X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות ילדים נפגעים מדי שנה משימוש לא נכון ובטוח בגלישה באינטרנט קורא לחקיקה מקיפה בתחום שגם אם לא ניתן לאוכפה היטב חשיבותה בהגדרת וקביעת נורמות של מותר ואסור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חבר הכנסת זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, אומר כי מערכת החינוך בארץ מפגרת ופועלת בקצב איטי בכל הנוגע לחינוך לשימוש נבון ובטוח באינטרנט ובעולם הווירטואלי. הנוער הישראלי המבלה כידוע שעות רבות מול המחשב וברשתות החברתיות, אינו מודע תמיד לסכנות שבעולם זה, אינו מקפיד תמיד על כללי זהירות וחושף לעיתים קרובות תמונתו ופרטיו האישיים לכל, ומדי שנה נפגעים מאות רבות של ילדים ובני נוער לא רק פיזית (התאבדות, פגיעות מיניות וכיוצא בזה) אלא גם פגיעות רגשיות, נפשיות וכספיות.
אורלב דיבר בכינוס "קיץ בטוח באינטרנט" שנערך בתל אביב (יום ג', 12.7.11)מטעם עמותת אשנ"ב (אנשים למען שימוש נבון באינטרנט) וחברת גוגל בהשתתפות מחנכים, הורים נציגי חברות טכנולוגיות ונציגי בני נוער.
הוא ציין כי יש להלחם בתופעה באמצעות הסברה וחינוך וכן בחקיקה מקיפה שגם אם לא ניתן לאוכפה היטב יש בה בעצם החקיקה חשיבות בכך שהיא קובעת ומגדירה את הנורמות של המותר והאסור בתחום. כיום הנושא פרוץ ולא מסודר. הוא קרא לחברות האינטרנט לפתח טכנולוגיות זמינות וזולות, כדי לסנן עבור הילדים והנוער שהוריהם רוצים בכך תכנים בלתי הולמים ואנטי חינוכיים גם אם לא משתלם לחברות הללו הדבר מבחינה כלכלית.
לימור הררי, אחראית על תקשוב במשרד החינוך, הגיבה לדברים ואמרה כי תמיד ניתן לעשות יותר .היא הודיעה כי החל משנת הלימודים הבאה יפעלו בבתי הספר צוות "חיים ברשת" שיהיה מורכב מיועצת חינוכית, מרכזת חברתית וממורה מוביל. הצוות יעסוק בהקניית הרגלי שימוש נכון באינטרנט להורים ולתלמידים.
מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, שפתח את הכינוס הודיע על השקת אתר בעברית בגוגל בשם "המרכז לבטיחות המשפחה" לקידום המודעות לנושא הגלישה הנכונה בקרב הורים ומורים. האתר כולל כללי התנהגות מפורטים לשימוש נבון ובטוח באינטרנט.
ברוך הייניך, יו"ר אשנ"ב, אמר כי יש לחנך הילדים כבר מגיל קטן לשימוש בטוח באינטרנט כשם שמלמדים אותם לחצות כביש נכון ובבטחה.יש בעיה משום שהורים רבים אינם מתמצאים בעולם האינטרט וניסיונות לכנסם להביאם ללמוד הנושא לא צלחו ולא הייתה הענות מספקת מצידם .
בכינוס הוצג מחקר לפיו כ-40 אחוז מכלל המשתמשים הצעירים ביצעו לפחות 3 פעולות עם סיכון וכ-40 אחוז מהמשתמשים הצעירים סבלו מהטרדות באינטרנט.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון אורלב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורלב: מערכת החינוך מפגרת באינטרנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
המשטרה: "הוא יכול לשפוך אור על כל הפרשה. יגיע להמשך מתן עדות"
עופר וולפסון
בעקבות שערוריית האזנות הסתר בעיתונים תחת חסותו, והלחץ הציבורי האדיר, נסוג תאגיד ניוז קורפ מעסקת הענק שאמורה הייתה לבסס עוד יותר את מעמדו בתקשורת הבריטית
עופר וולפסון
חלק מהבנקים הגדולים ביותר באירופה נוקטים צעדים כדי לחזק את הגנותיהם מהדרדרות אפשרית של משבר החוב באיטליה    החשש: מדינה אחת או יותר תיאלץ בסופו של דבר לעזוב את גוש האירו
אסף אפל
הגארד בן ה-33, ששיחק אשתקד בהפועל חולון, מצטרף למועדון בו הופיע ב-2003
איציק וולף
שר הביטחון כינה את הצעת החוק שתעניק לכנסת זכות וטו על מינוי שופטים לעליון "רעיון עוועים"    "גם אני וגם חברי בעצמאות ולצד חברים בליכוד ובמפלגות אחרות, נאבקים וגם נמשיך להיאבק למען העצמאות של בית המשפט העליון, חיזוק שלטון החוק ועליונות המשפט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il