X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחקהל'ה, או "מר אינבינדר" איך שנהג לקרוא לעצמו בלשון המיוחדת שלו, הוא בן דודי, בן הדוד היחיד שנותר ממשפחה ענפה אשר נכחדה ברובה בשואה. בשבת הוא ירד עם בנו אורי לטיול רגלי מהכרמל לקריות - ורכב לקח אותו
▪  ▪  ▪

אנחנו, הדור השני של ניצולי השואה, למדנו לחיות במשפחות קטנות, סבא וסבתא לא היו, היתה איזו דודה בודדת, או דוד בודד, ואת בני הדודים ניתן היה לספור על כף יד אחת.
לי היה בן דוד אחד, לוי יצחק היה שמו, יצחקה'לה קראנו לו. אמא שלי (תבדל"א) ואמא שלו (ז"ל) - אחיות. הוא היה בשנה קטן ממני, הוא גר בחיפה ואנחנו גרנו בקריות.
את חופשות הקיץ בילינו ביחד, אחד הנושאים שנחרת בזיכרוני מאותה תקופה הן העליות הרגליות בשבתות, במדרגות החמורים מפינת בלפור/ארלזורוב בהדר הכרמל - עד מרכז הכרמל ובחזרה. בימי החול היינו עולים בכרמלית ויורדים ברגל.
חלפו השנים, למדנו יחדיו בטכניון - וכשסיימנו, להפתעת כולנו הוא הלך לעבוד דווקא ברפא"ל שנראה אז מקום הסתדרותי להפליא - ולא התאים בכלל לאופי הטמפרמנטי שלו.
הוא לא הרבה לדבר, אך ידענו שהוא מאד מצליח שם, ידענו שהוא מאוד מאוד נהנה בעבודה ומוערך שם.
ביום ראשון, בהלוויה הענקית, שמענו קצת מראש חטיבת הטילים של רפא"ל, על סגנו שהלך, איציק אינבינדר.
מסתבר שיצחקה'לה הגיע לרפא"ל בדיוק בימים בהם היא יצאה מהחממה של גוף ממלכתי והיתה זקוקה לאנשים עם ראייה מערכתית עסקית רחבה, עם מעוף, עם סחבקיות, עם אופטימיות טבעית, עם מקוריות מחשבתית, וממולחות מסחרית. ובדיוק אז כשנוצר הצורך, הפך לאיטו המהנדס איציק אינבינדר למנהל עסקי מוביל בחטיבה, והשפיע באופן מכריע על מראה דור העתיד של מוצריה ועל יכולת שילוב מוצריה בארץ ובעולם, ובכך תרם באופן ייחודי ובולט להצלחתה המסחרית של רפא"ל, ולביטחונה של מדינת ישראל.
באמצע דרכו האישית, ובאמצע הדרך מהכרמל לקריות - בהליכת השבת, ממש כמו לפני ארבעים שנה במדרגות החמורים, אך הפעם ההליכה הסתיימה באסון, רכב שנסע בכיוון הנגדי לקח אותו לעולם ועד.
במשך שנים לא התקרבה אלינו הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים זו תמיד היה צרתם של אחרים, לפני כמה חודשים נהרג לי חבר כאשר חצה כביש ברמת השרון, ועכשיו יצחקה'לה, אשר כל עתידו היה עוד לפניו, הלך סתם, ממש סתם.
חייבים להפסיק את ההרג החינמי הזה.
למיגון שדרות אחראית הממשלה, ואת הטילים לשדרות יורים שונאינו. גם למיגון הכבישים ולבטיחותם אחראית הממשלה, אך מי שיורה כאן את טילי ההרג אלה אנחנו, אנחנו במו ידינו הורגים אנשים טובים וצעירים - סתם כך, בחוסר תשומת לב, בנהיגה כאשר לא כל חושינו בריאים ומחודדים ובחוסר התאמה של אופי הנהיגה והמהירות - לתנאי הדרך.
בואו לא נמתין שהאסון יחצה את סף ביתנו, בואו ננהג אחרת.

תאריך:  26/12/2007   |   עודכן:  26/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלק מהסטטיסטיקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סדר העדיפויות הלקוי
נפתלי אור-נר  |  26/12/07 14:17
 
- שאלה אישית לי אליך
הצדיק מסדום  |  27/12/07 11:27
2
יש הרבה דברים שצריך לתקן אצלנו
יגאל גרול  |  26/12/07 21:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד אתי סדיס פרל
הזכאות לדמי המזונות מהמוסד לביטוח לאומי מותנית במבחן ההכנסות של האישה. היינו, המוסד לביטוח לאומי משלם לאישה מדי סוף כל חודש את הסכום שנקבע בפסק הדין למזונות או את הסכום שנקבע בתקנות הביטוח הלאומי, בהתאם למשכורתה החודשית, על-פי הנמוך מבין השניים
יאן קליימן
תחילתה של שנה אזרחית חדשה היא הזדמנות מצוינת לבעלי עסקים לבדיקת תפקוד הבנק שלהם בשנה החולפת. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב בעלי העסקים מופתעים לגלות, כי טעויות חישוב פשוטות של הבנקים מסתכמות להסתכם בעשרות אלפי שקלים שיכולים להיות המוחזרים לבעלי עסקים
איריס פרחי
במשביר לצרכן בדיזינגוף סנטר החליטו להתעלל בקונים. המקום הפך בימים אלה, לשוק מצחין!!! ממש כך. באוויר יש ריח נוראי של ביוב. תוסיפו ל"חגיגה" צפיפות נוראית ודיילות עצבניות. מי שעומד לקנות במשביר שיחשוב פעמיים. עדיף ללכת לשוק הכרמל שם אפשר להתמקח על המחיר
איתן גנור
בעבור מה מקבל פרופסור באוניברסיטה שכר? אם בעבור הוראה בלבד (6-8 שעות שבועיות) הרי זה שכר מטורף, ואם בעבור המחקר, מדוע אין זה מושבת? ומדוע לתוכניות לימוד יוקרתיות היתה לגיטימציה לא להיות מושבתות?
גורי גרוסמן
לעתים נדמה שממשלת ישראל היא ממשלה זרה על-פי התנהלותה מול אויבינו: כמו למשל השתיקה הנואלת לנוכח הפרות הסכם השלום של המצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il