X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"במצב החדש שנוצר, כבר אין זהות אינטרסים בין הסטודנטים. הדבר שמאחד את כולם, הוא רצונם לסיים את הלימודים כמה שיותר מהר, ולצאת לשוק העבודה"
▪  ▪  ▪
הנהגת הסטודנטים, תחת תרדמת חורף

כבר שנים שומעים את הקלישאה, שבכל העולם הסטודנטים מובילים את המחאות הציבוריות, אך בישראל הם אדישים. זה נכון, ציבור הסטודנטים בארץ די מכונס בתוך עצמו, במעין בועה סטודנטיאלית. אולי השפעת השירות הצבאי, מוציא את יצר המחאה הציבורי, אולי זה החיים בישראל וחוסר האמונה שניתן לשנות משהו.
למרות האדישות הידועה, היו בעבר מקרים בודדים שראינו סטודנטים ברחובות. אירועים נדירים כאלה, היו בדרך כלל כאשר היה מדובר בכיס. כלומר, כאשר רצו להעלות את שכר הלימוד. אז גילנו, שהצעירים יודעים להעתיק את פעילותם מכיתות הלימוד והמעבדות, החוצה למחאה הציבורית. על הרקע הזה, נעצרו עשרות סטודנטים בכבישים וברחובות. ראינו אותם נגררים ומוכים על-ידי שוטרים, לא נרגעים ולא מרפים, למען מחאתם. מעמדים אלו, הוציאו מהם את כל העוז והמרץ למען המטרה.
בעבר, הסטודנטים היו מאוחדים, ולמעשה היו גוף אחד. שנים של פריחת מכללות, חלקן פרטיות וחלקן לא, גרמו לתופעה של פיצול בקהילת הסטודנטים. תלמידי האוניברסיטאות הרגישו שהם לומדים במוסד מכובד יותר. הסטודנטים במכללות הפרטיות שילמו יותר והרגישו מיוחסים. במכללות האזוריות הרגישו שהם מייצגים את רוח הקדמה וחינוך לכולם. במצב החדש שנוצר, כבר אין זהות אינטרסים בין הסטודנטים. הדבר שמאחד את כולם, הוא רצונם לסיים את הלימודים כמה שיותר מהר, ולצאת לשוק העבודה.
מדוע כעת בזמן השביתה החמורה ביותר בתולדות ההשכלה הגבוהה, הסטודנטים עדיין לא מבעירים את המדינה?
ראשית, הסיבה נעוצה בכך שלא מרבית הסטודנטים באמת תחת השביתה. אלה הלומדים במכללות למדו כרגיל, ויסיימו את השנה כנראה ללא הפרעה. באוניברסיטאות, הסגל הזוטר והמרצים החיצוניים עדיין לימדו. סטודנטים רבים הרגישו שזה לא נורא, ויהיה פיתרון.
שנית, הנהגת הסטודנטים כשלה לחלוטין. הם לא הבינו את גודל המשבר, ולא הגיבו אליו. תחילה היה נראה כאילו זה משבר זמני, אשר לא מצריך תגובה. סטודנטים רבים חשבו שזה טוב, יהיה סמסטר קצר, מבחנים, סיום השנה והביתה. כאשר המשבר נמשך, היו רבים שדמיינו, קבלת ציון עובר, ובכך הרוויחו סמסטר. בינתיים, הסטודנטים עסוקים בעניינים האישיים, ולא בפעולות מנע. כך קרה שכאשר המשבר העמיק, לא היה ארגון סטודנטיאלי מוכן למאבק.
היום הם מתעוררים, האם זה לא קצת מאוחר מידי? הלוא בפועל סמסטר א' כבר הסתיים.
אם ההנהגה הייתה רצינית, הם היו סוגרים את הקמפוסים ומעבדות המחקר אחרי שלושה שבועות. הנהגה אקטיבית, הייתה יוצאת לרחובות לפעולות מחאה. הנהגה רצינית, הייתה דואגת לבניית קמפיין ציבורי דרך התקשורת. הנהגה חזקה, הייתה מפעילה מנופי לחץ על חברי הממשלה, ודואגת שצמרת המדינה תתערב מהר.
אך ההנהגה הנוכחית, כנראה בתרדמת חורף. כעת כשהם מבינים שהכול מתמוטט, וכי הכיס שלהם עלול להיפגע, הם נזכרים להתעורר. בשביל הסטודנטים אני מקווה שזה לא מאוחר מידי.

דוד שרן הינו עוזרו של ח"כ, ד"ר יובל שטייניץ.
תאריך:  18/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטודנטים ללא הנהגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אמת לא ראו אותם עד היום
טום  |  19/01/08 15:31
2
ומה עם העובדות?
פבלו  |  22/01/08 01:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
- תמונת הכוכבים לשבוע שבין ה-18.1.08 ל-24.1.08
יואב יצחק
בנותיו, יחד עם רעייתו, התייצבו נגדו    לבייב העתיק לאחר זאת לחו"ל את מגוריו וניהול עסקיו    דובר משפחת לבייב: "אנו דוחים בשאט-נפש" את הפרסום
יהונתן דחוח-הלוי
אין הפתעה בדוחות בצלם    פעם נוספת בצלם נמנע במתכוון מלהטיל את האחריות לפיגוע רצח על ארגון הטרור חמאס ועל הנהגתו הקובעת את מדיניות הפיגועים וזאת על אף נטילת האחריות הגלויה    בצלם גם נמנע מלקרוא להעמיד לדין את האחראים לרצח    "זכויות האדם" על-פי בצלם
יורי גנקין
"הצעתו של חבר הכנסת, חסון, סותרת את טבעה של רשת האינטרנט, ואת טבעם של אזרחי ישראל, שמאופיינים מאז ומתמיד במעורבות חברתית גבוהה, וברצון הבלתי פוסק והבריא, בגבולות החוק, לבקר את השלטון"
עו"ד אברהם פכטר
ועדת וינוגרד לאולמרט - כמו סטלינגרד לסטלין. מערכת סטלינגרד על עמידתם האיתנה והאמיצה של תושבי העיר והצבא האדום, היתה נקודת מפנה במלחמת העולם ה-2 מול הנאצים. ועדת וינוגרד - (להבדיל) תהיה ללא ספק נקודת מפנה לאולמרט ולמפלגת קדימה, לא בטוח לכיוון החיובי. מסקנות מערכתיות - הן לא פחות חותכות, מחייבות ומטילות אחריות מאשר מסקנות אישיות. "סקופ - מסקנות הוועדה בפרסום מוקדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il