X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המזון הוא ישות רגשית שרוצה לממש את רצונותיה במשותף עם האדם עליך לשים לב היכן אתה אוכל ואיך אתה אוכל, כמה כבוד ומקום אתה נותן למזון שלך התייחס למזון שלך כמו לאהובה שלך
▪  ▪  ▪

העובדה שהתיאבון בורח בזמן מחלה וחוזר לאחר ההחלמה מוכיחה שלתזונה יש קשר ישיר עם בריאות האדם. לפיכך, יש להקפיד על תזונה בעת מחלה, ובימים של בריאות טובה כדאי להקפיד על התזונה כדי למנוע מחלה.
תזונה פיזית כמוה כתזונה שכלית או רגשית, כמוה כתזונה רוחנית. תהליך העיכול של המזון דומה לתהליך העיכול של מידע והפיכתו למודע ולמציאות. ספר יצירה קובע שסדר האותיות הנכון הוא אמ"ש. ראשית יש לאכול מתוך הרצון החופשי (א), שנית יש לבדוק מה היא הדרך הטובה ביותר לעיכול האוכל ואיך לאפשר לו לצאת ללא חסימות - חילוף החומרים (מ) ולבסוף להזין את הגוף במזון שהגוף רוצה לאכול (ש). (רוצה ולא צריך) "לקבל על-מנת לתת".
ההבדל בין מזון לאוכל
מזון הוא מה שאדם צריך כדי להזין את הגוף. אוכל הם כל אותם מצרכים שאדם אוכל מתוך צרכים שאינם קשורים לתזונה או מזון.
אכול מתוך הקשבה לגוף, התבוננות בתחושות ובאמונות
תזונה טבעית היא פרופיל אינטליגנציות ייחודי שהביטוי המעשי שלה הוא סל המזון. לכל אדם פרופיל תזונה ייחודי המאפיין את החסרים, הרצונות, הגישה והאמונות כדי ליצור מילוי תזונתי רגשי הדרוש לאיזון הגוף. אדם צריך להקשיב לגוף שלו, להתבונן כדי למצוא את התזונה הנכונה עבורו. להקשיב לגוף כמו להקשיב למחשבות או לתחושות.
במהלך ההקשבה לגוף יש לנטרל את ההשפעות הסביבתיות וההשפעות החינוכיות עליהם גדלת ולבחון את הרצון האמיתי של הגוף. מאות נוסחאות להרזיה משווקות ללא הועיל. אלפי מתכונים שונים ומשונים מוצעים על-ידי תזונאים וזה אינו מסייע.
המודעות לגוף, ההקשבה וההתבוננות היא שתאפשר עריכת השינויים הדרושים ליצירת תפריט ייחודי ואישי מאוזן. הביטוי של חוסר איזון תזונתי נובע מעמדה או אמונה (אמיתית או מדומה) של אדם ביחס לשאלה האם הוא שמן מדי או רזה מידי, האם המזון גורם לו לקלקול קיבה, או להפרעות קשב, או לחוסר מיקוד.
העמדה הזו היא שמובילה לתחושות רעות ולהלקאה עצמית. אכילת יתר (בולימיה) או הימנעות מאכילה (אנורקסיה) משרתות מטרות רבות ויש בצידן רווח ותועלת לא מבוטלים ברובד הרגשי, ברובד השכלי וברובד הרוחני. כך אכילה או הימנעות מאכילה יכולים לשרת נוכחות ותשומת לב. לעיתים זה משרת מגמה הפוכה "שלא יגעו בי", "שיניחו לי".
איזון התזונה שלך יכול להופיע רק משום שפרצת דרך ושינית גישה או אמונה - האיזון יופיע ללא טיפול ישיר בתזונה. העובדה שניתן לטפל בתזונה דרך טיפול ברבדים אחרים מחייבת התבוננות הוליסטית על האדם המבקש לאזן את התזונה שלו.
כאשר אתה מבקש ליצור תפריט ייחודי עליך להקשיב לגוף, עליך להניח לידענות, למחקרים ולכל מה ששמעת עד היום. עליך להיוולד מחדש בתודעה שלך כדי לברוא תזונה טבעית ומאוזנת עבורך.
ביסודו של דבר, כל מזון מזיק לגוף. כל סוג של קבלה היא אש אוכלת, רק חילוף החומרים ושחרור המזון במהירות, ישנה צורה ממצב של קבלה למצב של נתינה. חילוף החומרים, כלומר הוצאת המזון, הוא היסוד הקובע בתזונה מאוזנת. לא כמות האוכל הנכנסת היא המאזנת אלא כמות האוכל היוצאת.
כאשר אוכלים ואחר-כך חושבים על מטרת האכילה, מאבדים את הבחירה החופשית. אתה והמזון התייחדתם - הפכתם לאחד, אבל במקרה הזה המזון אכל אותך ולא אתה אותו. התחושה המתלווה למצב זה היא תסכול ולעיתים כעס, לאמור: "למה שוב אכלתי?"
