X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה למצוא דרכים יצירתיות להשיג קלפי מיקוח טובים למשא-ומתן על שחרור גלעד שליט, במקום לשחרר רוצחים מן הכלא דבר שיסכן בעתיד את ביטחונה
▪  ▪  ▪

הקולות שבוקעים לאחרונה מתוך הממשלה מעוררים דאגה וחשש כי ישראל עומדת לעשות כמה ויתורים שעלולים לפגוע ביכולת ההרתעה שלה ובתדמיתה הנחושה להילחם בטרור. למה כוונתי? סגן שר הביטחון מתן וילנאי הודיע בראיון רדיופוני כי אפשר לשחרר מהכלא את מרוואן ברגותי שעמד בראש הזרוע הצבאית של הפת"ח בגדה ונשפט למאסר עולם לאחר שהורשע באחריות לחמישה מעשי רצח של אזרחים ישראלים. וילנאי התנה את השחרור בכך ש"תיחתם עם הפלשתינים עסקה ראויה". סגן שר ביטחון, מי ששימש בתפקיד סגן הרמטכ"ל בדרגת אלוף,סבור כי "ברגותי הוא אומנם מנהיג של רוצחים אך יש לו מעמד מיוחד של מנהיג ויש להתייחס אליו בהתאם".
התפתחות מדאיגה נוספת היא הקמתה של ועדת שרים מיוחדת שתדון בהגמשת הקריטריונים לשחרר מחבלים עם "דם על הידיים", כל זאת כדי לעקוף את התנגדותו של ראש השב"כ יובל דיסקין המתנגד נחרצות לשחרור רוצחים פלשתינים מן הכלא.
מי שעוקב אחר החדשות האלה מקבל את התחושה שהממשלה מאבדת את סבלנותה ומוכנה להתחיל לשחוק את עמדותיה המסורתיות של ישראל בתחום ביטחוני תוך שימוש במכבסת מילים. לפתע משתמשים במילים "הגמשת הקריטריונים" במקום במילים הראויות יותר "שחיקת הקריטריונים" או במילים "אסירים ביטחוניים" במקום "מחבלים". אפשר להבין כי הממשלה בלחץ בגלל מאמציה ורצונה לקדם את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט וכן את העובדה ששר הביטחון אהוד ברק עומד להיפגש בקרוב עם הנשיא מובארק במצרים בעניין זה והוא זקוק לאפשרות לתמרן מדינית בכל הקשור למשא-ומתן על שחרורו של שליט, אבל כל פשרה שתסכים לה ישראל תתפרש על-ידי החמאס כחולשה ותזמין את סחיטתה של ישראל לויתורים נוספים.
מה עומד כרגע על הפרק? פורום השרים המיוחד אמור להציע את הקריטריונים החדשים הבאים לשחרור מחבלים רוצחים:
א. ישוחררו מחבלים שרצחו משתפי פעולה.
ב. ישוחררו מחבלים רוצחים שהיו חברים בחוליות טרור ותיקות שראשיהן שוחררו בעסקת ג'בריל בשנת 1985.
ג. ישוחררו מחבלים שירו לעבר אזרחים ישראלים או חיילים אך הירי לא הביא למותם של אותם ישראלים.
אם תאושר ההצעה הזו יראו בכך הפלשתינים "מתן פרס לטרור". כל פלשתיני יידע כי אם ירצח את בן עמו החשוד בשיתוף פעולה או יירה לעבר אזרח או חייל ישראלי לא צפוי לו שום עונש כבד במידה שייתפס וייכלא. סביר להניח כי לאחר זמן לא ארוך יחסית בכלא הישראלי הוא ישוחרר. צעד כזה רק עלול לעודד את המוטיבציה של הפלשתינים לבצע פיגועים ביודעם כי בפועל לא יירצו זמן רב במאסר, בכך ייפגע כושר ההרתעה של ישראל.
מסקנה נוספת שיסיקו הפלשתינים היא כי משתלם מאוד לחטוף חיילים ואזרחים ישראלים, כיוון שממשלת ישראל נכנעת בקלות ומוכנה אפילו לשחרר רוצחים מן הכלא תמורתם. שני בכירים בארגון החמאס ברצועה, פתחי חמאד ומושיר אלמצרי, קוראים כבר כמה שבועות לארגונם לחטוף חיילים נוספים כדי להביא לשחרור כל הפלשתינים העצורים בבתי הכלא בישראל. כלומר כניעתה של ישראל לתנאי החמאס בקשר לשחרורו של גלעד שליט רק תעודד את ארגוני החבלה לחטוף ישראלים נוספים.
