X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מתברר, כי פרשת הסחבת של כספי הפיצויים, המגיעים לניצולים בעודם בחיים, נגעה לליבם עד כדי כך שהחליטו להתנדב למענם בארץ"
▪  ▪  ▪
ניצולי השואה

חמישים צעירים גרמנים יגיעו, בתחילת חודש פברואר הקרוב לארץ כדי לסייע, לקשישים, ניצולי-השואה החיים בישראל, כדי לעודד, במידת האפשר, את רוחם.
צעירים אלה נמנים עם הארגון הגרמני, די.איי.אס", הפועל לקירוב היחסים בין גרמניה לישראל, ושבמסגרת פעילותו מרבים חבריו לבקר בישראל, ולהפגין כאן את אהדתם לארץ ולתושביה.
מתברר, כי פרשת הסחבת של כספי הפיצויים, המגיעים לניצולים אלה בעודם בחיים, נגעה לליבם, עד כדי כך שהחליטו להתנדב למענם בארץ. לצורך כך הם ישהו בישראל חודש ימים, שבמהלכו יירתמו לעזרת הקשישים בעבודות הבית, במטלות חיוניות ובסידורים שונים שהם יזדקקו להם, ושאינם מסוגלים לעשותם בעצמם, מחמת גילם ומצב-בריאותם הרעוע.
אל כתובותיהם של אותם קשישים נזקקים, הגיעו הצעירים הגרמנים בסיועם של אירגונים יהודיים בארץ ובחוץ לארץ, שהמציאו להם את כתובותיהם. במהלך השבועות הקרובים, לפני בואם לארץ, הם ידאגו ליצור עימם את הקשר המתאים.
עקירת דיעות קדומות
פעולות הארגון, המונה בגרמניה כאלף חברים, נעשות בשתי מסגרות: פנימית וחיצונית. במסגרת הפנימית משתתפים חברי הארגון, המקיימים ערבי-קבוצות, שבהם הם מדווחים על פעולותיהם למען ישראל, בעקבות ביקוריהם בארץ. במסגרת החיצונית נערכים סימפוזיונים המיועדים לקהל הרחב, בהנחייתם של חברי הארגון, ובהם נדונות שאלות עקרוניות, כמו יחסי ישראל ומדינות ערב. לעיתים מופיעים בסימפוזיונים אלה גם צעירים ערביים, המפריעים לא אחת לדיונים,והמארגנים נאלצים להפסיקם.
על-רקע דיונים אלה, אירעו בעבר מספר תקריות בין סטודנטים ישראלים הלומדים בגרמניה, לבין סטודנטים ערביים. אולם, בדרך כלל מתנהלים הדיונים באווירה שקטה, כשהדיעות הן אוהדות לישראל. הסטודנטים הגרמנים, הנוטלים חלק בסימפוזיונים אלה, בקיאים היטב בהיסטוריה היהודית ובתולדות הציונות, והם השכילו זה מכבר להבין מה עולל משטרו של היטלר לעם היהודי. אותם סטודנטים מנסים, באמצעות הסימפוזיונים, להחדיר בציבור הגרמני את התודעה הישראלית מחד, ואת אימי השואה מאידך.
פעילי אירגון ה"די.איי.אס" חרתו, לדבריהם, על דיגלם את סיסמת שוויון כל הגזעים, והם עושים כל שלאל ידם כדי לעקור את אותן דיעות קדומות שהשתרשו בקרב גרמנים רבים על אודות הגזע השמי. בדעת האירגון לקיים בקרוב סימפוזיון משותף בין צעירים גרמנים וישראלים על אדמת גרמניה, בתקווה שתהא זו סלילת-דרך לקירוב הלבבות בין שני העמים.

תאריך:  14/01/2008   |   עודכן:  14/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעירים גרמנים יירתמו לעזרת ניצולי השואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד תעודת עניות למדינת ישראל ל"ת
להקיא  |  15/01/08 02:32
2
לא רק "משטרו" של הטלר...
jwin  |  15/01/08 07:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב עציון
הגיע הזמן שאזרחי ישראל ידרשו מנבחריהם דבר אחד פשוט. לא חוכמה, רהיטות, מראה או אפילו אידיאולוגיה אלא רק יושר אישי. אם נצליח לעשות רק את זה דיינו
עמוס שריג
אריה בר כמו אריה בר, רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי: גם להיות מועמד וגם לא להכריז על כך. לכן הוא גם מרשה לעצמו מה שקודמים לו לא העזו, לפחות בשבתם על כיסא מנכ"ל משרד ממשלתי ועל אחת כמה וכמה על כיסא מנכ"ל משרד הפנים
איתן גנור
ראשי האוניברסיטאות משחקים משחק כפול, על סף הפרת אמונים, בכך שלא שלחו את ה"שובתים" הביתה, לשביתה אמיתית, וללא כל שכר, מה שהיו צריכים לעשות מלכתחילה, ובכך רק גרמו להתמשכות ה"שביתה" והגדלת ניזקה. הכותב שוקל תביעת נזיקין
צ'לו רוזנברג
הכנסת מזמן הפכה להיות האכסניה של העשירים ובעלי האינטרסים. חברי הכנסת פועלים לפי הוראות ולא לפי מצפונם. נכון הם עושים זאת כאשר אדוניהם מן המפלגה מחליטים עבורם, אך במה זה שונה מפעילות למען אינטרסים של אדם אחר?
דוד שרן
נשיא ארה"ב ניסה להשפיע במקום בו הוא יכול להפעיל את מרבית כוחו וקסמו. בהגעתו לישראל, ניסה לקדם תוכנית מדינית השנויה במחלוקת בכדי לעזור לחבר. למעשה אמר כי מרבית השפעתו בימים אלה היא דווקא על הפוליטיקה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il