X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקרקע הפוליטית, והעיבוי העדתי, אמצעי המימון והיכולת הצבאית כבר מוכנה ומושלמת וכולה נתונה להוראותיו של מזכ"ל הארגון חסןנאסראללה להתחלת פעולת ההפיכה, ואולי מהלך זה גם יוציא את נאסראללה מהבידוד בו שרוי מזה שנה
▪  ▪  ▪

ההתפתחויות האחרונות בלבנון מדאיגות את אזרחיה ומעלות שאלה מרכזית וגורלית, האם יצאה ההוראה מארמונם של אסד מדמשק ואחמדינג'אד מטהרן להיערך ברחבי לבנון לביצוע הפיכה צבאית שתשנה את פניה של פנינת המזרח ללא הכר? חששות אלה החלו להתחזק לאחר שני מהלכים מקבילים שנקטו חיזבאללה ומפקד הכוחות הלבנוניים, הראשון החל באימון כולל ומקיף שערך חיזבאללה בלבנון ופרס את כוחותיו בשלושים אלף עמדות אזרחיות וצבאיות, ונמשך כאשר ביום שלישי האחרון בשעה שלוש אחר חצות פרס מפקד הכוחות הלבנוניים כוח צבאי סביב כל השגרירויות הזרות בלבנון, וזאת ללא הוראת ממשלה ועל אף התנגדות ממשלת סניורה למהלך, מה עוד שהצנזורה הצבאית הסירה כל הדיווחים על המהלך הצבאי שעה תמימה לאחר פרסומם.
אזרחי לבנון וכוחות הרוב של 14 במרס חוששים מפעולה זו והדאגה היא שהפיכה צבאית נראית קרובה מתמיד, כך עולה מדברי מקור לבנוני בכיר בשיחה לאומדיה. עוד עולה מדבריו שהכוחות שחיזבאללה פרס בכל רחבי לבנון עדיין מוצבים בעמדות שאוישו בהן ולא חזרו לעמדות הבית כפי שנהוג אחר כל תרגולת צבאית אופיינית, והדבר מעיד על כך שהאימון מיועד להמשך פעולה קרבה ולא רק לצרכי אימון תמים. עולה עוד מדברי המקור כי שלא כפי שהעריכו מקורות מודיעין ישראלים שהאימון מכין את חיזבאללה למלחמה קרובה מול ישראל, האימון מהווה תחילתם של הכנות להפיכה צבאית בתוך לבנון.
לפי מה שעולה מדברי בכירים בחיזבאללה מטרות הארגון ברורות וחד-משמעיות, וכן לחששות הלבנוניים יש בסיס, מוחמד רעד אמר כי ארגונו מוכן להשתלט על המצב בלבנון, ונעים קאסם הדגיש שחיזבאללה לא יכול עוד להשתהות ואין מנוס מהשתלטות על המצב בלבנון, ואילו נביל קאווק אמר שכל לבנון לא תספק את רעבו של חיזבאללה בלחימה.
הקרקע הפוליטית, והעיבוי העדתי, אמצעי המימון והיכולת הצבאית כבר מוכנה ומושלמת וכולה נתונה להוראותיו של מזכ"ל הארגון חסןנאסראללה להתחלת פעולת ההפיכה, ואולי מהלך זה גם יוציא את נאסראללה מהבידוד בו שרוי מזה שנה.
לפי הערכתי, לאחר שקיימתי דיון בנושא עם פרשנים מסוריה ולבנון מקרב מתנגדי המשטר הסורי, הרי שהפיכה צבאית אפשרית להתקיים כאשר יתאסף הרוב הפרלמנטרי לבחירת נשיא חדש ללבנון לפי מחצית ועוד אחד מחברי הפרלמנט הנוכחים בישיבה, ובעיקר במידה שהבחירות לא יהיו לרוחם של תומכי סוריה ואירן, או במידה והמועמד הנבחר לא יצהיר אימונים למשטר הסורי כפי שעשו קודמיו, ויסרב לנהוג לפי התכתיבים של אסד כנהוג בחצי יובל האחרון.

תאריך:  25/12/2007   |   עודכן:  25/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרבה הפיכה צבאית בלבנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ידיעות סותרות מהזירה הלבנונית
האזרח המבולבל  |  25/12/07 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הדור הזה הוא דור חכם, לא ביישן, לא סלחן. הוא רוצה שיסמנו לו את הדרך. הוא מבקש ודורש שמנהיגיו יהיו ראויים לו. זהו דור שאינו מוכן שיעבדו עליו, שישקרו לו, שישטפו את מוחו במיני סיסמאות נבובות
טלי רוטמן
כדי לאפשר לאדם לקוי שמיעה לשמוע טוב יותר, לא מספיק להתאים לו אביזר שמיעתי שישפר אצלו את איכות השמיעה, עלינו לאפשר לו גם תנאים ראייתיים טובים יותר: תיקון לקות ראיה ע"י משקפיים מתאימים, זווית צפייה נוחה, תאורה מספיקה, מרחק סביר מהדובר והימנעות מרעש אופטי
עו"ד אברהם פכטר
למרבה הפליאה - יש חלק קטן מאוד מחיילי מלחמת לבנון השנייה וקציניה, שמתביישים לענוד את האות. זה משדר, רפיסות, חוסר אמון בצה"ל, כניעה לדעת קהל שלילית ומשחק לידי החיזבאללה ומנהיגיה. חיילי צה"ל וקציניו, בחזית ובעורף, סדיר ומילואים, אזרחי מדינת ישראל - סליחה אבל ניצחנו! מאמר זה - הוא הצדעה ללוחמי צה"ל על כל זרועותיו
אביתר בן-צדף
הייתי מעניק לבימאי הסרטים ניר טויב (למרות גילו הצעיר) את פרס ישראל לתקשורת על מפעל חיים    עתה מסתער עליו מח"ט "גולני", מבלי שראה כלל את סרטו, "תדע כל אֵם", שהוקרן בערוץ 1    יידעו אבות ואמהות, כי צבאנו מכלה תקציבי עתק על חשבון רווחתנו, על חשבון בריאותנו ועל חשבון חינוך ילדינו, מסכן את עצם קיומנו, ומספק לנו ביטחון לקוי    כפי שאמר המשורר - אין כל תמורה לאגרה!
נרי אבנרי
לדעתו של יואל מרקוס, ראש הממשלה אהוד אולמרט, אחראי אישית לפציעתם ומותם המיותר של חיילים ואזרחים. נכון, הוא לא כתב את זה (וינוגרד כן), אבל המסקנה הזו מבצבצת מעצמה מתוך ההגדרה שלו את אולמרט: "מנהיג כושל". אז איך זה שהוא רוצה אותו בשלטון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il