אתה חייב לתכנן את הארוחות שלך כמו שאתה מתכנן מה ללמוד והיכן ללמוד, כמו שאתה מתכנן עם מי אתה עושה אהבה, מתי, כמה והיכן.
המזון הוא ישות רגשית שרוצה לממש את רצונותיה במשותף עם האדם. עליך לשים לב היכן אתה אוכל ואיך אתה אוכל, כמה כבוד ומקום אתה נותן למזון שלך. התייחס למזון שלך כמו לאהובה שלך.
ברגע שתתחיל לחשוב על המזון שלך כעל ישות עם רצון חופשי, יגיע האיזון וכבר תדע מהם מרכיבי התזונה המתאימים לך, מתי לאכול, היכן לאכול ובאיזו תדירות. אתה תדע על התזונה שלך כמו שאתה יודע על האהבה שלך או על הצמיחה וההתפתחות האישית שלך. האחד קשור באחר, האחד משלים את השני. ובעצם הם צדדים שונים של אותו מטבע.
עשה לך מנהג ורשום את סוג המזון שמביא לך שמחה, מזון שגורם לך לפתיחות, מזון שמסייע לך במיקוד ומזון שמשבש את יכולת החשיבה שלך. רשום ליד הטבלה את סוגי המזון ליד כל אינטליגנציה. תשלים את הטבלה לאט לאט. עשה שימוש מעשי במה שכבר מצאת בוודאות.
יש אנשים שמאבדים את יכולת המיקוד בשתייה של חצי כוס יין ויש אחרים שזה גורם להם למיקוד, ויש כאלה שזה מאפשר להם פתיחות, האפשרויות הן כמספר בני האדם ששותים את היין. כמובן ששילובים שונים של מזונות ייצרו פרופיל של השפעות ולכן יש להתבונן היטב כל פעם על דבר אחד ולגלות מחדש את עצמך דרך המזון שאתה אוכל או שהוא אוכל אותך.
אכול מהכל בכמויות קטנות ומבוקרות
בימים שאינך מתבונן פנימה כדי ליצור את המזון הייחודי שלך, עשה מספר פעולות מועילות: גוון את המזון שאתה אוכל כך שלא יהיה חוסר בסוג מזון חיוני כלשהו. אכול מכל המינים ומכל הצבעים. אכול בכמויות קטנות.
לפני שאתה בולע, לעס היטב עד שהמזון יהפוך לעיסה נוזלית בפה. מזון חם, קר או לא מבושל מחייב מאמץ נוסף של הקיבה ותוספת של מזון עבור המאמץ. דבר שגורם להשמנה. מזון יש לבשל, לאדות, לאפות או להקפיץ, כך שחלק גדול מהמאמץ שנועד לעיכול המזון נחסך מהקיבה.
זכור - המזון צריך להזין אותך ולשמור על הבריאות שלך, המזון אינו אוכל שאמור למלא את הבטן.
איך תדע אם המזון מזין אותך?
כדי לדעת אם המזון מתאים לך, בדוק את מצב הדופק חצי שעה אחרי אכילה של מצרך אחד. אפשרות נוספת היא בדיקה באמצעות קינסיולוגיה - החזק מצרך אחד ביד שמאל שלך ובחן את היכולת של יד ימין עם המצרך ובלעדיו. חולשה של היד תוכיח שהמזון אינו מתאים.
אפשרות נוספת - צור טבעת סגורה עם שתי אצבעות מכל יד ונסה לפרום את הטבעת בחוזקה לפני הבדיקה, בצע את אותה בדיקה אחרי אכילה של מוצר כלשהו ובדוק אם היכולת שלך ירדה או עלתה. אם ירדה היכולת באופן ניכר זה יהיה סימן שהאוכל אינו מזין עבורך.
כמה לאכול ומתי
כמו באוכל רוחני ובמהלך שיעור - אכול מעט ולאט, תן לעצמך את כל הזמן הדרוש לארוחה. רק לאחר כעשרים דקות של אכילה, כאשר האוכל מגיע לקיבה תוכל להבחין בשובע. תפסיק את האכילה לפני שתרגיש מלא ושבע. תשאיר מקום לגירוי נוסף. בזמן האכילה, היה באכילה וחשוב על האכילה ולא על דברים אחרים, תיהנה מהאוכל ומהתענוג שזה מביא לך.
אכול 5 ארוחות קטנות ביום במקום ארוחה אחת גדולה. חלק את כמות המזון במשך היום כך שבבוקר תהייה ארוחה עיקרית, בצהריים ארוחה טובה ובערב ארוחה קטנה ודלה. בין הארוחות קח פרי או יוגורט ביו, שקדים ואגוזים. כדאי שהארוחה האחרונה תהייה 4 עד 6 שעות לפני השינה.