ומה באשר למרוואן ברגותי? פעם העברתי לראש הממשלה אריאל שרון מסר מבכיר ברשות הפלשתינית כי כדאי לשחרר את ברגותי מכלאו מכיוון שהוא נחשב, מבחינת הכריזמה והפופולריות שלו ברחוב הפלשתיני, כמי שיכול להיות יורשו של יאסר ערפאת. אריאל שרון השיב לי במילים: "לא מחליפים רוצח אחד ברוצח אחר".
ברגותי אומנם לא רצח במו ידיו אזרחים ישראלים אך הוא שיגר מחבלים רבים מארגונו לרצוח אזרחים חפים מפשע לכן דינו אינו שונה מכל רוצח אחר. ידיו של ברגותי גם כן מגואלות בדם והעובדה שיש לו כריזמה או פופולריות ברחוב הפלשתיני אינה צריכה לשנות דבר מבחינת ישראל. אין גם שום סיכוי שהוא יילחם בחמאס להיפך, הוא מצהיר מתוך הכלא כי הוא מצדד בפיוס בין הפת"ח לחמאס.
ישראל צריכה לכלכל היטב את צעדיה, כל עסקה עם החמאס שתביא לשחרור רוצחים מן הכלא רק תחליש את ישראל בעתיד, עסקה מדינית עם החמאס תחליש את הרשות הפלשתינית ונשיאה מחמוד עבאס ותהווה בגידה של ישראל בעקרונותיה כי אין דיאלוג עם ארגוני טרור.
ישראל צריכה להתמקד בדרכים יצירתיות להשגת קלפי מיקוח טובים במשא-ומתן על שחרורו של גלעד שליט במקום לשחוק את עמדותיה הביטחוניות המוצדקות ולשחרר רוצחים מן הכלא. כל נסיגה של ישראל מעמדותיה הנוכחיות רק תסכן אותה יותר בעתיד.

תאריך:  25/12/2007   |   עודכן:  25/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי ספדי
הקרקע הפוליטית, והעיבוי העדתי, אמצעי המימון והיכולת הצבאית כבר מוכנה ומושלמת וכולה נתונה להוראותיו של מזכ"ל הארגון חסןנאסראללה להתחלת פעולת ההפיכה, ואולי מהלך זה גם יוציא את נאסראללה מהבידוד בו שרוי מזה שנה
ד"ר צ'לו רוזנברג
הדור הזה הוא דור חכם, לא ביישן, לא סלחן. הוא רוצה שיסמנו לו את הדרך. הוא מבקש ודורש שמנהיגיו יהיו ראויים לו. זהו דור שאינו מוכן שיעבדו עליו, שישקרו לו, שישטפו את מוחו במיני סיסמאות נבובות
טלי רוטמן
כדי לאפשר לאדם לקוי שמיעה לשמוע טוב יותר, לא מספיק להתאים לו אביזר שמיעתי שישפר אצלו את איכות השמיעה, עלינו לאפשר לו גם תנאים ראייתיים טובים יותר: תיקון לקות ראיה ע"י משקפיים מתאימים, זווית צפייה נוחה, תאורה מספיקה, מרחק סביר מהדובר והימנעות מרעש אופטי
עו"ד אברהם פכטר
למרבה הפליאה - יש חלק קטן מאוד מחיילי מלחמת לבנון השנייה וקציניה, שמתביישים לענוד את האות. זה משדר, רפיסות, חוסר אמון בצה"ל, כניעה לדעת קהל שלילית ומשחק לידי החיזבאללה ומנהיגיה. חיילי צה"ל וקציניו, בחזית ובעורף, סדיר ומילואים, אזרחי מדינת ישראל - סליחה אבל ניצחנו! מאמר זה - הוא הצדעה ללוחמי צה"ל על כל זרועותיו
אביתר בן-צדף
הייתי מעניק לבימאי הסרטים ניר טויב (למרות גילו הצעיר) את פרס ישראל לתקשורת על מפעל חיים    עתה מסתער עליו מח"ט "גולני", מבלי שראה כלל את סרטו, "תדע כל אֵם", שהוקרן בערוץ 1    יידעו אבות ואמהות, כי צבאנו מכלה תקציבי עתק על חשבון רווחתנו, על חשבון בריאותנו ועל חשבון חינוך ילדינו, מסכן את עצם קיומנו, ומספק לנו ביטחון לקוי    כפי שאמר המשורר - אין כל תמורה לאגרה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il