X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנהרות הפכו ל"צינור החמצן" של הטרור ברצועת עזה ולסכנה גדולה לביטחון ישראל. על-פי דיווחי השב"כ, מדי חודש מוברחים לרצועה דרך המנהרות עשרות טונות של חומרי נפץ, טילי גראד, טילי נ"ט מתקדמים, כלי נשק שונים תחמושת ועוד
▪  ▪  ▪

אחד המחדלים הביטחוניים הגדולים של מדינת ישראל הוא המנהרות להברחות נשק על גבול ישראל-מצרים, זהו אחד המחדלים המצדיק ללא ספק הקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי שסוף סוף מישהו יתעורר ויעשה פעולה רצינית בנושא.
מאז כיבוש רצועת עזה בידי ישראל ב-67 היו הברחות לרצועה ממצרים באמצעות מנהרות שנחפרו על הגבול אך הנושא קיבל תאוצה בשנת 2000 בתקופה שאהוד ברק שימש כראש ממשלה ועמי אילון היה בתפקיד ראש השב"כ. יאסר ערפאת החל בהכנתה של "אנתיפאדת אל-אקצה" והנשק וחומרי החבלה לצורך כך זרמו באין מפריע ממצרים, דרך המנהרות, אל רצועת עזה.
ראש הממשלה דאז אהוד ברק, נמנע מפעולה צבאית גדולה ברצועת עזה כדי שלא לחבל במשא-ומתן עם הפלשתינים ובפסגת קמפ דיויד. שורה של מחדלים נוספים בתקופתו של ראש הממשלה אריאל שרון מנעה את הטיפול הרציני בתופעת המנהרות. ההחמצה הגדולה הייתה כאשר נמצא פיתרון לבעיה בדמות כלי חפירה מיוחד המכונה "טרנצ'ר" (trencher) החופר לעומק של 15 מטר ומגלה את המנהרות.
העיתונאי הידוע אורי דן ז"ל, שחשף בשורה של מאמרים את מחדלי מערכת הביטחון בנושא המנהרות, טיפל אישית בנושא אצל ידידו ראש הממשלה שרון ושיכנע אותו לרכוש את הכלי, שרון אישר את הרכישה אך המערכת הביטחונית מסמסה מסיבות בלתי ברורות את החלטתו. מאז ששקע שרון בתרדמת אין מי שמטפל בנושא ברצינות.
המנהרות הפכו ל"צינור החמצן" של הטרור ברצועת עזה ולסכנה גדולה לביטחון ישראל. על-פי דיווחי השב"כ, מדי חודש מוברחים לרצועה דרך המנהרות עשרות טונות של חומרי נפץ, טילי גראד, טילי נ"ט מתקדמים, כלי נשק שונים תחמושת ועוד. המבריחים ככל הנראה מחמולת אבו-סמהדנה ברפיח העוסקת שנים בהברחות, מנצלים את המנהרות להברחת מוצרים נוספים בהם יש מחסור ברצועה, סיגריות, מוצרי חשמל שונים ואפילו נערות ליווי. הלהיט האחרון בהברחות הוא אלפי כדורי ויאגרה לתושבי הרצועה.
הבה נשוב לעניין הביטחוני, ארגון החמאס הודיע כי השלים את תוכנית המגננה שלו לקראת פעולה של צה"ל ברצועת עזה. אבו עוביידה, דובר הארגון מסר כי ארגונו מצוייד באמצעי מלחמה חדישים שיפתיעו את ישראל. החמאס הבטיח כבר בשבוע שעבר כי במקרה של פלישה ישראלית לעזה הוא יכה ב"עומק ישראל" באמצעות כלי הנשק שברשותו. מדובר באמצעי לחימה שהוברחו דרך המנהרות. דרך המנהרות נכנסים לרצועה גם מומחי חבלה ו"מהנדסים" בתחום הטילי שעברו אימונים באירן ודרכן גם יצא לטיפול רפואי בחו"ל המחבל מחמד דיף מראשי הזרוע הצבאית של החמאס. דיף חזר לרצועה לפני כמה שבועות דרך המנהרות מבלי שאיש יעצור אותו.
