X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם, כיום בסוף שנות השמונים שלה, נמלטה ליערות מפני הנאצים, ומאז לא ראתה עוד את ילדה, היום בשנות השישים שלו, שהופקד בידי איכרה נוצריה
▪  ▪  ▪

את בנה, קלמן, ראתה מינה רובינשטיין בפעם האחרונה כשהיה תינוק קטן, עטוף בחיתולים. אך פעייתו הרכה של העולל, בן חצי השנה, הוסיפה ללוות אותה לאורך שנות הפרידה הארוכות.
כל אותה תקופה היא לא חדלה להאמין כי הוא יוחזר לה. בכל דרכי נדודיה, וגם לאחר עלותה לישראל, חיפשה אחריו בכל דרך אפשרית, עד שגילתה את עקבותיו אי-שם באוקראינה.
עתה לא נותר לה לאשה, היום בשנות השמונים שלה, אלא לקוות כי תוכל לשוב ולאמץ אל ליבה את הבן, אשר היה בינתיים לגבר קשיש, בשנות השבעים שלו.
ראשיתו של סיפור הפרידה בחודש דצמבר 1941, כאשר הקלגסים הנאצים נכנסו בשערי העיר האוקראינית לוצק. מינה, שהתגוררה בכפר קטן, סמוך לעיר זו, החליטה לברוח, עם שלושת ילדיה, אל היערות למשך אותו לילה. אולם, על מבצע בריחתה ריחף סימן-שאלה גדול, בדמותו של קלמן הקטן, שאך זה מלאו לו שישה חודשים.
יחס עויין.
ינה נותרה אובדת-עצות. לא נעלם ממנה הסיכון שהיה כרוך בטילטולו של העולל בין היערות. את המצב הצילה שכנתה של מינה, איכרה נוצריה-אוקראינית, חשוכת-ילדים. זו הפצירה באם האומללה להשאיר את התינוק, עד שתשוב, למחרת, מן היער - ומינה נעתרה לה.
אולם, מינה לא יכלה לחזור למחרת, שכן הכפר הוקף קלגסים גרמנים. היא שבה לשם מקץ שלוש שנים, לאחר שאוקראינה שוחררה מכיבושו של היטלר. אולם קלמן, שאמור היה אז להיות בן שלוש וחצי שנים, נעלם, וחיפושיה אחריו נתקלו ביחסם העויין של תושבי הכפר. יתר על כן: הם תבעו ממנה, במפגיע, לצאת את הכפר מייד, פן יבולע לה ולשני בניה.
המאמץ
מינה נמלטה על נפשה. אך בכך לא נסתיימה מסכת-תלאותיה. זמן קצר לאחר שעלתה לישראל נפטר בנה הבכור בבית-חולים. כל פניותיה לשגרירות הרוסית בארץ בעניין בנה הקטן, קלמן, העלו חרס.
המפנה הגדול חל לפני חודשים ספורים, כאשר משפחת-עולים הגיעה ארצה מרוסיה והתקשרה, בדחיפות, עם מינה רובינשטיין, המתגוררת ברעננה. "אנחנו מהעיר לוצק", סיפרו לאשה המופתעת. "נתבקשנו על-ידי תושב עיר זו, אוקראיני אדוק, להביא לידיעתך כי בנך, קלמן, אומץ על-ידיו ונמצא בביתו. אוקראיני זה לא היה אלא בעלה של אותה איכרה נוצריה, שהסתירה את תינוקה של מינה לפני 67 שנה, שעה שהיא נמלטה אל היערות מציפורני הנאצים.
מייד בהיוודע הדבר, הריצה מינה רובינשטיין מכתב, לפי הכתובת שקיבלה, ומאז היא מתכתבת, דרך קבע, עם בנה. בד-בבד היא פנתה לשגרירות הרוסית בארץ כדי שתסלול לה את הדרך לאחד את שני קצוות המשפחה.

תאריך:  18/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבן האובד נתגלה כעבור 67 שנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מרגש עד דמעות - שיתאחדו כבר. ל"ת
מתרגש !!  |  19/01/08 09:12
2
סיפור מרגש מאוד ל"ת
יהודית מליק-שירן  |  19/01/08 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הבעיה אינה רק שדרות, אלא אזורים אחרים במדינה, אומרת פרקליטות המדינה, המבקשת לדחות את עתירת תושבי שדרות למגן את בתיהם    "צבע אדום" הותקנה עד ניצנים    תושבי השרון, היכונו    שר הביטחון ברק הבטיח, כי "ירי רקטות הקסאם על שדרות והאזור ייפסק"
אברהם (פריצי) פריד
על עידכון תעריפים בקואליציה ועטרה ליושנה    על האבקות נשים ואיפה הקזינו האמיתי    על עירקי תמים במר"צ ומקור העסקים של מיכל ליברמן    על פרשת שולה זקן והתוכנית של ברק ועוד
משה כהן
חשוב למצוא את הברוקר המתאים ביותר לך ולתקציב שלך, מאמר מקיף על המשתנים אותם חשוב להכיר, לבדוק ולקחת בחשבון לפני בחירת הברוקר שלך
ראובן לייב
מאחורי הקלעים של מס הכנסה
צילה שיר-אל
והפעם על הכוונת - מזל דלי    מומלץ לכם לנסות להעמיק בכל הכרוך במיסטיקה ורוחניות, כיוון שמשם תקבלו את התשובות המעמיקות להם אתם מצפים    וגם תחזית שבועית לכל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il