיכולוגית של רש"פ, בג"צ היה משליך מכל מדרגות בית המשפט את מגישי העתירות "לחקור את פשעי המלחמה של ישראל" והניסיון להגיש תביעות כאלה בחו"ל היה נתפש כקוריוז. ברם, יש להם דילמה קשה
פרופ' בן-עמי סלע
רעב בעולם מול השמנת-יתר: שני הפכים תולדה של אי-שיוויון ותרבות אכילה לקויה    "דווקא כאשר התקדמות טכנולוגית הפכה את ייצור המזון זול יותר, בעידן הגלובליזציה כאשר הקשר הבינלאומי והניידות והעברת משאבים בעין המדינות קלה יותר, עדיין רבים מדי רעבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il