עכשיו מתברר כי יש רעיון חדש כיצד להתמודד עם איום המנהרות. בעקבות תלונות ישראל כי מצרים מאפשרת כניסת נשק ומחבלים לרצועה דרך המנהרות מתכוון הממשל האמריקני לשגר לסיני קבוצה של קציני הנדסה כדי לבחון הקמת מכשולים נגד המנהרות בצד המצרי של הגבול. האמריקנים בוחנים רעיונות שונים כמו אספקת ציוד הנדסי למצרים כדי להרוס את המנהרות או חפירת תעלת מים או מכשול הנדסי אחר בעומק האדמה. מדובר בבזבוז זמן. המצרים משחקים משחק כפול וכוונתם בסופו של דבר להשיג תמיכה אמריקנית בדרישתם להגדיל את כוח חיילי משמר הגבול המצרי הפרוסים כיום לאורך הגבול עם עזה.
ישראל מתנגדת לכך בצדק מכיוון שהדבר סותר את הנספח הצבאי של הסכם השלום עם מצרים. גורמי מודיעין בישראל חוששים כי הכוונה האמיתית של המצרים היא להציב לאורך הגבול כוחות קומנדו מחופשים לחיילי משמר הגבול שיופעלו ביום פקודה נגד מטרות ובסיסי חיל האוויר הישראלי בנגב. ישראל נזהרת וטוב שכך אך הדרג המדיני חייב להבין כי אי אפשר לסמוך על המצרים או האמריקנים בכל הקשור לביטחון ישראל. אנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. לכן היתרון היחידי והקשה הוא ברור. ישראל חייבת להשתלט מחדש על ציר "פילדלפי", במסגרת המבצע הגדול המתוכנן ברצועת עזה, ולשלוט בו באופן קבוע. זו הדרך היחידה לנתק את "צינור החמצן של הטרור".
המלחמה של ישראל במנהרות צריכה להיות בלתי מתפשרת אין דרך אחרת. אף אחד לא רוצה או יכול לנתק את הצינור הזה. המשימה מוטלת על ישראל. היא יכולה לבצע אותה. עכשיו צריך להמתין להחלטה המדינית בתקווה שתגיע.

תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל המנהרות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה ? דרך של כוח ? ממתי ?
מאיר דרום  |  18/12/07 11:10
2
כאילו בקצה המנהרות לא נמצאת  ל"ת
מצרים  |  18/12/07 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
הבחירה של כולנו, בין דרך ציונית, ליברלית, חברתית לבין "מדרון חלקלק"
בלפור חקק
מאמר לעשרה בטבת יום הקדיש הכללי לחללי השואה, על הספר "אולקניקי ראדין וילנא" מאת הרב קלמן פרבר
איתמר לוין
יש להפוך את הביטוח הלאומי מביטוח פנסיוני לביטוח סוציאלי. את הקצבאות יקבלו רק נזקקים, והן יוכלו להיות גדולות עד כדי פי שלושה מהקצבאות העלובות הניתנות כיום
יהונתן דחוח-הלוי
תקיפות חיל האוויר שבהן חוסלו בכירים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי היו הצלחה מבצעית וכישלון מוחלט בהסברה    האתרים הממשלתיים הרשמיים התעלמו מהתקיפות ולא נעשה כל ניסיון לספק מידע שיסביר את המניע לסיכולים הממוקדים
רחל גרנות
גופנו צורך אנרגיה, הדרושה לו לעצם קיומו הפיסי והנפשי    זהו הדלק המניע את מערכות הגוף ומספק להן את כוח החיות    הגיע הזמן להתחיל לחשב את הקלוריות המוכנסות לגופינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il