הצום לניקיון
הצום הוא הפעולה הראשונה שכדאי לאמץ בכל מקרה של הופעת כאבים בגוף, תקלות רגשיות או הפרעות שכליות, הפרעות מיקוד וקשב. הצום מאפשר ניקיון פיסי שמשפיע ומאפשר ניקיון אנרגטי, שכלי ורגשי. צום של אורז מלא ומים יעיל מאוד לכל סוגי הניקיונות. אכול אורז ושתה מים ללא הגבלה במשך 10 ימים. (בהשגחת רופא או מטפל מיומן)
מה כדאי לאכול?
  • ירקות מאודים, אפויים או מוקפצים.
  • לחם שיפון מלא, חיטה מלאה.
  • בצל, שום, חזרת.
  • שקדים (ללא קליפה) ואגוזים לא קלויים טריים, גרעיני חמניה.
  • אורז מלא, פסטות מחיטת דורום מלאה.
  • חלב סויה, חלב אורז או חלב שקדים ומוצריהם.
  • טחינה עם שמן זית, שומשום מלא, גבינת טופו (גבינת סויה)
  • ג'ינג'ר, לימון, אשכוליות, תפוחים, אגסים, אבטיחים.
  • דג סלמון וטונה, חזה עוף אפוי או על הגריל
מה לא כדאי לאכול?
  • כל מה שלבן - סוכר לבן, חלב בקר ומוצריו.
  • כל מה שיש בו צבעי מאכל חומרי מאכל וחומרים משמרים
  • אלכוהול
  • שמרים וחומרים מכילי שמרים
  • מזון מתועש ומשומר
  • שומן רווי, מזון מטוגן
  • שומן מחומצן, שמן מוקפא, שמן אחרי בישול יותר מעשר דקות.
  • מוצרים שבהם קופאין וניקוטין (קפה, קולה וסיגריות)
קשר 7 ימי הבריאה ותזונה בריאה
ספר בראשית באמצעות מעשה הבריאה וסדר הבריאה, מתאר את המזון ואת טיבו של המזון. ביום השישי נבראו חיות השדה, ביום חמישי נבראו העופות ואחר כך הדגים. ביום שלישי נבראו הירקות והפירות.
המשמעות מכך היא שהירקות והפירות הם הקרובים ביותר אל התוהו, מצב בו לא היה דבר והכל היה אפשרי, וכן ביום שלישי נאמר פעמיים כי טוב. אחר-כך על-פי הסדר הזה באים הדגים, אחר-כך העופות ורק בסוף חיות השדה.
על-פי ספר בראשית, מותר היה לאדם לאכול רק פירות וירקות. ורק לאחר המבול ניתן ההיתר לאכול, דגים, עופות וחיות במגבלות מסוימות.
ספר בראשית נותן לנו הנחיות ברורות מה טוב יותר לבריאות.
הטוב ביותר הם ירקות ופירות, במקום השני דגים ורק בסוף מזון מהחי.

מחבר המאמר הינו דני לוסקי, יוצר ומפתח שיטת לוסקי. פסיכותרפיה הוליסטית, רפואה משלימה משולבת.
תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חינוך לתזונה בריאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד קוקו ?
שרלטנים עליכם  |  16/12/07 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף שטח
במשטרה: להחזיר את ההרתעה על-ידי דוחות לעבירות שנעשות בפרהסיה. בפרקליטות: הגשת כתבי אישום מהירים לעבירות עם ראיות חותכות. במשפט: ניסוח בהיר ותמציתי של חוקים,חוזים, כתבי טענות ופסקי דין
יוסי קרמר
המסקנה האישית שלי היא שאני בן אנוש שלא משייך את עצמי לאף מדינה או דת או משטר, אני משייך את עצמי לעצמי בלבד וכך אני שומר על זהותי ולא מאפשר לגורמים אחרים לעשות זאת, כלומר ליצור לי דמות שהיא לא אני
ענבל בר און
הרחבת מסגרת עבירת השוחד טומנת בחובה את הסיכון שתוצמד לאדם תווית פלילית של עבירת השוחד, אף שמעשהו אינו מצדיק את הקלון הרב הנלווה להרשעה בעבירה זו
נרי אבנרי
באותו זמן שתושבי שדרות ישמעו "צבע אדום", השר עמי אילון יסניף שררה. סיטואציה שבה שקרנים מסניפים את פירות שקרנותם היא בלתי סבירה ובלתי מוסרית בעליל. אני חושב שהגיע הזמן לתקוף את האמ'אמא של השקרנים...
בועז מושקוביץ
אילו הממשלה וזרועות הביטחון היו עושים את המוטל עליהם נגד הלוחמה הפסיכולוגית של רש"פ, בג"צ היה משליך מכל מדרגות בית המשפט את מגישי העתירות "לחקור את פשעי המלחמה של ישראל" והניסיון להגיש תביעות כאלה בחו"ל היה נתפש כקוריוז. ברם, יש להם דילמה קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il