X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא פרס בכינוס הכלכלי בדאבוס: "מצב המדינה טוב -יש לנו אזרחים נפלאים, וזה מה שמבטיח את עתידנו"
▪  ▪  ▪
הנשיא פרס ויורם דורי בדאבוס שבשווייץ

יום שישי בערב, דבוס שבשוויץ: הררי שלג עוטפים את המלון, קור כלבים בחוץ וחום מעיק בתוך המלון. חבורה ייחודית של אנשי משק וכלכלה מהגדולים בעולם, מסתופפים בחדר האוכל של מלון שרתון. הרב רוזן עושה קידוש. הנוכחים, כולם יהודים, עונים אמן. המנחה מבקש מנשיאה של מדינת ישראל לשאת דברים.
הנשיא פרס קם על רגליו ומפתיע את המשתתפים. "הפעם לא אעסוק בסכסוך הישראלי - פלשתיני. הפעם אפתח בנימה אישית", הוא אומר. "לפני יותר משישים שנה הייתי חבר בקבוצת 'אלומות', רועה צאן. אוכלוסיית ישראל מנתה אז רק כ-650 אלף נפש. רובם שארית הפליטה מאירופה, אודים מוצלים מאש. מוצרי מזון בסיסיים היו חסרים. החזון של כולם היה לראות מיליון יהודים בישראל. זה נראה קצת חלום באספמיה.
"היום, 60 שנה ויותר לאחר מכן, קשה להכיר את המדינה. יותר מ-7 מיליון תושבים, רובם יהודים. צבא חזק שניצח ב-7 מלחמות, ברובן מעטים נגד רבים, עם פערים עצומים בטיב אמצעי הלחימה ובכמות התחמושת. כאן", הוסיף פרס, "מעולם לא ביקשנו חייל זר להגן עלינו. הכול עשו בנינו - שלנו. ובמצב זה של לחימה בלתי פוסקת, מעולם לא איבדנו את התקווה והרצון לשלום. המשכנו לחפש כל סדק כדי להגיע להסכם עם שכנינו, ואפילו לא לדקה לא חרגנו מהדמוקרטיה. אין לכך תקדים בעולם.
"מהפכה נוספת שעברה ישראל ב-60 שנות קיומה, היא זו הכלכלית. מעם של סוחרים בגולה, בנינו חקלאות שאין שנייה לה בעולם והיא מקור לחיקוי על-ידי שתי מדינות הענק בדורנו - הודו וסין - המונות כשליש מהאנושות. המחקר והפיתוח החקלאי הישראלי הם חסרי תקדים. חקלאות אינטנסיבית המודעת לעובדת קוטננו בשטח. כמעט הגענו לגידול ירקות בלי אדמה ודגים בלי מים" דברי פרס.
"גם בתחום הבריאות הגענו להישגים נפלאים. מומחים שונים בתחום אומרים כי 40% מפיתוח המכשור הרפואי מציל החיים מוצאו מישראל. ביקנעם, אמר הנשיא, ראיתי מחטים מיוחדות המחדירות נוזל מקפיא לתאים סרטניים בערמונית ומביא ליציאתם בדרך ביולוגית. קרח להסרת סרטן".
על הישגי ההיי-טק הישראלי לא נדרש פרס להרחיב במפגש זה, הואיל ומרבית ראשיו ישבו באולם. גם מעורבות ישראל במציאת פתרונות לבעיות המעיקות על העולם - ההתחממות הגלובלית וזיהום האוויר - זכתה לאיזכור: יוזמת המכונית החשמלית הנוסעת על סוללה נטענת - יוזמה ייחודית מסוגה בעולם בה חבר יזם ישראלי לחברת מכוניות צרפתית - כמו גם הפיתוח של שימוש באנרגיה סולרית שמוצריו, כולל תחנות כוח סולריות, נמכרים בימים אלו לארצות הברית של אמריקה.
"קשה להאמין כי רק 60 שנה מיום כט' בנובמבר 1947", אמר פרס, "60 שנה חלפו מהיום שבו הייתי לצידו של בן-גוריון שאמר: היום כולם רוקדים, מחר יישפך דם. 60 שנה של צמיחה חסרת תקדים, של קליטת מיליוני עולים, של עמידה בלחצים ביטחוניים קשים ושל בניית כלכלה מהמתקדמות בעולם".
אכן צודק הנשיא באומרו כי מצבה של מדינת ישראל טוב פי כמה ממצב הרוח הלאומי. "יש לנו אזרחים נפלאים, וזה מה שמבטיח את עתידנו".
הדמעות שזלגו מעיניהם של מקצת מהמשתתפים וההצדעה בקימה לנשיא בתום דבריו של כל הנוכחים, היו העדות לצדקת דבריו של חוזה המדינה, הרצל, "אם תרצו אין זו אגדה".

יורם דורי הוא יועץ לאסטרטגיה מדינית ופוליטית ומייעץ לשמעון פרס מזה שנים רבות.
תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם תרצו, אין זו אגדה - שווייץ 2008
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חשבון נפש: כולל חדלון מול אירן
info123  |  28/01/08 23:38
2
הנשיא שמעון פרס הוא איש מדהים
אורנה רב-הון  |  29/01/08 09:43
3
פרס תותח ודורי חכם ל"ת
אהרון מעפולה  |  29/01/08 19:15
4
פרס משתפר ל"ת
ישראל מבתים  |  30/01/08 10:19
5
"לפני יותר משישים שנה הייתי חב
אוהד,  |  10/02/08 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נעמי לבנקרון
קליניקות משפטיות בישראל: המקום בו סטודנטים יכולים לבחור לממש את יכולתם לנהל מאבקים חברתיים אמיתיים, אך בו גם נדרשים לזנוח את כל מה שלמדו ולרתום את דמיונם למציאת פתרונות יצירתיים בתחומי המשפט
עו"ד עמית ברכה
הגנת הסביבה כפעילות למען זכויות אדם: על התהליך המורכב של יישום ערך הצדק הסביבתי, כשרק העשירים מצליחים להגן על זכויותיהם הסביבתיות
רחל גרנות
מערכות יחסים בין אמהות ובנות הן לעיתים טעונות וסבוכות    ומה קורה כאשר עודף משקל נכנס לתמונה? זה לא הופך את זה לקל יותר
דר' נטע זיו
פעילות משפטית-חברתית מאורגנת, כבר איננה תופעה חדשה: מבט לעתיד לאחר שני עשורי פעילות בהם מיצבו עצמם עורכי הדין הציבוריים ככוח העתיד לשמור על זכויות הפרט מדיכוי כוחני
עו"ד משה מכנס
הסיפורים וה"ספינים" על אודות שיקומו של צה"ל ועל יישום כל הלקחים הדרושים, מסתירים את העובדה שהצבא אינו מאמן את חייליו במציאות המדמה קרוב ככל האפשר את המציאות במלחמה ובקרב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il