X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות רצונם של אנשי עסקים רבים לפעול באסיה בכלל ובשוק ההונג קונגי בפרט, גובר הצורך להתייחס בקווים כלליים למתרחש שם, מבחינת שיטת המיסוי
▪  ▪  ▪
הונג קונג. מקלט מס ידוע

הונג קונג, אשר הנה חלק מהרפובליקה העממית של סין, נהנית מאוטונומיה כלכלית ומשפטית, הבאה לידי ביטוי בקיומה של מערכת משפט עצמאית, קיום מטבע מקומי ומערכת כלכלית אוטונומית. על כן, מהווה הונג קונג מוקד משיכה לחברות רבות הפועלות באסיה, הבוחרות בה כ"בסיס האם" לפעילותן.
שיטת המס הנהוגה בהונג קונג הנה שיטת מיסוי טריטוריאלית, בניגוד לישראל בה שיטת המס פרסונלית. לפיכך, הנקודה הנבחנת היא מקום הפקת ההכנסה, ללא רלוונטיות כלל למקום תושבותו של מפיק ההכנסה.
שיעור המס בהונג קונג הנו נמוך, כך ששיעור המס המרבי המוטל על יחידים עומד על 16% בלבד.
שיטת המס בהונג קונג מאפשרת ליחידים המשתכרים בה לבחור בין שתי חלופות, מבחינת רף המיסוי. חלופה ראשונה היא מיסוי קבוע בשיעור של 16% על הכנסתם. חלופה שנייה היא מיסוי פרוגרסיבי, לפי מדרגות מס-2%,8%,12%,17%, כאשר תקרת המס בחלופה זו עומדת על 17%.
חברות הונג קונגיות, המפיקות הכנסות בהונג קונג, כפופות למס חברות מקומי בשיעור של 17.5%. כמובן שישנה התייחסות ספציפית גם לסוגי הכנסות, כגון: הכנסות מדיבידנד, ריבית או הכנסות אחרות.
הכנסות מדיבידנד פטורות ממס, כמו גם רווחי הון והכנסות מתמלוגים פטורים ממס. אף הכנסות ריבית מפיקדונות ומט"ח פטורות ממס. ראוי לציין כי אין מע"מ או מס מכירות בהונג קונג.
בשנת 2001 החלה הונג קונג לחתום על מספר אמנות מס עם מדינות שונות. אמנות אלו שונות מהמודלים המוכרים לנו, דוגמת מודל ה-OECD, האו"ם וארה"ב.
הונג קונג חתומה על אמנות בתחום התחבורה האווירית והימית עם חלק ממדינות אירופה המערבית. ישנן אמנות מקיפות יותר עם סינגפור ומדינות אסיאתיות אחרות.
אמנות מס מסוג זה נחתמו עם בריטניה, נורווגיה, גרמניה, סרי לנקה ועוד. אמנות מס רחבות ומקיפות יותר נחתמו, על-ידי הממשל בסינגפור, עם מדינות דוגמת בלגיה ותאילנד.
לסיכום: הונג קונג מוגדרת כיום, על-ידי רבים ממומחי המס, כמקלט מס ומהווה גורם משיכה לגורמים עסקיים הפעילים באסיה. על אף האמור לעיל, מתאפיינת הונג קונג, ככל מקלט מס, במספר מאפיינים, כדוגמת: חוסר הוודאות המדינית, היכולת לחוקק חוק מהיר לגבי שינויי מס, וחוסר באמנות כפל מס, אשר ראוי לשקול אותם בטרם תחילת הפעילות וההשקעה בה.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  06/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריה בכרך
האם נשחרר את החטוף במחיר הרוגים וחטופים אחרים? 179 ישראלים נרצחו בחמש שנים האחרונות מידי מחבלים משוחררים כמו ברגותי. מי יסתכל בעיני משפחותיהם ובעיני המשפחות העתידיות?
גיא שלמון
עיסוק מתמיד בפעילות גופנית מגדילה את הסיכוי לצמצם אחוזי שומן, ומכאן חלה ירידה ברמות הלפטין    הרי ככל שרקמת השומן קטנה יותר בגוף, כך היא מפרישה פחות לפטין
אביתר בן-צדף
לתואר, "סכל השבוע", ראוי, ללא תחרות, אלוף (מיל.) מתן וילנאי, סגן שר הביטחון, שאמר לרן ידעי, תושב מודאג באשקלון, "כמה כבר אנשים נהרגו באשקלון?"    חצור, תל-נוף, פלמחים, נמל אשדוד ויבנה מתקרבים במרץ לתוך מניפת הירי הפלשתיני תלול-המסלול    אחרי צומת "עד-הלום" פתוחה הדרך לתל אביב, הקרובה כדי חצי שעת נסיעה
אסתר שניאורסון גרי
ארה"ב אינה זקוקה לבעל ברית נרפה וחלש שמתקפל ונסוג בפני החיזבאללה, אש"ף והחמאס, אלא לבעל ברית אסטרטגי העומד על שלו ומוכן לשלם עבור ריבונותו
עו"ד טל קדש
ג', אם לשניים, נדרשה לבירור עניין יהדותה באופן מפתיע ובלתי צפוי, שנים רבות לאחר שנישאה כדת משה וישראל, תוך שרשויות השלטון יוצקות עבורה באופן חד-צדדי סטטוס זמני של 'יהודייה מעוכבת' מבלי שמוצגות בפניה ראיות המטילות ספק ביהדותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il