X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחריפות הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט נגיד הבנק המרכזי של אירופה הודיע כי יחל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות של ספרד ואיטליה ההודעה הקפיצה את הבורסות באירופה - אך העליות מתמתנות לאחר שהגיעו לשיא בשבוע שעבר, תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה יורדות גם בבורסה בתל אביב מתמתנות העליות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

השווקים עדיין סוערים: לאחר שפתחו היום (ב') את המסחר בעליות חדות, בורסות אירופה עברו להיסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות במדדים המובילים. המדדים באירופה עוקבים מקרוב אחר החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט, שם גם כן נמשכת הטלטלה: מירידה של כמעט 3% הבוקר עברו החוזים לירידה של כ-1% לפני הצהריים, אולם לאחר מכן הוחרפה הירידה לכ-1.8%. בורסות אירופה מגיבות למהלך של הבנק המרכזי של אירופה, שהודיע כי יחל לרכוש בקרוב אגרות חוב ממשלתיות של איטליה וספרד.
נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר אמש כי הוא מוכן להתחיל לרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד במטרה לרסן את משבר החוב ביבשת, והצליח להרגיע את השווקים. בנוסף, מנהיגי מדינות ה-G-7 הודיעו אמש לאחר דיון חירום שקיימו בדבר המצב הפיננסי בשווקים, כי הם ינקטו בצעדים הדרושים כדי להוביל ליציבות בשווקים הגלובליים. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט רושמים ירידות אך הירידות מתמתנות על-רקע הפתיחה המתונה באירופה.
התשואות על אגרות החוב הממשלתיות של ספרד ואיטליה יורדות בעקבות הודעת טרישה, וזאת לאחר שהגיעו בשבוע שעבר לשיא. התשואות על האג"ח ל-10 שנים באיטליה וספרד יורדות היום מתחת ל-6%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים של איטליה ירדה ב-43 נקודות האחוז ל-5.57%. התשואה על האג"ח של איטליה לשנתיים השילה 65 נקודות האחוז ל-5.39%.
"הבנק המרכזי מברך את מאמציהן של שתי הממשלות (ספרד ואיטליה) לצמצם את הגירעון הממשלתי", נמסר בהודעה שהוציא הבנק המרכזי האירופי. הכוונה היא להרחבת הקיצוצים בתקציב של איטליה וספרד, במטרה לעמוד ביעדי הגירעון.
אך הסנטימנט החיובי בשווקים, כך מסתבר, שברירי מאוד; סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מאיימת גם היא להוריד את הדירוג של ארה"ב, בעקבות S&P, מה שלוחץ את מדדי המניות ברחבי העולם מטה. במודי'ס קוראים לאמריקנים להשיק תוכנית קיצוצים נוספת בתקציב, כדי שזו תוכל לשמור על דירוג האשראי שלה.
צרפת עדיין "AAA"
בתוך כך, סוכנות דירוג האשראי S&P, אשר חתכה ביום ו' את הדירוג של ארה"ב, הרגיעה אתמול את הצרפתים והותירה את תחזית הדירוג לחוב של צרפת "יציבה", מה שמבטיח כי בטווח הזמן הקצר (90 הימים הקרובים) לא יופחת דירוג האשראי המושלם, "AAA", של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה.
הכלכלן הראשי של S&P, ז'אן מישל סיקס, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית פרוגרם כי צרפת נותרה עם תחזית דירוג יציבה וסירב לדבר על הספקולציות שיכולות להוביל את צרפת לאבד את הדירוג המירבי. נזכיר כי אחת הסיבות שציינה S&P ביום ו' בקשר עם הורדת הדירוג של ארה"ב הייתה כי הפוליטיקאים הפכו בעלי יכולת פחותה לשלוט בגירעון הפיסקאלי האדיר ובנטל החובות.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
מנתוני מחקר שנערך בסורוקה נמצא, כי באביב חלה ירידה בריכוז הזרע ובאיכותו, ירידה הנמשכת במהלך הקיץ ועד לסתיו    ד"ר לויטס: "הסבר לכך עשוי להיות ההשפעה השלילית של החום על האשכים"
יפעת גדות
המשטרה בלונדון נאלצה אמש לפרוס עשרות שוטרים נוספים עם כלבים וקציני משטרה רכובים על סוסים כתגבורת    שוטרים נוספים נפרסו לאורך כל לונדון בעקבות ההתפרעויות שהחלו בטוטנהאם בשבת בלילה
מירב ארד
פסטיבל "לה טומטינה" יתקיים כמדי שנה ביום רביעי של סוף חודש אוגוסט וצפויים להשתתף בו 40 אלף איש מרחבי העולם
איתמר לוין
העירייה פרסמה מכרז לרכישת פחי אשפה בהיקף של מיליוני שקלים ובית המשפט קבע, כי על המכרז חלה אמנה בינלאומית עליה חתומה ישראל בדבר איסור למתן העדפה לספק כלשהו
שירלי בר דיין ותומר לוי
הקשר מצטרף לאלופה: "אני שמח להגיע למועדון אירופי. מקווה לעזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il